despre erezie V de ce nu se intorc ereticii…

lui catehumen

spui că un purtator de Duh poate să calce canoane pt oarecare motiv … si intorcindu-se poate adaoga mai multa putere .. nu înteleg treaba asta

e normal sa nu intelegi ca eu nu am spus asa ceva, asta e deductia ta de invidios (si nu mai adaog ca le stii si singur pe celelalte)

spune apostolul ca unora ca acestia toate le sint cu putinta , dar tocmai de aceea puterea sta cu ei ca nu fac uz de ea. Ei acctioneaza doar constrinsi de situatii , iar aceasta constringere este mai mica sau mai mare depinzind de nivelul de rugaciune.eu am spus oarecare dar in mintea ta suna oricare. Mindria schimba intelesul cuvintului, asa citesti si din scripturi si te smintesti in subconstient ca doar constiinta iti spune sa nu o faci ca doar din scripturi citesti; iar apoi te miri ca nu intelegi sau ti se pare ca ai inteles , dar nu poti explica si altora ca sa inteleaga.

ce înteleg e ca canoanele au fost asezate de sfintii parinti ca si călăuze pt noi, adică faruri care sa ne lumineze calea spre mîntuire. cel ce le încalcă sau umblă

incalcarea si umblarea sint de buna voie, ir caderea sau impiedicarea nus de buna voie despre asta spune si psalmistul – laturi au aruncat mie sami prinza piciorul…

în afara canoanelor,

deci nu se poate umbla in afara sau inauntru canoanelor, daca vrei putem sa le comparam cu puncte de referinta sau cu o harta fara de care nuti poti atinge scopul; si sa nu uitam ca sint facute de Dumnezeu Duhul Sfint ceea ce inseamna ca nu sint doar niste cuvinte scrise pe ceva ca altfel am fi ramas la acele legi scrise pe pietre. Canoanele ajungem sa le pazim pe masura cu care faptuim, asa ca repet ele sunt un ghid care semnaleaza ca un far directia pe care trebuie so ia faptele noastre in vederea scopului final – viata cea vesnica. Despre ele putem afla prin scoli dar nu pot fi invatate decit de la Cel ce lea dat – Duhul Sfint. El se afla peste tot insa in purtatorii de Duh sub o forma extrem de perceptibila si asemanatoare Celui ce Este si lui Adam cind a fost sadit in rai. (cum ar fi ca sfintii sint luminile noaptea din orasul portual iar farul este purtatorul de Duh)

se găseşte acolo unde sînt amăgirile, hulele, ereziile si pierzarea sufletului. cel ce ţine canoanele

nu tinutul canoanelor trebuie pus in primul plan ci tinutul lui Hriistos in inima si nestingerea Duhului prin fapte caci acestea ne dau puterea sa le pazim din ce in ce mai bine, fapt din care iti dai seama ca nu teai pierdut ca nu ai ramas impiedicat, cazut.

se găseşte unde este buna înţelegere, dreapta socoteală, dobândirea sufletului. Dumnezeu Cuvîntul a spus: rămâneţi în Mine şi Eu în voi, fără de Mine nu puteţi face nimic. Eu înţeleg de aicea că trebuie să rămân în cuvintul Lui,

tu nu poti sa te afli cu putere in nici un cuvint daca nu ai fixat pe Dumnezeu Cuvintul – pomul cunoasterii, cu radacini adinci – faptele, in inima ta.

în poruncile Lui, în învăţăturile Lui, şi în dragostea Lui mai presus de orice poruncă.

Dragostea nu este porunca ci una din fetele libertatii, aceea care le oglindeste pe toate celelalte, darul suprem daruit noua prin Duhul Sfint.

Cum poate cineva să adaoge mai multă putere, ieşind din Cuvîntul Lui – încălcînd sau stricînd canoanele – pt că fără El nimeni nu poate face nimic, şi e fără de nici o putere?

Si inca odata repet iesirea, incalcarea si stricarea sunt d in voia ta si nui acelas lucru cu impiedicarea si caderea. Straduiestete sa faci sa intre Iparatul Hriistos cu tot si toti ai Lui in inima ta, ca sati ajute sa calci si sa strici toata facatura satanei.

