PSALTIREA tilcuiri

intrebati aici si nu pe mesanger ca se sterge cind imi cade semnalul si nu ne mai intelegem… ………

19 răspunsuri to “PSALTIREA tilcuiri”

  1. “Intru ieşirea lui Israil din Eghipet, a casei lui Iacov din popor varvar.
    Făcutu-s’au Iudeia sfinţirea Lui, Israil stăpânirea Lui.
    Marea a văzut şi a fugit; Iordanul s’a întors înapoi.
    Munţii au săltat ca berbecii, şi dealurile ca mieii oilor.
    Ce este ţie mare, că ai fugit? Şi tu Iordane, că te-ai întors înapoi?
    Munţi, că aţi săltat ca berbecii, şi dealuri ca mieii oilor?
    De faţa Domnului s’a clătit pământul, de faţa Dumnezeului lui Iacov.
    Acelui ce au întors piatra în iezer de apă, şi cea vârtoasă în izvoare de ape.
    Nu nouă Doamne, nu nouă, ci numelui tău slavă.
    Pentru mila Ta şi adevărul Tău, ca nu cândva să zică neamurile: unde este Dumnezeul lor.
    Iar Dumnezeul nostru în ceruri şi pre pământ; toate câte au vrut au făcut…” (Psalm 113)

    Spune-mi, te rog, ce semnifică cuvintele psalmistului de mai sus!
    Ceea ce înţeleg eu e ca prin ghicitură, oarecum forţat, nu văd limpede ce spune psalmistul. Iată ce înţeleg eu:
    Întoarcerea Iordanului e calea botezului, întoarcerea de la viaţa cea păcătoasă; e calea prin care “piatra” adică inima omului “cea vârtoasă” poate ajunge către “iezer de apă”, către “izvoare de apă” vie de care spunea Mântuitorul nostru samarinencii, adică Duhul Sfânt. “Marea a văzut şi a fugit” e lumea, cufundată în mare de păcate, care nu caută pe Domnul şi fuge departe de El.
    Iordanul curgând în sus cheamă prin botez la o cale care se îngustează şi se înaltă în acelaşi timp, străbătând dealuri şi munţi, adică pe calea mântuirii – o cale a crucii. Străbătând calea pe Iordan în jos, apele sale ajung în Marea Moartă, care este o mare lipsită de viaţă – deci este o cale care se lărgeşte şi duce la pierzare.
    Faptul că apele Iordanul îşi întorceau cursul an de an, era ca o mărturie a naturii, adică a creaţiei lui Dumnezeu, despre Botezul Domnului, pentru cei necredincioşi care primeau credinţa.
    Ce să însemne că Iordanul nu-şi mai întoarce apele? Că lumea de azi îl ia doar ca o curiozitate turistică, folosit doar în dispute teologice care nu au legătură cu semnificaţia reală?

    • e logic sa vezi fortat si nelimpede daca te vezi apostol si te gindesti la lume .daca raportezi totul numai la tine , adica eu si cu Dumnezeu atunci se poate vedea mai mult.intoarcerea Iordanului poate fi si intoarcerea oricarui crestin la botezul lacrimilor si al pocaintei.si daca marea este si lumea si noianul de pacate ,atunci atunci e si dracii ca sfintii parinti zic ca orice pacat e un drac si ei fug de inima omului in care locuieste Iisus; iar muntii care salta ca berbecii sunt parintii ce insaminteaza Cuvintul, purtatori de Duh care stau in acelasi timp pe doua itelesuri ale evangheliei unul ceresc si altul pamintesc;iar dealurile ca mieii, adica ucenicii lor ce vad evanghelia in 4 intelesuri (ca mieii salta pe toate 4 picioarele cind se bucura)cind pamintesti cind ceresti(si aici putem detalia putin mai mult dar altadata)pina ce ajung si ei precum parintii.caci cu adevarat numai acestia pot sti ce este bucuria pre pamint.parintii bucuria si intristarea in acelasi timp iar ucenicii oscilind intre ele pina ce ajung sa poata merge pe desupra marii de pacate ca parintii lor si mai itii de toti ca Iisus Adevaratul nosru Parinte Tata si Invatator.Iordanul se intorcea nu numai ca marturie pentru botezul Domnului caci ar trebui sa se intoarca mereu atunci,ci si ca marturie a botezului tuturor ce iau urmat Lui.daca nu au semnificatie reala atunci disputele nu pot fi teologice. NEINTOARCEREA IORDANULUI ESTE SEMN CA DUMNEZEU FOARTE CURIND VA RIDICA DUHUL SAU DIN TOATE BISERICILE DE PRE PAMINT precum sa scris la prorocii si vor inseta toti dupa Cuvintul lui Dumnezeu si nul vor afla.

