anunt

unele posturi sint actualizate-detaliate si deaceea vam spus ca trebuie sa cititi de mai multe ori si mai ales sa va rugati ca sa intelegeti cele scrise aici.ex: https://varsanufie.wordpress.com/2010/07/22/despre-erezie-lui-gil/ eu pot detalia la infinit ,insa ortodoxia ne invata sa dai cum , cit si cind ti se cere si nu sa te mindresti aruncind margaritare porcilor care indraciti fiind si  nestiind cine ii conduce sau lasat minati aruncinduse in marea de pacate unde sau pierdut definitiv……

7 răspunsuri to “anunt”

  1. De multe ori simt o dorinta de a vorbi despre Dumnezeu cu cineva, ca sa ma bucur toata ziua vorbind cu cineva despre maretia Lui .. ascultind gindurile altora legate de Dumnezeu, pe care dupa intelegerea mea ii gasesc in necunoasterea Dumnezeului sfintilor, mi-e teama ca si gindurile mele sa nu fie tot la fel
    – pe unu l-am auzit spunind: daca Dumnezeu exista si lumea merge inspre rau, de ce nu face Dumnezeu ceva ca sa balanseze situatia si lumea sa mearga inspre bine?
    – altu zice: studiind stiintele se poate vedea că omul ca şi alte vietuitoare are multe imperfectiuni, deci nu a fost creat de o inteligenţă superioară .. Dumnezeu Atotstiutorul nu e inteligent si nu exista
    – altu: sint multe credinte in Dumnezeu, e o prostie sa vrei sa le cercetezi pe toate ca sa vezi care e cea buna; eu ramin cu credinta in care m-am născut
    – altu: Dumnezeu e fenomen, ca in artă
    – altu: viata-i frumoasa de ce să vrei sa te pocăeşti de păcate;
    eu: Dumnezeu a zis sa ne pocăim şi toţi sfinţii aşa au făcut şi ne-au sfătuit şi pe noi, ca sa avem viata veşnică;
    el: e pacaleala .. viaţa-i scurta si trebuie sa te distrezi, sa-ti iei femeie, sa calatoresti, sa cauti veselia, tristule .. mi-am pus mintea la contributie si am aflat ca asa este
    – altu: sintem in apostazie, noi nu mai putem trai dupa dreptarul sfintilor din vechime .. sa ne rugam ca atunci cind s-or inchide portile raiului sa ne impinga si pe noi inauntru
    – altu: in viata trebuie sa ai grija de minte, corp si suflet .. daca intr-una din ele suferi nu te poti bucura de celelalte .. si orice exces in vreuna din ele e vatamator
    – altu: e bine sa ai o viata linistita .. sa stringi niste bani .. si sa te retragi intr-un loc ferit de galagia lumii, si citesti, te rogi, cauti pe Dumnezeu
    – altu, student la teologie: aici la noi in tară am fost pe la mănăstiri şi mi-am depus CV-ul şi nu m-au primit .. pt că am avut unele probleme de sănătate in trecut, la Sîmbăta de Sus comisia mi-a spus: “ne-am imbolnavit si acum venim la mănăstire ca să ne facem bine” .. si mi-au respins cererea .. rusii sint altfel, nu au conditile astea .. o sa merg la ei si cu timpu caut sa ajung duhovnic
    – altu: Dumnezeu e aici, e acolo, e peste tot (si-mi arata cu degetul in toate directiile);
    eu: da tu il vezi ca e aici, sau acolo?
    el: nu .. da stiu ca asa este ..
    si tot vorbind cu acesta a spus: eu iubesc pe maica domnului mai mult ca pe Dumnezeu

    si tot asa

  2. de ce oare paginului ii e mai usoara intoarcerea care Dumnezeul adevarului, decit ereticului?
    iudeii au cunoscut pe Dumnezeul minunilor si l-au rastignit. aceeasi generatie de evrei care au vazut marea despicindu-se in doua si a mers prin mijlocul ei, si-au facut vitel de aur si s-au inchinat lui ca unui dumnezeu izbavitor.
    europa inchinatoare la idoli in primele veacuri, luminata de apostoli si apoi botezata, s-a lepadat de Hriistos si s-a facut eretica, o parte acu o mie de ani cand papa s-a proclamat dumnezeu pe pamint, si cealalta parte treptat din 1924 pina astazi .. s-a lepadat deasemenea de Hriistos si de sfintii ..
    de ce musulmanului sau chiar catolicului le este mult mai usor a intelege si a primi Adevarul decat acelora din bisericile recent cazute in erezie?

