rugaciunea inimii-„RUGATI VA NEINCETAT”-4-(porunca lasata de Hriistos pt. cei ce voiesc a o pazi pre ea)

Parintii au stabilit cele 4 posturi de peste an in special pentru mireni si pentru fratii incepatori de prin minastiri necalugariti si pentru cei cazuti de orice rang ce trebuie sa puna inceput, caci pentru calugarii adevarati toate sarbatorile se succed in aceeiasi zi, aceasta succesiune de fapte aminteste liturghia si pt. acelasi motiv se liturghiseste in minastiri in fiecare zi.deci cei ce se abtin de la mincaruri de ochii lumii si ca si asa e buna o cura de slabire e.t.c.sau care se excita cu tot felul de preparate vegetale,daruiesc divolului asa zisul lor post,si de aceea le e si greu sa posteasca deoarece sunt mincinosi.postul nu incepe cu oprirea din mincat ci cu dezgroparea constiintei celei adevarate(caci si diavolu se preface de multe ori si ne vorbeste de ca si cum near mustra –una dintre treptele rugaciunii fiind deosebiea gindurilor)azi 98%siau ingropat constiinta si ea nu mai vorbeste in ei.cei ce o asculta pe ea nu se pot opri din lacrimi care fac sa uite asi minca piinea lor(caci si dracii pot sa te faca sa plingi).deci acel plins ce vine de la mustrarea constiintei pe care tia dato Dumnezeucare cu greutate te lasa sati maninci piinea ta si chiar sa uiti a o minca pe ea, cum zice psalmistul inspirat de Duhul Sfint.atunci postul e adevarat si pocainta ta primita.iar sarbatoarea e biruinta ta imipotriva diavolului cu ajutorul lui Dumnezeu cind ai omorit pe cel vechiu din tine caci pentru asta sa lasat omului ura ca sa urasca rautatea luisi sa omoare pe omul cel vechi si slugarnic diavolului si sa se nasca din nou pentru a urma lui Hriistos.(va urma)

8 răspunsuri to “rugaciunea inimii-„RUGATI VA NEINCETAT”-4-(porunca lasata de Hriistos pt. cei ce voiesc a o pazi pre ea)”

  1. S-a scris „rugaţi-vă ca să nu intraţi în ispită” (Luca 22, 40), „rugaţi-vă neîncetat” (I Tes 5,17). Pe de altă parte Domnul ne învaţă: „Şi rugându-vă să nu grăiţi multe ca păgânii; că li se pare că, întru multă vorba lor vor fi auziţi. Deci nu vă asemănaţi lor, că ştie Tatăl vostru de ce aveţi trebuinţă, mai înainte de a cere voi dela dânsul” (Matei 6, 7-8). Cum să înţeleg acestea? Să mă rog neîncetat şi să nu spun multe? Şi ce trebuie să-i cer Tatălui ceresc? Putem a ne ruga cu rugăciunea Tatăl nostru, neîncetat?
    Domnul nostru Iisus Hristos şi Mântuitorul oamenilor, când se ruga, el se retragea în pustie, aparte de oameni şi chiar de ucenicii săi, şi ne-a învăţat şi pe noi aşa: „Iar tu când te rogi,intră în cămara ta şi, şi încuind uşa ta, roagă-te Tatălui tău celui întru ascuns, şi Tatăl tău cel ce vede în ascuns, va răsplăti ţie la arătare” (Matei 6,6). Cum putem noi a ne ruga, fiind în lume, şi neavând pustia la îndemână, şi mai ales cu rugăciune neîncetată? Trebuie să părăsim lumea şi să mergem la pustie, în retragere?
    Mantuitorul n-a venit sa mântuiască lumea toata aşa gratis. Pare-mi-se că El aşteaptă să-i cerem. Cum sa-i cer? ca nu stiu sa cer? M-am invatat doar să repet nişte formule mentale. Odată m-am simţit aproape de El, şi n-am ştiut ce s-ai cer. Deatunci parcă sunt paralizat, şi nu mă simt în stare sa-L rog ceva, şi zic doar cu indiferenţa. Dă-mi Doamne ce stii tu ca este bine!
    şi mai e ceva
    Ca de multe ori mi-am zis .. că mă voi aşeza la rugăciune si am să încerc să strig către El, cumva .. da intr-un an întreg odata am încercat mai tare .. da m-am plictisit repede .. şi de atunci am făcut de câteva ori nişte genuflexiuni numite metanii sau am repetat mental niştre mantre cum fac yoghinii
    în rest .. nimic .. numa deşertăciuni
    si trec zilele

  2. da pentru ce sa strigi?care a fost de fapt motivul,ca sa ajungi sa vezi ceva din rai?sau sa ai vreo alta experienta extra?aici trebuie sa faci atentie.motivul real pt.care teai asezat la rugaciune?!…?

