Despre erezie II – de ce nu se intorc ereticii…

Raspuns lui- Aurelian la intrebarea:
Care este calea de urmat dupa ce mirenii, preotii, episcopii, Biserica in intregul Ei constientizeaza caderea in schisma si/sau erezie si se doreste revenirea in hotarele Sfintilor Parinti ?

Mai intii de toate ceea ce a spus intiiul nostru parinte cel inchipuit asemenea ingerilor pe icoane,  cu aripi: ”pocaitiva ca sa apropiat imparatia cerurilor” pentru calugari si mireni e mai simplu caci primii raspund pentru capetele lor iar mirenii dau socoteala in primul rind pentru copii de au trait cucernic sa le dea exemplu si de au facut tot ce trebuia  ca sa se mintuie acestia,iar preotii(duhovnici)si mai marii bisericii dau socotela de turma si pedeapsa lor e infricosata de nu se intorc .numai ca orbirea lor e pe masura pacatelor si trebuie ajutati de popor ca sa vada –in acest caz omul de rind vede mai bine decit ei.

In al doilea rind trebuie sa faca marturisire publica aceasta  fiind dovada pocaintei lor, caci crestinul de nu faptuieste se iluzioneaza cai crestin, dezbracinduse de hainele cele arhieresti si calugaresti pe care leau purtat cu nevrednicie ca sa nu zicem mirsavie si sa le puna in fata multimii cerind pedeapsa de la dinsii.(ei stiu ca trebuie sa faca acestea deaceea nu se intorc)ei nu mai pot sluji sau numi pe ei crestini precum scrie la canoane de la 2 pina la 8 ani timp in care trebuie sa dea dovada de conduita de crestin, in final trebuie sa se reboteze caci au vindut botezul facinduse antihristi. Mai sint si pogoraminte dar nu mai e cine le face caci trebuie sa fii biserica viie sa poti face asa ceva , deci numai de se va arata tuturor de la Dumnezeu ceva ca minune.  traim vremuri de prigoana crincena si nu este nevoie de atiti arhierei, sintem ca in vremurile de inceput, arhiereul ce se va pocai(de are botezul cel adevarat si nu inventii moderne ex.mirungeri, caci pogoramintul cum am mai spus pe care la facut Sfintul Glicherie in timp de bejenie nu poate fi legiferat ci trebuia sa se fi intors la legea parintilor-apoi se mai mira unii de ce sau itors pe nou cei ce siau facut mirungerea – deoarece diavolul a ramas stapin pe ei ca si mai inainte) deci va fi ca un apostol pentru toti si nu are nevoie de titluri pamintesti de inalt sau extrem de sfintit e.t.c.caci faptele vor vorbi pentru el precum sa scris.

Puterea e in miinile poporului , dar poporu este curvar si iubeste pe antihrist, casele masinile mincarea  pe saturate e.t.c. si de aceea sint orbi si nu vad ca mai marii bisericii ii mina  pre ei in prapastie ca sau facut ca porci cei indraciti .

Anunțuri

23 răspunsuri to “Despre erezie II – de ce nu se intorc ereticii…”

  1. Pe ce temei trebuie luat in considerare un nou botez, bine stiind ca si botezul unui mirean in anumite conditii poate fi validat de Biserica daca este savarsit prin tripla ajundare in numele Sfintei Treimi ?

    • fi putin mai clar printrun nou botez ce vrei sa spui? caci botezul adevarat este unul singur afara de cazul cind se cade in erezie; ca acolo te faci mai rau si decit paginii cum spun parintii, deci trebuie sa te rebotezi. se accepta afundarile facute de mireni in situatii extreme cind cel in cauza e pe moarte si din cauza prigoanei nu se pot reface afundarile; sau cu minune sau facut si vazind toti se pogoara sa nu se mai repete caci minunea este dovada ca insusi Dumnezeu a sfintit apa. in general ele se repeta deoarece in acea apa se pune ulei sfintit .insa cel mai fundamental este catehismul insusi Mintuitorul nea lasat lege cum ca mergeti si invatati botezind…..deci catehismul este invatatura despre Dumnezeul nostru fara de care ni se pare ca avem credinta, dar necunoscind mare lucru despre El cui sa credem?

  2. care sint semnele care arata ca cineva este catehizat si are catehismul fiind pregatit pentru botez?