    • pentru ca cel ce a mers la curve de curind are amintirea proaspata si prin indulcirea cu ea curveste in continuare deci cu greu se va deslipi de ceea ce faptuieste ,iar cine a uitat chiar daca ar vrea sa faptuiasca iar nu poate ca nusi mai aduce aminte si aceasta vointa il ajuta sa caute chiar ceva nou, numai ca majoritatea se intorc tot la cevaul asemanator dinainte….

  3. cind pun intrebari pe blog am tendinta de a ingramadi pe linga intrebare unele invataturi pe care le-am luat din cartile sfintilor, sau pe care le extrag insumi din citirea scripturii
    adica uneori pun intrebarile mai mult de finta, nu pentru aflarea raspunsului ci mai mult din dorinta de a da lectii prin formularea intrebarii,
    pe vremea cind scriam cearsafuri pe blogu tau .. treaba asta se intimpla pe fata .. acuma se intimpla mai suptil
    uneori cind recitesc ce scriu .. nu mi se pare ca dau lectii suptil, ci dea dreptul grosolan
    mi-ai atras atentia despre asta in citeva rinduri .. uneori ma abtin cu success, dar vad ca mi se intimpla rar sa ma abtin
    eu marturisesc ca nu am Duh Sfant .. in carti scrie ca cine-l are stie sigur ca Duhul e asupra lui si nu se insala , si nu poate minti .. ori la mine toata invatatura pe care o imprastii e minciuna .. vine dintr-o dorinta de superioritate .. adica din patima mindriei .. adica e dracie .. nimeni nu are ce invata de la mine .. ca cuvintul meu nu are putere .. ci e din duh stricat si imputit .. nu am lucrare curata .. ci doar lectura din fotoliu .. cine citeste ce scriu cind dau lectii, daca nu e intarit sufleteste .. nu poate decit sa se molipseasca de acelasi duh pervers si curvesc
    nu-mi mai vine a intreba nimic pe blog .. sau a pomeni pt urechile altuia cu gura stricata numele Domnului sau numele sfintilor .. da stiu ca daca m-as opri a intreba .. m-as lipsi de mult bine .. mai ales ca cel mai mare dusman al mintuirii mele imi pare a locui chiar in mintea mea .. si asa sint alienat mintal si am nevoie de ajutor .. iarta-ma

    • Dumnezeu sa te ierte ! cind iti dai seama ca gresesti trebuie sati para nespus de rau sa vrei sa te manince monstri la iad sa te dezintegrezi sa nu mai fii, orice iti provoaca teama sufletului , caci daca aceasta teama se activeaza in tine iti e de mare folos si nu te lasa cu usurinta sa reoeti pacatul. te ajuta sa te scirbesti de omul cel vechi si sal urasti.

  4. I-a chemat Mîntuitorul pe apostoli: „Veniţi după Mine şi vă voi face pescari de oameni” sau în alt loc „vînători de oameni”. Dar nici peştii nu vor să fie prinşi în năvod, şi nici animalele nu vor să cadă pradă vînătorului. Nu aşa e şi cu oamenii care trăiesc în minciună înainte de cunoaşte Adevărul? Cum din iubitor de minciună, cineva poată să ajungă urîtor de minciuna şi iubitor de Adevăr, fără a cunoaşte forţarea? Că sfinţii părinţi zic că Dumnezeu nu forţează, ci cheamă cu „cine voieşte”, şi îndeamnă, sfătuieşte dar fără să impună.

    • tiam mai spus ca fortarea trebuie sa tio faci singur ca doar Dumnezeu tia dat libertate si asta pentru ca te nasti in lumea celui rau si sclavul lui „iata imparatia mea inchinate mie si tio dau tie” dar Singurul Cel fara de pacat nu sa inchinat si tot a trebuit sasi faca violenta rastigninduse pentru noi ca sa luam aminte.
      pestii cu care sau umplut navoadele de nu le puteau tragea in barca apostolii au vrut sa fie prinsi caci tot ce viiaza asculta de Cel Bun si isi da viata pentru El numai omul e rebel pina azi sii place sa se imbete cu iluzii si sa se sprijine pe stilpii de nisip ai altora din lene ca nu cumva ruginduse sa afle calea …..cel care isi uraste sufletul lui pina dincolo de moarte.

Lasă un răspuns