13 răspunsuri to “despre erezie V de ce nu se intorc ereticii…”

  1. cu adevarat e diferenta mare intre ce ai spus tu si ce am inteles eu din spusele tale .. e ca o tesatura care imi imbrobodeste sufletul, de nu inteleg bine, nu vad limpde si nu aud lamurit .. o simt si eu dar nu pot sa o explic .. ai spus de invidie, si de mindria care schimba intelesul cuvintului ..
    explica-mi mai pe intelesul meu invidia mea

  2. cind scriu pe blog e diferit fata de cazul in care scriu in privat. pt ca blogul e public. si atunci cind formulez un comentariu nu pot sa nu ma gindesc ca oricine altcineva poate citi ce scriu. si atunci caut sa scriu pe intelesul oricui. caci altfel nu as mai scrie pe blog, ci pe mail in privat.

    • ingimfare de stil extrem, ce pot sa zic.oriunde ai scrie treb sa scrii la fel ca nu mintui tu pe nimeni.cind se trateaza de mintuire esti doar tu si Hriistos. numai mirenii ce au ales casatoria dau socoteala unu de altul dar mai ales de copii. deaia nu intelegi nimik ca ca vrei sai faci pe altii sa inteleaga din ceea ce te iluzionezi tu ca ai inteles sau ai putea sa intelegi intrebind pe cineva care are raspuns.

  3. recunosc si ca e greu sami pastrez luciditatea ca sa nu amestec ceea ce vreau sati scriu tie, cu cele ce se nasc din tentatia de a da lectii publice pe blogul tau. betia apare dinainte pt ca mult timp petrec vazindu-ma cu ochii mintii cum explic altuia. simt ca uneori mintea mi se infierbinta cind descopar cum minciuna a luat locul adevarului in sufletul meu si al lumii, facindu-se stapin pe mine si pe toti ceilalti pe care-i cunosc din jurul meu, si apoi vad cum picioarele minciunii sint scurte si cum nu poate sta impotriva adevarului, care o doboara ca pe-un abur. si ma bucur in suflet si asa apare infierbintarea, simi vine sa spun si altuia ca sa vada si sa se minuneze si sa se bucure cu mine si sa iubeasca adevarul. iar cind apare ocazia de a impartasi acestea cu cineva, dau drumu la cite o raza din acestea, nu la tot, cum se intimpla si pe blog, pt ca imediat apare betia slavei desarte prin care ajung sa ma pun pe mine in fata oamenilor mai presus de adevarul pe care vreau sal impartasesc cu ei si ma pierd in detalii tehnice cu explicatiile care inabusa raza aceea pe care am simtito, si apoi se duce si bucuria din suflet, si infierbintarea mintii, si vederea asupra minciunii doborite de adevar, si ramin sec, cu explicatii seci.
    iar invidia mea fata de tine aceasta este: da cine te crezi tu pe tine ca esti, de vorbesti de Dumnezeu cum ai vorbi ca este numai al tau si ca El are o relatie deosebita numai cu tine si cu mine sau cu ceilalti oameni nu? si de toate lucrurile ceresti vorbesti de ca si cum leai fi vazut cu ochii tai si mie ciuda ca tu le cunosti si eu nu, si ca toti sfintii tis cunoscuti si mie nu, sau ca nici macar nu pot sa spun ca minti sau ca spui adevarul cind vorbesti despre ele, si ca poti sa spui multe din cele ce nu sint. si multe alte ginduri de genu acesta. aceasta este invidia mea. aceeasi cu a celor care l-au judecat pe Dumnezeu insusi si l-au rastignit.
    dar alaturi de invidie fata de acela care poate fi iubit sau placut lui Dumnezeu gasesc si puturosenia cu care ma tin eu insumi departe de Dumnezeu, iubindumi trupul si mizeria sufleteasca pt care nam cum sa ajung placut sau fiu iubit al lui Dumnezeu, de unde imi rezulta ca eu as vrea ca Dumnezeu sa ma iubeasca pe mine dau eu sa ma iubesc pe mine insumi mai mult ca pe Dumnezeu. sau imi rezulta ca as vrea sa cunosc pe Dumnezeu sau pe cele ceresti dar fara efort, plin de lene. si stiu ca aceasta nu este cu putinta. nadajduiesc sa najung sa rastignesc si eu pe Domnul cu fapta dinaintea mea, si sa ma scape Dumnezeu de lepra dinauntru.