    • cind unul ca acesta marturiseste pe Hriistos de la Duhul Sfint si nu din mindrie ca botezul se face intii de la Dumnezeu, iar ce se face pe pamint si vad toti este confirmarea a ceea ce sa facut deja la ceruri.

  3. frate aurelian mii de scuze,daca vrei sa intelegi cu botezul:mireanul poate face botezul in cazul in care nu are preot,iar daca copilul traieste si gaseste un preot dreptcredincios SE FACE BOTEZUL de la un capat la altul !!!in cazul in care moare copilul numai cu afundarile pentru ca nu a gasit preot copilul este socotit :imbisericit!! adica ca si cand i s a facut si mirungerea si impartasirea!

  4. spui ca cel botezat marturiseste pe Hriistos in Duhul Sfint si nu din mindrie..
    mie mi se pare ca majoritatea care marturisesc despre Hriistos, gindesc in sinea lor ca o fac in Duhul Sfint si nu din mindrie .. sau gindesc macar ca fac bine, gindind ca ce rau e in a spune altuia cuvinte frumoase sau drepte despre Dumnezeu .. nicidecum nu poate fi mindrie .. nici eu nu gindesc prea diferit de acestia .. dar cred ca-mi lipseste vreo intelegere, si nu vad clar ce vrei sa zici .. cum marturiseste cineva pe Hriistos din mindrie si cum marturiseste in Duhul Sfint? daca cineva care e nebotezat (sau cu botez indoielnic) ajunge la vreo intelegere despre Hriistos, ar trebui sa tacă stiind ca e nebotezat, si fara Duh Sfint?

    • am sa raspund cit de curind voi putea foarte buna intrebare …

    • orice exista are mai mult sau mai putin Duh Sfint, insa zac toate in intuneric. Cel botezat are lumina. Toti cei ce se roaga cu numele lui Iisus Hriistos ajung la intelegerea ca trebuie sa se boteze.cind este constient logic ca trebuie sa taca si nu sa invete pe altii cind se afla inca sub stapinirea intunericului caci e foarte usor sa se piarda, si se mai afla si mincinos marturisind pe cineva caruia nui urmeaza inca. cei mai inconstienti sint cei convinsi ca au gasit calea si nu stau sa te asculte…

  5. orice iconomie, sau abatere de la canoane, se face intotdeauna cu minune dumnezeiasca? sau exista si cazuri cind arhiereii sau duhovnici care tin dreapta socoteala pot sa faca iconomie fara a fi vreo minune de la Dumnezeu? iar daca se face cu minune trebuie oare ca minunea sa fie in fata la multi, ca sa poata marturisi 2 sau 3 dintre cei vrednici de credinta?

    Ioanichie Moroi ori a vazut, ori i sa parut ca-i vede pe sfintii 3 ierarhi spunindu-i – cum ca n-o sa raspunda el pt schimbarea calendarului, asa ca el sa faca ascultare – de unde el si ucenicii lui au extras ca ascultarea lor e buna si schimbarea e buna si ca s-a facut cu acordul lui Dumnezeu.
    Ori astazi se vede cit de buna a fost.

  6. este iconomie in care are dubiu si cel ce o face si atunci se cere confirmare de la Dumnezeu.este ieconomie de urgenta si arunci nu se asteapta confirmarea e.t.c. insa in general cel ce o face este deja el insusi confirmat ca persoana ce deja cunoaste calea. deci chiar de nu au fost de fata cei vrednici de credinta trebuie mers la unii ca acestia si intrebat .
    pentru ca nimeni nu mai propovaduieste adevarul in zilele de azi cum ca ascultarea din minastiri si de parintii spirituali nu e altceva decit o pregatire a ne invata sa ascultam de Dumnezeu. cind se pune mai presus ascultarea fata de cei pamintesti se cade in idolatrie din care se cade in erezie.
    Dumnezeu nu a schimbat nimic nici cit a vietuit pe pamint ci a completat pentru cei ce nu citeau – citesc in litera ci in Duh. lui Moroi ii lipsea catehismul- a fost un calcator de canoane ca toti ce se numesc pe ei insisi crestini dar nu au habar de canoane.mai marii bisericii pamintesti au fost rinduiti da fie buni cunoscatori ai legii si sa invete poporul despre aceasta.
    nu se vede ,sau mai bine zis putini vad ca altfel sar intoarce la adevar…

  7. in Duhul Sfint omul mai are ceva din voia sa proprie cu care poate gresi?