  2. Cum va fi când Dumnezeu va ridica Duhul Său de pe pământ? Ce vor face cei care vor vrea să scape?

    • va fi ca vor umbla cum sa scris ls prorocie cite 30 , 50 , sasi scape viata lor cu vreunul ce va sti sa se roage,sai scape de infricosatele lighioane scapate de prin laboratoare , si nu numai atit…caci va fi pre pamint ca la iad ,si precum se roaga fiecare cu tatal nostru.si atunci acesti mari rugatori nu vor mai invata pe nimeni ca toti vor huli si nicidecum nu vor primii adevarul.precum vezi deja pe intenet cum se antreneaza care huleste mai diplomatic.

    • nu inteleg. vor umbla sa-si scape viata lor cu vreunul ce va sti sa se roage … dar toti vor huli si nicidecum nu vor primi adevarul …
      daca nu vor primi adevarul, atunci nu-l vor primi pe Dumnezeu, si nici pe rugatorii Lui … pt ca nu vor crede ca prin rugaciunile lor, Dumnezeu le scapa vietile .. de ce-ar mai cauta pe marii rugatori daca ei il hulesc pe Dumnezeu ? si apoi ce viata vor cauta ei sa-si scape, daca Imparatia Cerurilor ei o considera basm, nu viata ?

      • parese ca ai luat virusu “connecting by dots”de pe net,pai asa am scris eu?deaia nu intelegi nici scripturile,pt.ca folosesti conectarea de puncte fara sa te rogi ca sa intelegi ce citesti.eu am zis ca vor umbla si nu ca vor creste umblind,ca sa scape de lighioane ,deci de frica si nu din dragoste caci de nu se pregateste cineva sa se invete a se ruga dinainte atunci nici ca va mai avea timp caci groaza va fi mare pt.cei nepregatiti;iar mai apoi am zis ca nu vor mai invata pre nimeni pt.ca taina desavirsirii nu poate fi invatata de fricosi.si vor huli ca nu vor primi in inima lor ca acei rugatori sint de la Dumnezeu ca ei vor sti sa se camufleze perfect , ruginduse cu rugaciune tainica si nu la aratare, ci vor sta cu ei doar recunoscind cu gura si de frica,ei nu vor cauta pe marii rugatori deoarece cind auzeau de vietile lor huleau zicind ca sint basme si nu au idee ce e un mare rugator ca sal poata gasi,caci siau format diverse sabloane cu tehnica “connecting by dots” si nu vor vrea sa creada ca Dumnezeu are infinite cai,care se conecteaza toate intrun punct final raiul.cui ii este frica stie ca trebuie sa scape de acel cei provoaca frica iar mai mult nu vede.deaceea fericit e cine isi va crea singur frica de Dumnezeu inainte sa vina aceasta groaza peste lume,caci acestea vor fi curind in generatia noastra toate semnele confirma.aceasta frica pe care omul o primeste de buna voie pentru Dumnezeu este buna si de aici se poate merge mai departe cu nadejde spre dragoste,iar atunci va fi prea tirziu si va ramine numai frica.

  3. Te rog sa-mi explici si mie ce inseamna aceste cuvinte, ” in porţile fiicei Sionului” din ps.9:14 Ca să vestesc toate laudele Tale, în porţile fiicei Sionului; Veseli-mă-voi de mântuirea Ta!
    Doamne Ajuta!