    • pai e lenea ta care te tine sa nu fii asemenea si de unde iti rezulta ca eu am zis cai numai al meu si cu mine da si cu altii nu ,numai tu stii .tiai luat plancarda de lepros si tiai puso de git dar nu esti convins ca esti; nici nu vad ce tias putea raspunde daca asa crezi despre mine si ce rost are sa mai scrii aici…pina cind te lamuresti cu cine ai de aface.daca te incerezi in cineva pentru Hriistos atunci trebuie sa mergi pina la capat si nu sa cauti probe contrarii la orice pas te impiedici ca nui nimeni de vina decit numai tu insuti.de lepra dinauntru nu te poate scapa nimeni caci ti sa dat libertate Hriistos cu toata Inparatia Lui te pot ajuta dar esti tu cel care trebuie sa te lupti sa scoti afara. oricum daca doar zici ca vrei si ai facut doar citiva pasi si atit si teai si rugat pentru ajutor intrun fel sau altul dar fapte nu prea faci atunci te poti astepta si la curse impiedicari etc de la draci ca si ei fac parte din Imparatie pina la judecata si sunt folositori caci daca cu bunele nu te vei urni poate cu relele, deci tu le permiti sati incilceasca mintea si sa puna lepra inauntrul tau.

    • …..si mai e ceva blogul nu e al meu , ci al tuturor ce vor sa afle adevarul FAPTUID.

  4. ecumenismul este o erezie vizibila ,grosolana si fiind vazuta de cel ce o face(deci din bunastiinta)nu are cum sa se mai intoarca,ca se aseamana dracului,numai greselile tip omenesc mai pot da loc la intoarcere (asa spun sfintii)

  5. tot folosul meu sufletesc l-am primit de la Dumnezeu prin tine .. pt ca te-am cunoscut dinainte de a-ti scrie pe blog .. acestea s-au intamplat pt mine, si nu pot sa le schimb nici daca as vrea .. iar invidia pe care o am pt tine e boala mea dinainte de a te cunoaste .. ca daca nu erai tu, subiectul invidiei mele era altcineva .. iar patima raminea ascunsa, fara sansa de vindecare

    • parese ca regreti ca sa intimplat asa si nu altfel, nu ai inteles ca Dumnezeu alege intodeauna ce este mai bun pentru fiecare ca sa ajuga sasi cistige viata cea vesnica?! de aceea nici nu poti privi cu luare aminte la tine ca sa te vezi cum esti in realitate, sau chiar de te vezi uneori nuti place si nu o accepti ca realitate. oricit de crunta ar fi realitatea pina ce no accepti nu vei putea iesi din ea. parintii inca isi adaugau in plus ca sa fie siguri ca nu cumva sa nu fi vazut bine. sansa tiai dato singur caci in intilnirea cu mine nu ai trecut pe alaturea, insa imagineazati cear fi ca samarineanul in loc sal ridice pe cel abi viu sar apuca sal judece si sai ceara socoteala, oare siar mai cistiga viata cea vesnica? ori ca esti in locul samarineanului ori in locul celui abi viu -celalalt e Hriistos, si cine esti tu sal judeci pre El? pina nu vei vedea acestea punindule in inima ta nu te vei putea opri din fapta cea rea…