  3. nu ca sa vad ceva .. pt ca ma vad incleiat asa in tot felul de ganduri si preocupari slabe pt mantuire .. un soi de lancezeala .. fara pic de tarie .. rugaciunea e un fel de: hai so facem si pe asta ca sa nu ma mustre constiinta prea tare dup-aia .. ca sa nu am gand dupaia ca chiar n-am facut nimic pt mantuire .. adica sa fac rugaciune cu tarie, brav, fara ganduri straine sau dureri de genunchi .. ceva curat
    si asa sami treaca zilele .. una cate una
    cu rugaciune curata .. ca sa ma aseman cumva sfintilor

  4. pai vezi deaia nu capeti tarie sa te rogi mai mult ,ca scopul nu e bun.cind te asezi mai ales sa practici marea rugaciune,trebuie so faci cu frica ca miine e judecata,sau peste o ora si tre buie sa dai socoteala si de acolo incep toate : socotirea pacatelor ,parerea de rau pt.ele,cererea iertarii,tinguirea pt.ca te gasestiin valea mortii e.t.c…..

  5. da pentru asta .. trebuie sa ma fii gandit indeajuns la judecata si la pacate .. nu prea am cugetat la ele .. de-aia cred ca nu au putere cuvintele: cum ca trebuie sa am frica ca maine e judecata
    unu care nu se gandeste la moarte , sau la pacate sau la judecata ramane de piatra .. simt la mine asta .. ca cu cat gandesc mai mult la ele parca incep sa constientizez grozavia .. si oricum astea nu sunt subiecte care ma atrag, ci mi le impun fortat – sau ca mai gasesc scris despre ele, si asa ele imi vin in minte

  6. cu forta se cistiga imparatia cerurilor,bun asa- acum o sati pregatesc raspunsul la ce mai intrebat la inceput in „rugativa neincetat”-5-
    puterea gindului si a cuvintelor nu o ai, pt ca ele nu sint curate si aceasta pentru ca scopul nu e bun ,pe Dumnezeu nul poti pacali ca numai el iti stie gindurile , tu trebuie inca sa le afli,sa le separi ca pe griu de neghina ,sa ajungi la deosebirea lor cum spun parintii,iar cea mai tare rugaciune la inceput cind inima e inpietrita e tinguirea -sa voiesti sa te dezintegrezi de parere de rau pentru fiecare pacat si apoi vin si lacrimile.de aceea parinti ziceau pentru pacat la singular, ca de vei plinge pe cel ce iti aduci aminte,iti vei aminti si de celelalte pe care leai uitat sau pur si simplu nu leai constietizat ca ar fi pacate.

  7. mai catehumene rugaciunea neincetata ca si alte virtuti nu le poate obtine omul ci sant cadouri ale lui Dumnezeu pentru ca vede ravna noastra!!daca Dumnezeu da un cadou(rugaciunea)si unui mirean in lume te superi tu??

  8. catehumen Says:

    Îmi văd sufletul îmbibat cu multe pofte, ca ceapa învălită în multe foi.
    Am dat jos cîteva foi şi am dat de alte foi, mai greu de lepădat. Văd cît de lipit am sufletul de trup. Sunt trupesc, mă mişc greu. în voia trupului nu a sufletului. ca un om beat care nu-şi poate stăpîni mişcările trupului, la fel îmi pierd atenţia minţii cînd mănînc pînă la săturare. şi cînd mănînc peste măsură, cugetul se aseamănă beatului căzut în şanţ care doarme acolo, şi atunci îmi vin în minte vrute şi nevrute. în timp ce trupul slăbănogit se mişcă fără cuget treaz, ca un somnambul, care face haos şi crează mizerie în jur în cele mai mici detalii, simţirea e paralizată şi ea de la dulceaţa mîncării şi rugăciune nu mai pot face decît cu puterea obişnuinţei de a rosti cuvinte ştiute pe de rost, fără cuget şi fără simţire. în spatele tuturor preocupărilor intelectuale, elevate, văd cum se ascunde firea aceasta animală, de a bea şi a mînca pînă la săturare, totdeauna. Că dacă mă lipsesc de mîncare şi de băutură, cad una cîte una toate preocupările mentale şi mă transform într-un animal. N-am răbdat să văd cum e dincolo.

Lasă un răspuns