  4. catehumen Says:

    Am citit undeva ca Mihai Vitezul stia psaltirea pe de rost. Am observat si in vietile sfintilor ca multi sfinti se rugau cu cuvintele psaltirii mai ales cand erau muceniciti. Nu inteleg foarte multe din psaltire. Imi amintesc ca acum 2 ani incepusem sa citesc catisme din psaltire, pt ca-mi placeau. Cu timpul unele pasaje pe care nu le remarcam inainte incepeau sa ma capteze si sa-mi placa mai mult decat primele. Fata de acum 2 ani e diferit ca acum cand citesc gasesc unele versete care ma intaresc, ma ajuta sa trec mai usor peste momente grele din viata. Din multimea versetelor psaltirii, observ ca la foarte putine gasesc un inteles. In fata psaltirii ma vad ca scolarul de clasa I care invata despre litera A in timp ce in fata lui o biblioteca imensa asteapta sa fie citita de acesta. Cum se citeste psaltirea? Cum ajuta psaltirea? Ce este de fapt psaltirea in intelesul tainic?

  5. catehumen Says:

    La Psaltire scrie „că nu voi spune tainele Tale duşmanilor Tăi”. De ce aceasta? Ai pomenit de taina Sfintei Cruci. Sfintii vorbeau tainic sau deslusit, dupa sufletul celui care ii ascultau.Care e rostul tăinuirii din cuvînt?

    • Ca numai cei ce se roaga cu adevarat in inima sa inteleaga. daca ai invata pe oricine taina e ca si cum iai invata pe draci cum sa foloseasca puterea in directia pe care ei o stiu. Sfintii prin insesi viata lor vorbesc foarte clar, insa in acelas timp in fiecare viata de sfint este o taina, o cheita, un cifru care te face sa urci o treapta mai sus in desavirsire sau iti mai deschide o poarta in drumul spre mintuire.raspunsul la aceasta intrebare te poate sminti daca nu esti sincer ,azi sa dezlegat taina, suntem ultima generatie si avem de a tine piept (sa zicem asa caci crestinu nu se lupta ci se apara in credinta lui), ultimului antihrist acela ce va apuca sa fie intronat. Taina Sfintei Cruci este ca un puzle into cutie,imaginea lui exista si nu in acelas timp. cel cel ce gaseste locul fiecarei bucati vede si imaginea. in alte cazuri Dumnezeu ingaduie sa vada inainte aceasta imagine pe parcursul vietii iar el din amintire cauta sa reconstituie puzlu sa zicem asa.intreaga taina a Sfintei cruci se afla in apocalips, dar in acelas timp multe bucati ale tainei una cite una sint ascunse in vietile sfintilor. multi cauta sa rezolve puzlul caci acolo se salasuieste puterea numai ca ea nu sta indelung decit in acea persoana care va reusi sa nu o foloseasca pre ea. ea actioneaza si e miscata doar de Creatorul si Adevaratul Stapin al lumii acesteia si celei ce va sa fie in etern.de acum taina poate fi invatata de orcine voieste dar puterea nu va ramine in cei nefeciorelnici si multime mare de iude se vor arata si vor urma lui antihrist. rostul tainuirii e ca sa se implineasca vremile si sa vina toate la locul lor. in acelasi timp nu a fost nimic ascuns niciodata ci doar pe intelesul celor ce sau ales singuri sa urmeze cu adevarat lui Hriistos.-caruia are intelepciune sa inteleaga ceea ce Duhul spune bisericilor-

    • catehumen Says:

      De ce este importantă puterea de care spui, pentru un om, mai ales daca aceasta putere nu sta in cel care o foloseste si sta la cel ce nu o foloseste, după cum spui mai sus. Si daca aceasta putere e miscata doar de Creatorul şi Adevăratul Stăpîn al lumilor, de ce are El nevoie de un om pt a o folosi? Care este scopul şi raţiunea puterii acesteia?

  6. catehumen Says:

    poate de aceea satana a prins atîta putere azi, din cauza celora care au cunoscut taine ale lui Dumnezeu şi s+au lepădat precum iuda de Dumnezeu punînd cunoaşterea lor în mîinile satanei.
    înţeleg că tainele acestea sunt pentru inimile iubitoare de Dumnezeu, că taina e vorba a inimii pt inimă şi că sfinţii au codificat şi au transmis adîncurile lui Dumnezeu descoperite lor, cumva în viaţa lor.
    Domnul spune „vouă s+a dat a şti taina împărăţiei lui Dumnezeu, iar celor de afară toate în pilde sunt lor; ca privind să priviască, şi să nu vază, şi auzind să auză, şi să nu înţeleagă, ca nu cumva să se întoarcă şi să se ierte lor păcatele”.
    De ce spune Domnul „ca nu cumva să se întoarcă şi să se ierte lor păcatele”? Că El vrea ca toţi oamenii să se întoarcă şi să fie vii.