  6. in vietile sfintilor Dumnezeu se arata lor prin ingeri si sfinti si cu fapte minunate mai presus de intelegere. mi-am imaginat ca numai asa lucreaza El cu omul. dar gindind la cele petrecute de cind te-am intalnit si dinainte de aceasta, vad ca El lucreaza mai ales prin semenii mei, cei de care ma apropii, cu care ma intovarasesc pe un drum, sau cu care vorbesc, sau faptuiesc ceva. fata de tine, de exemplu, tu nu mi-ai placut ca om cu care sa am de-a face, dupa ideile si preocuparile mele de atunci. o vreme am stat retinut, doar observindu-te pt ca imi pareai o persoana foarte ciudata, un fel de om amestecat: calugar dar nu calugar, nebun dar nu nebun, lumesc dar nu lumesc .. cu fapte si vorbe contradictorii, duhovnicesti si neduhovnicesti. si observindu-te asa, pe parcurs am observat unele margaritare .. lucruri tari pt mine, nemaintalnite, care nu le pot extrage din cartile sfinte oricit as citi, si nici din propria cugetare oricit as cugeta .. apoi cu timpul adunand acele margaritare s-au aratat ca sint o intelegere a vietii, a omului si a lucrurilor mai presus de acelea din mintea mea, care duc in acelasi loc … catre Imparatia Cerurilor .. pe care eu inainte o credeam ca e printre preocuparile mele, desi nu era .. apoi am trait si unele din acelea care mai apar povestite prin vietile sfintilor, mai presus de intelegere, si care sint greu de pus in cuvinte pt a fi povestite .. si acum ma uit la preocuparile mele pe care le aveam inainte de a te cunoaste .. proiecte si visuri mici si stricaciose, toate desertaciuni care sfirsesc prin moarte, fara nici o legatura cu Dumnezeu ci doar cu o idee despre Dumnezeu … si am ajuns la cuvantul izbavitor: cautati Imparatia Cerurilor si toate celelate se vor adauga voua … iar „celelate” nu stiu care mai sint pentru mine

    • nu te crede ca ai ajuns, am reusit cu puterea lui Dumnezeu sa te fac sa nu mai fii atit de nesimtit , dar mai ales teai facut singur prin vointa de a privi, asculta, simti, tot ce iti parea la mine contradictoriu si punerea in practica citusi de putin a dat rezultatele pe care sa zicem ca acum le vezi. straduinta de a pune in practica Cuvintele Vietii la un calugar, duce la unificarea lor intrunul singur, care in romina se traduce prin 2cuvinte Eu-sint. cind ai ajuns la El abi atunci de fapt incepi sa le cunosti pe celelalte asa cum sint in realitate, insa ele nu mai au o compatatie terena de aceea sa scris ca ochiul nu a vazut si urechia nu a auzit…….

  7. catehumen Says:

    mirenii merg la serviciu in fiecare zi, ca sa cistige bani pt trup .. calugarii se ocupa cu rugaciune, post, priveghere, meseria lor zilnica pt suflet.
    eu am avut aspiratii si fapte de mirean .. acum am aspiratii de calugar si faptele de mirean .. nu vreau sa ma intoarc la aspiratii de mirean si vreau sa am fapte de calugar
    inainte vedeam de la 10 metri cu ochelari, acuma vad de la 30 de metri fara ochelari .. si daca ma apropii sa privesc de la 10 metri vad ca vederea de la 30 e peste vederea mea dinainte .. la fel stau lucrurile si cu intelegerea mintii .. am auzit ca privegherea aduce stravederea mintii .. postirea ma scoate din nesimtire si imi da vlaga .. si prin rugaciune imi vin roadele
    au fost parinti care toata viata lor s-au straduit sa dobindeasca rugaciunea mintii si a inimii si sa nu le piarda .. tu mi-ai vorbit de 12 trepte de rugaciune, in care rugaciunea inimii e pe treapta intai .. ca iadul smereniei e pe treapta a 2-a, ca rugaciunea a 4-a e nebunia pt Hriistos .. ca antihrist nu mai poate birui pe cel ce a trecut de rugaciunea a 4-a .. ca putini sfinti au ajuns dincolo de rugaciunea 4 .. ca Maica Domnului calauzeste pasii pina la rugaciunea a 8-a .. si Maica Domnului singura care are toate cele 12 rugaciuni .. mi-ai vorbit de rugaciune mai puternica decit bomba atomica, sau de rugaciune care opreste timpul in loc .. de cel ce se naste care va lupta cu dracul mandriei sau cu antihrist care se va incarna de curind .. preotie dupa rinduiala lui Melchisedec .. taina crucii care s-a dezlegat si care oricine poate s-o invete .. femeia din apocalipsa si cel nascut dintr-insa .. sfintul Ioan e pe pamint de 2000 ani si pina la sfirsitul lumii .. pt mine acestea sint lucruri tari care nu le-am gasit scrise in carti, despre care tu mi-ai zis ca sint balene pe care eu nu pot sa le inghit dintr-odata
    mai spune-mi despre rugaciune!

Lasă un răspuns