    in apocalipsa scrie: si eu Ioan cel ce văz şi auz acestea. Şi cînd am auzit şi am văzut, am căzut să mă închin înaintea picioarelor îngerului ce îmi arăta mie acestea. Şi îmi zice: vezi, nu; că dimpreună cu tine rob sunt, şi cu fraţii tăi prorocii şi cu cei ce păzesc cuvintele cărţiei acesteia; lui Dumnezeu te închină

    Deci îngerul l-a oprit pe sf Ioan să nu greşească.. acest pasaj îl folosesc ereticii ca să zică că ei nu au nevoie de sfinţi ca să li se închine, că pt ei singurul mijlocitor e Isus

    • Duhul Sfint nu incatuseaza pe nimeni, si vointa omului este cu inclinatie spre cele pamintesti. deci poate gresi cum nea aratat ava Antonie cel Mare si la trecerea prin vami. sfint nu inseamna a fi Dumnezeu , ci a se stradui cineva sa fie asemenea Lui si asta inseamna a gasi intelepciunea ca sai fie iertate cit mai repede cu putinta gresalele. deci lui Ioan i sa spus vezi sa nu cazi la picioarele mele facindute idolatru ci numai unuia Dumnezeu sa te inchini. nici un slujitor adevarat a lui Dumnezeu, nu poate sa accepte inchinaciuni, si pentru ca sa luam aminte ca oricit de sfinta cale am urma nu inseamna ca nu mai gresim, iar aceasta sa lasat ca numai Cel ce Este sa cunoasca inimile si sa nu stapineasca cele din afara pre cele dinauntru. asa ca nu tot ceea ce vedem este real sau adevarat ci poate fi doar fatarnicie.
      sfintilor nu trebuie sa te inchini ci daca simti nevoia de om smerit sai rogi sa te ajute ceea ce este altceva. a se inchina cineva calendarului de exemplu nui gresit caci acolo sunt toti in Dumnezeu una…
      Iisus este locuitorul inimilor sfintilor si daca ii eliminam pe ei il eliminam pe insusi Iisus. nu putem lua de la Dumnezeu doar ce ne place – ci sa fim gata ori pentru tot ori nimic, si faptuind vom luam dupre faptele noastre…..

  8. eu vad canoanele parintilor ca sint paza: paza pt viata, pt a nu rataci catre moarte; si paza a intelepciunii data de Dumnezeu omului prin evanghelie

    dar buna intelegere a fost denaturata, schimbind rinduielile vechi

    ereticii protestanti zic ca bogatia, averile, sint binecuvintare de la Dumnezeu, asa ca calea e libera ca sa ne umplem de binecuvintari si apoi sa asteptam ca Dumnezeu sa treaca camilele prin urechile acului ca la El toate sint cu putinta. Si cu gindirea asta imputita am crescut si eu, si toti cei care isi zic ortodocsi pe care eu ii cunosc.
    ereticii catolici au cuplat cuvintele lui Dumnezeu la stiinta lumeasca .. ei pun in spatele cuvintelor dumnezeiesti intelegere lumeasca, dupa logica lu Aristotel care se invata in toate scolile la clasele primare, cum ca pomul rau poate face si roade bune si rele .. nu cum ne invata gresit Domnul .. ca vremurile sau schimbat (evoluat), si noi odata cu ele .. Domnul e depasit, cu sfintii Lui si canoanele Lui si cu intelepciunile Lui, si cu calendarele Lui .. iar noi cautăm subtilităţi ca să facem iconomii de la învăţătura sfîntă
    in manastiri oamenii fac multa dragoste unii cu altii .. ca parintii in vechime .. din nevointele lor se pogorau in fata celor mai mici si primeau dragostea lor, din cele trupesti: mincare, bautura sau imbracaminte .. si
    acuma am vazut in manastirile moderne se umbla cu tava plina cu dragoste, adica prajituri pt turisti, ca are manstirea camere de inchiriat pt concedii de refacere intr-un mediu spiritual .. si in biserica atasata e si cutia milei .. deci pt cei care au multa mila in conturile bancare sa mai scoata de acolo ca sa sponsorizeze lacasele pt Maica Domnului si sfinti .. cu cit e mai barosan lacasul cu atit e dovada de dragoste fata de Dumnezeu si sfinti e mai barosană.. iar cind intrii in asemenea lacasuri .. vezi pe pereti pictata, nu pe Maica, ci pe geoconda cu un prunc care nu prea e al ei ..