    • pentru ca unii ca acestia siau facut viciu de a pacatui impotriva Duhului Sfint – adica: daca ar intelege li sar deschide ochii si li sar face pe moment rusine dar siar cere iertare intorcinduse iara la viciile lor zicindusi unii altora ca Dumnezeu e bun sii iarta iar si miine. nestiind ei ca acest miine poate oricind sa nu mai fie. de aceea acest razboi va veni fulgerator ca sa nu mai aibe vreme unii ca acestia sa se intoarca, ca Dumnezeu care cunoaste inimile stie ca ei fac asta intentionat si cu aceasta sunt mai rai si decit dracii. ei sint acei furi (despre care sa scris afara cu furi…)care fura putina lumina sa se duca afara sa vada cum pot curvi mai bine. deci Dumnezeu vrea dar ei siau facut viciu sa nu mai vrea decit din cind in cind….

  7. catehumen Says:

    din ce spui înţeleg că Dumnezeu dă iertare celui care o cere chiar dacă ştie că pe urmă acela se întoarce iar la păcat .. dar pentru că întoarcerea aceea pătimaşă adaugă osîndă peste osîndă pt aceasta El a zis „ca nu cumva…” .. iar înţelesul tainelor Sale le+a aşezat acolo unde dorirea de a le avea face neputinciosă întoarcerea către viciu
    eu mă ştiu pe mine viciat, printre cei de afară, şi în acelaşi timp vreau să vin înăuntru ca să cunosc şi eu tainele Lui .. dar viciu şi puterea care vine din cunoaşterea tainelor se înţelege de aici că e periculoasă şi nu pot sta la un loc
    cred că şi pildele Sale, aşa cum se văd din afară, sunt putere chiar dacă nu atît de mare cît în taina ascunsă înlăuntrul pildei ..
    oare puterea pildei să fie călăuza către înţelesul tainei?

    • nu! pildele sunt diferite pt a se putea oricine vedea si el intra cel caz, si faptuind puterea faptei pe masura ei intra in tine si te trage catre intelesul cit mai profund doresti tu sal afli…

  8. 1980
    1 Domnul ma paste si nimic nu-mi va lipsi.
    2 La loc de pasune, acolo m-a salasluit; la apa odihnei m-a hranit.
    3 Sufletul meu l-a întors, povatuitu-m-a pe caile dreptatii, pentru numele Lui.
    4 Ca de voi si umbla în mijlocul mortii, nu ma voi teme de rele; ca Tu cu mine esti.
    5 Toiagul Tau si varga Ta, acestea m-au mângâiat.
    6 Gatit-ai masa înaintea mea, împotriva celor ce ma necajesc; uns-ai cu untdelemn capul meu si paharul Tau este adapându-ma ca un puternic.
    7 Si mila Ta ma va urma în toate zilele vietii mele, ca sa locuiesc în casa Domnului, întru lungime de zile.

    1914
    1 Domnul mă paşte, şi nimic nu-mi va lipsi.
    2 În locul păşunei, acolo m’au sălăşluit; la apa odihnei m’au hrănit, sufletul meu l-au întors.
    3 Povăţuitu-m’au pre cărările dreptăţei, pentru numele lui.
    4 Că de voiu şi umbla în mijlocul umbrei morţei, nu mă voiu teme de rele, că tu cu mine eşti.
    5 Toiagul tăi şi varga ta, acestea m’au mîngîiat.
    6 Gătit-ai înaintea mea masă, împrotiva celor ce mă necăjesc.
    7 Uns-ai cu untdelemn capul meu şi paharul tău este adăpîndu-mă ca un puternic.
    8 Şi mila ta mă va urma în toate zilele vieţei mele; şi ca să lăcuiesc eu în casa Domnului întru îndelungare de zile.


    1651
    1 Domnul mă paşte pre mine şi întru nimică nu mă voiu lipsi.
    2 În loc de păşune mă sălăşluiaşte şi la ape de răpaus mă duce.
    3 Sufletul mieu întoarnă-l şi mă duce spre cărările dereptăţii pentru numele Lui.
    4 Săva de-aş îmbla pre valea umbrii morţiei, nu mă tem de rău, că Tu cu mine eşti; nuiaoa Ta şi toiagul Tău, acealea mă mîngîie.
    5 Găteşti masă înaintea mea în direptul pizmaşilor miei; neated ai făcut cu uloiu capul mieu şi păharul mieu, din destul.
    6. Încă binele şi mila vor veni spre mine în toate dzilele vieţii meale şi voiu sălăşlui în casa Domnului întru lungi dzile.

    daca tot s-au jucat cu cuvintele psaltirii aia care au tradus dupa dictionar .. sau nici macar traducere n-au făcut că au copiat direct .. mutînd doar unele virgule … că deacuma traducerile o să se facă cu copy-paste de la ce o să scoată marele zeu – google babelfish .. in duhulucuculu traducerilor au facut o greseala de gramatica chiar la inceput .. trebuiau sa scrie: Domnul m-a pascut şi nimic nu mi-a lipsit .. ca mai departe scrie asa:

    „În locul păşunei, acolo m’au sălăşluit” în loc de în loc de păşune mă sălăşluiaşte
    „la apa odihnei m’au hrănit” în loc de la ape de răpaus mă duce
    „sufletul meu l-au întors” sufletul mieu întoarnă-l
    „povatuitu-m-a pe caile dreptatii” mă duce spre cărările dereptăţii
    „Toiagul Tau si varga Ta, acestea m-au mângâiat” nuiaoa Ta şi toiagul Tău, acealea mă mîngîie
    „Gătit-ai înaintea mea masă” Găteşti masă înaintea mea

    Mie imi pare ca psalmu asta e o dovada pierderii harului .. că asa reiese din psalmul traducătorilor .. că Domnu nu mai poartă de grijă, că nu mai e, că s-a dus, a plecat, are alte treburi .. si că noi am rămas să scriem poiezii despre străbunii nostrii .. Domnul ma păscut ..
    iar din scrierea veche … Domnul mă paşte şi se grijeşte de mine şi acum

    Mai scrie in 1980: „Ca de voi si umbla în mijlocul mortii, nu ma voi teme de rele”; „mijlocul mortii”? – adica după ce o sa mor atunci no să mă mai tem (ca si cum aş fi doar trup care moare şi nu mai am frică de nimic ca doar viermii mănincă tot-tot)
    si dincoace 1651: Săva de-aş îmbla pre valea umbrii morţiei, nu mă tem de rău;
    valea umbrii morţiei – adica nici moartea nu ma mai înfricoseaza că am nădeajea ca El e cu mine pînă in sfîrşit

    bine ai zis ca bibliile copiate de la protestanţi şi aduse la zi de noii „teologi” au ajuns super blasfemii … ca psaltirea aia imi pare o clonă dinaia .. făcută după altă clonă .. după clonă .. după clonă

  9. ce inseamna:
    TOIAGUL TAU SI VARGA TA ACESTEA MAU MANGAIAT

    • sper ca nu esti protestanta de tiai ales textul de mai sus , sau nu ai inteles ca cei mai vechi e mai bun. deci pot sati comentez textul cel mai apropiat de adevar , caci celelalte nu prea dau loc la pea multe comentarii.
      „nuiaoa Ta şi toiagul Tău, acealea mă mîngîie”
      incepe cu nuiaoa deoarece e bine so fixam bine in aducerea aminte ca de nu vom face voia lui Dumnezeu diavolul are permis sa ne atinga, iar toiagul este crucea pe care ne sprijinim, acestea sau scris pentru rugatorii cu inima adevaratii crestini de la Hriistos incoa.
      crestinul adevarat nu se teme de necaz deoarece stie ca prin puterea crucii va iesii din el cistigat si mai cunoscator al Dumnezeirii, drept care socoteste acestea o mingiiere. omul pre pamint fiind necajit nu se poate mingiia decit numai prin cunoasterea Adevaratului Dumnezeu,care il va calauzi catre raiul pierdut a lui adam si viata cea vesnica.

Lasă un răspuns