    dragoste = sa mincam, sa bem, si sa ne imbracam, unii cu altii
    mila = zerourile din conturi bancare
    bogatie, avere = binecuvintare de la Dumnzeu,
    pace = imbratisare, zimbete, glasuri blinde, si voie buna .. dumnezeii tai sint si dumnezeii mei
    etc …

    toate denaturate si rastalmacite … trebuie aduse la locul lor puse in matca lor .. iar cuvintele Domnului sa-si ia intelegerea lor din principiu, in mintile oamenilor .. asa cum au fost cind el a creat lumea .. si cind a vorbit El omului prin evanghelie .. si pusa paza si azi asa cum parintii au facut in Sinoade prin canoane ..
    ortodoxia = paza evangheliei

    • nu numai ereticii practica acestea, ci toti cei uniti cu ei prin ecumenism pe fata sau din dos . caci toti cei ce se inchina statului antihristic si banului sint deasemeni ecumenisti chiar daca zbat crucile pe piept si zic- noi cu papistasi nu avem comuniune nici la intilniri cu ecumenistii nu merem (doar ne rugam si impartasim cu cei ce fac acestea) si acestia sunt cei mai inselatori si hulitori ai adevarului – lupii in piei de oaie despre care sa scris.
      …si invers ca pomul bun poate face si roade rele , adica ca sfintii au gresit de multe ori in cele ce neau lasat noua scrise pentru paza caii celei adevarate (blasfemie si acat impotriva Duhului Sfint).
      pai toti cei ce au terminat facultati de economie acum pot ocupa un post in biserica – minastiri ca si asa nu se gasesc locuri de munca unde pot iconomisi dupa gindirea lor pe Dumnezeu dupa bunul lor plac si al societatii.
      fiecare trebuie azi sa aduca in inima lui pe Hriistos si nu sa pretinda de la altii, dar asta nu se intimpla ca nu are nimeni chef sa se lepede de viata plina de bunastari si sa sufere sau sa moara pentru Adevar. de aceea va veni razboiul caci numai in fata mortii poate cineva sa vada cine este si daca vrea sau nu sa urmeze pe Dumnezeu – atunci cind nu ne dam razboi singuri sa devenim asemenea celui Bun ,razboiul se va afla negresit in afara noastra ca sa ne aduca aminte ca gresim…

  9. in catahlismu lu cleopa, in al sau indrumar de sporovedanie unde enumera pacatele care trebuie marturisite scrie asa:

    10. am gîndit şi vorbit cuvinte de hulă împotriva lui Dumnezeu, a Maicii Domnului şi a sfinţilor
    11. am crezut şi susţinut calendarul vechi
    12. am zis că timpul merge tot pe calendarul vechi
    13. am botezat sau cununat a doua oară (pe calendarul vechi sau la sectari)
    14. n-am dat învăţătură despre păcat celor neştiutori
    15. am crezut, am făcut, am mers la spiritism
    16. am avut, am crezut şi am povestit vedeniile mele altora (pentru aceasta se dă oprire un an)
    17. m-am lepădat de ortodoxie şi am dezertat la sectari, catolici sau ştilişti
    18. am zis ca adventiştii fac bine serbînd Sîmbăta
    19. am urît învăţătura despre Dumnezeu, Rai, Iad, Maica Domnului
    …etc

    eu aicea văd între două felii de pîine un cîrnaţ mare de porc, cu muştar, pe care trebuie să-l mănînce careva ca să ajungă la Împărtăşanie. şi eu multă vreme am mîncat cu plăcere acest sanviş a lu cleopa fără să-mi pese prea tare din ce e compus. am găsit că problema calendarului nu e nici o problemă de astronomie sau fus orar şi nici o problemă legată de tipărituri şi de numărul zilei pus în dreptul unor nume de sfinţi, ci este îndrăzneala omului de a răsturna cele rînduite de Dumnezeu de-a lungul timpului.
    Sfîntului Lazăr al sîrbilor, în vremea muceniciei sale i s-au arătat sfîntul Amos şi unul din marii îngeri pt ai risipi negura ce îi chinuia sufletul. Lazăr vedea cum sufletele unora erau purtate de îngeri spre ceruri iar ale altora de către demoni spre iad. Şi vedea cum fiecare înger se ducea la sf Amos şi-l saluta cu căldură deoarece aceasta era ziua de prăznuire a lui Amos. Iar sfîntul Amos îi explică: Cel Prea Înalt mi-a dăruit mie această zi, ca şi mucenicului său de pe pământ, întocmai precum El i-a dăruit fiecărui sfânt propria sa zi. Întru această zi, ziua însăşi a propriilor Sale pătimiri, am pătimit şi eu moarte pentru sfânta credinţă. Întocmai precum sfintele ceruri aduc prinos de recunoştiinţă şi cântă imnuri fiecărui sfânt în ziua sa de prăznuire, tot astfel procedează şi cu mine astăzi. Astfel sfintele ceruri aduc slavă lui Dumnezeu în fiecare zi prin sfinţii Săi. Rugăciunile tuturor acelor muritori care mă prăznuiesc la Liturghia de “slavă” adusă Domnului – aceste rugăciuni eu le ofer, sfinţite de tămâie, dinaintea unsului Împărat şi Proniator al tuturor.

    Acestea au fost zise omului pe vremea calendarului „neîndreptat”, a bătăliei de la Kosovo, în 1389, Deci calendarul o fost rînduit de Dumnezeu. Atunci reiese întrebarea: dacă omul schimbă ceva din cele sfinte, oare Dumnezeu le schimbă pe ale Sale după om? Că ar trebui să-l rugăm aşa: precum pe pămînt, aşa şi în ceruri. El oare se uită prin lunetă să citească matematica din stele, ca să nu se abată de la mişcarea soarelui făcut de mînile Lui? sau îşi dă ceasul înainte şi înapoi ca să se alinieze la ora de vară şi la ora de iarnă?
    este judecată. şi este înviere. spre viaţă veşnică şi spre moarte veşnică.

    Dacă rugăciunile aduse sfinţilor în zilele lor de prăznuire la ceruri sunt sfinţite şi duse de sfinţii prăznuiţi înaintea Domnului ce valoare au rugăcinile făcute în alte zile sfîntilor?

    • ce inseamna -catahlismu- ?
      nu inseamna ca in alte zile nu ne mai putem ruga sfintilor , dar cu exceptii mari se vor implini rugaciunile pentru asta ar trebui mai ales sa fim curati la fata lui Dumnezeu ,dar de ce adica sa nu ne rugam sfintului a carui ziua e stiind ca el poate cere orice de la Domnul aflinduse in fata tronului de ziua lui?
      cei ce se roaga in alta zi decit cea de la ceruri ca de ziua sfintului, se roaga dracilor si nu sfintilor. caci sa scriis se vor arata multi hristosi , deci si sfinti fecioare fara de pacat , gheorge, dimitrie, e.t.c. -sa nu credeti !
      deci sa nu stricam noi rinduiala pentru ca ne place mai mult de Sf. Gheorghe ci sa ne rugam mai intii Sfintului zilei si apoi si celor la care avem mai multa indrazneala. caci aceste asezaminte sau rinduit asa ca sa nu se ajunga la idolatrie si dara cu sfiala si teama sa ne rugam Sfintilor si nu cu tupeu din care nu are cum sa vina cainta de pacate…

  10. am scris “catahlismu lu cleopa” pt ca cuvintul „catehism” nu poate sta in nici intr-un text scris .. pe linga numele lu ilie cleopa .. si atunci am scris „catahlism” care vine de la cataclism, prăpăd

    • pai altadata cind adaogi neologisme la dictionar, da si explicatia ca sa fie clar ce vrei sa spui…

      • şi la fel am folosit şi sporovedanie, care n-are legătură cu spovedanie, ci e mai degrabă sporovăială, adica vorbă multă şi degeaba .. subt poala popii .. sau cum am văzut că dezbateau între ele două cucoane pe sait ultra-creştin, dacă e bine să se abţină sau nu de la sex, înainte sau după împărtăşanie, şi cît timp .. că sfinţii părinţi au uitat să scrie despre astea detaliat sau altfel

      • nu ti se pare ca esti mai rau decit cele 2 cucoane?

      • da .. rîd asupra neghiobilor din inalţimea mîndriei mele .. neghiob şi eu mai rău decît cucoanele

      • asa e ca zici asupra, caci nu vrei sa te cobori de la inaltime chiar daca te faci neghiob – zici ca si cucoanele sint chiar daca mai putin ca tine – tot judecata este. vezi dara ce suptila este aceasta boala a mindriei…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: