rugaciunea inimi”RUGATIVA NEINCETAT” -VI-

Catehumen:

mirenii merg la serviciu in fiecare zi, ca sa cistige bani pt trup .. calugarii se ocupa cu rugaciune, post, priveghere, meseria lor zilnica pt suflet.

+Iudita:

calugarii se ocupa cu toate si ei au cunoastere de la Hriisos de toate meseriile ,cei ce vor sa se faca calugari incep cu ce ai zis tu.calugarii nu merg doar cu sufletul in rai ci si cu trupul.meseria de baza a calugarului e sa faca voia lui Dumnezeu si prin asta le poate face pe toate dar in forma si acctiune care au un singur scop –sa pastreze pe Dumnezeu in el pt.todeauna.
catehumen:

eu am avut aspiratii si fapte de mirean .. acum am aspiratii de calugar si faptele de mirean .. nu vreau sa ma intoarc la aspiratii de mirean si vreau sa am fapte de calugar

+Iudita:

de aceea trebuie rugaciune sati dea Dumnezeu putere sa le poti face. Majoritatea aspira tot felul de informatii si apoi se iluzioneaza ca sint calugari, informatiile nu sint rele in sinea lor ci rau este ca nu le poti deosebi care iti fac bine si care rau daca le accepti. Pentru asta trebuie rugaciune sa ajungi sa te umbresca Duhul Sfint todeauna, atunci vei putea sa deosebesti binele de rau si sa ai fapte dar ele nu se vad nici de cel ce le face nici de altii numai Hriistos Dumnezeul Cel Adevarat le poate cintari ca a Lui e Puterea si Slava….
catehumen:

inainte vedeam de la 10 metri cu ochelari, acuma vad de la 30 de metri fara ochelari .. si daca ma apropii sa privesc de la 10 metri vad ca vederea de la 30 e peste vederea mea dinainte .. la fel stau lucrurile si cu intelegerea mintii ..

+Iudita:

inca nu vezi nimic ci te iluzionezi la fel ca si mai inainte doar pe o tema diversa, ai primit semintele Imparatesti, iar ca sa vezi ele trebuie sa dea roade. Acele roade le asteapta Dumnezeu de la tine si abi atunci vei capata vederea cea adevarata…….

Catehumen:

am auzit ca privegherea aduce stravederea mintii .. postirea ma scoate din nesimtire si imi da vlaga .. si prin rugaciune imi vin roadele

+Iudita:

nu privegherea aduce asta ci lupta ta cu lenea ,nu postirea ci lupta ta cu taierea primordialelor pofte si placeri. Rugacuinea este strigatul de ajutor catre Dumnezeu cind intri in disperare ca te vezi neputincios pentru asta este disperarea ca sa te faca sal chemi pe Cel ce te poate ajuta cu adevarat…roadele nu vin de nicaieri, ci sunt faptele tale dupa voia lui Dumnezeu.

Catehumen:
au fost parinti care toata viata lor s-au straduit sa dobindeasca rugaciunea mintii si a inimii si sa nu le piarda .. tu mi-ai vorbit de 12 trepte de rugaciune, in care rugaciunea inimii e pe treapta intai .. ca iadul smereniei e pe treapta a 2-a, ca rugaciunea a 4-a e nebunia pt Hriistos .. ca antihrist nu mai poate birui pe cel ce a trecut de rugaciunea a 4-a .. ca putini sfinti au ajuns dincolo de rugaciunea 4 .. ca Maica Domnului calauzeste pasii pina la rugaciunea a 8-a .. si Maica Domnului singura care are toate cele 12 rugaciuni ..

+Iudita: MAI INTII URIT LUCRU CUM INTELEGI SI TIAM MAI SPUS CA NU ASTA AM SPUS CI AI INTELES CUM TIA PLACUT TIE CA NU VREI SA LUCREZI ASA SAU INTERPRETAT SI SCRIERILE BIBLICE SI ALE SFINTILOR CUM FACI TU ACUM SI APOI TE MIRI CUM DE SUNT GRESITE CARTILE…..(nici macar nu ai o memorie vizuala prea buna ca nu te intereseaza de fapt un scop bun tiai fixat scopuri gresite in legatura cu Dumnezeu vezi ce faci cu ele ca te orbesc..)

atunci erau alte vremuri, de aceea sa scris ca greu va fi celor din urma si pentru un ceas se va da lor aceiasi plata si ca vor fi cei dintii, pentru ca nu numai rugaciunea inimii trebuie so capeti azi ca sati scapi sufletul de sclavie .

rugaciunea mintii este pe treapta 0 (de aceea multi traducatori nepracticanti au confundato cu a inimii care e pe treapta 1),deci trebuie sa anulezi in ea tot ce ai ingramadit in minte rugind pe Dumnezeu sati dea o minte noua curata dar sa ramina curata trebuie impinsa sabia de foc numele lui Dumnezeu Iisus Hriistos in inima la locul Lui (de aceia a luat biciul in templu caci era murdar acolo)a 2 a este convorbirea cu Tatal,iar iadul smereniei este a 5 a.Dumnezeu cind daruieste ceva nu ia inapoi pierderea rugaciunii este un termen gresit abordat de cei care nu stiu nimic despre rugaciune ci detin doar unele informatii.esti tu cel care te afunzi cu capul in jos la iad si in bezna si nu mai poti vedea. Antihrist nu poate birui pe cei ce au capatato pe a 5 a deci au ajuns la a 6 a , Maica a fost singurul vietuitor pe pamint constient de rugaciune, adica toate treptele pentru asta sau scris ca sabie va trece prin inima ei dar aceste lucruri sunt greu de perceput fara lucrare. Ea poate sa calauzeasca pasii orcui eu am spus ca tine de mina pe cel ce voieste sa se faca calugar adevarat. Oricine poate ajunge la orice nivel de rugaciune fie prin vointa sau disperare dar a fi constient de ele esti abi dupa ce Maica iti da drumul din mina ei adica trebuie sa ajungi la a9a atunci incepi sa vezi ca atunci cind se ridica ceata aburinda a diminetii cind rasare soarele…..

catehumen:

mi-ai vorbit de rugaciune mai puternica decit bomba atomica, sau de rugaciune care opreste timpul in loc .. de cel ce se naste care va lupta cu dracul mandriei sau cu antihrist care se va incarna de curind .. preotie dupa rinduiala lui Melchisedec .. taina crucii care s-a dezlegat si care oricine poate s-o invete .. femeia din apocalipsa si cel nascut dintr-insa .. sfintul Ioan e pe pamint de 2000 ani si pina la sfirsitul lumii .. pt mine acestea sint lucruri tari care nu le-am gasit scrise in carti, despre care tu mi-ai zis ca sint balene pe care eu nu pot sa le inghit dintr-odata
mai spune-mi despre rugaciune!

+Iudita:

oricine se naste si are vointa se poate lupta cu diavolul mindriei insa mai intii trebuie sa devina crestin caci puterea pentru aceasta lupta numai acestia o capata. Antihrist nu se incarneaza ca nu suntem yoghini sa folosim astfel de termene ,citeodata se fac comparatii dar nu ca sa se ramina la comparatii ci trebuie cautate intelesurile. Antihristi au fost de la rastignire mereu ciclic dar nici unul nu a ajuns la virsta de 30 de ani.cel de pe urma va fi lasat sa ajunga caci lumea il doreste nui place de Dumnezeu, in acel trup se va salasui insusi lucifer ca si in cele dinainte numai ca puterea lui va fi dezlegata pentru dragostea celor cei slujesc el ar trebui deja sa fie in virsta de 13 ani si creste in minastire. preot dupa rinduiala lui Melchisedec este orice calugar adevarat. Femeia din apocalipsa nu naste fizic ci spiritual, daca sa dezlegat puterea satanei sa dezlegat si taina ca nu se va da voua ispita pe care sa nu o puteti purta (sa scris). Ele sunt scrise in carti insa nu pot intelege cartile cei ce nu se roaga. Nu poti pt ca nu vrei oricine vrea sa cunoasca pe Dumnezeu poate de aceea sa scris unii in 3 ore altii in 3 zile altii in 3 luni altii in 3ani altii in 30 de ani altii in 70 altii in 100 …………

trebuie sa cauti in timp ce mintea se sprijina pe numele Lui Dumnezeu sa armonizezi orice faci si sa te misti asa de repede incit sa nu ai timp sa gindesti ex: cum te ridici si cum te asezi de pe scaun daca teai oprit gindindute cum sa faci mai bine atunci cazi in idolatrie. Daca te misti rapid nu inseamna ca trebuie sa darimi tot imprejur , la Dumnezeu toate danseaza insa nu e vizibil decit celor ce sunt rugatori, deci trebuie sa ai acea teama ca toate sunt ale Lui si nu trebuie sa le daunezi cumva. Aceasta este trezvia adica debarasarea de lene pe care parintii o impingeau adeseori pina la moarte facind mai ales ce nu le placea sa faca in acel moment. Deti zice gindul ca sa nu maninci de lene ca sati pregatesti scola si maninca fara sa dai atentie ci zicinduti (ex.)vai mie ca iar ma indop si voi mosteni iadul , deti vine gind ca tie somn ie si citeste sau altceva fa,de vin toate si dau navala stai intrun loc si  ie de striga la Hriistos sa te miluiasca ca esti neputincios, apoi nu putrezi iar acolo in lene ci te scoala si ie de fa altceva…

catehumen:

Ca sa constientizez cuvintele rugaciunii vad ca am mult de lucru.
Primu lucru care il vad e ca trebuie sa imi placa sa zic rugaciunea. Iar eu sint greoi aci, pt ca caut sa pun adinc in mine raspunsul la intrebarea: cum imi foloseste mie rugaciunea?

+Iudita:

nu poate sati placa atita timp ce ai educat alte placeri, si nici nu trebuie sa ajungi sati placa ca iar dai in idolatrie; si daca iti place ce lupta mai e? iar daca nu e lupta ce cistigi?rugaciunea nu trebuie sati foloseasca caci tu te folosesti de ea sa te apropii de Dumnezeu.nu trebuie sa constientizezi (atentie ce intelegi prin acest cuvint!) cuvintele rugaciunii ci in fiecare cuvint trebuie sa pui cit mai multe informatii despre el ca sa poti opri navala gindurilor si sa dai putere acelui cuvint prin credinta in el in semnificatia lui in faptul ca doresti si tu sa fii asemenea.
catehumen:

In trecut au fost multe pacatosenii pe care le faceam si acuma nu le mai fac, pt ca a intrat in mine un inteles care m-a convins sa renunt la pacat. Ca sa renunt la ceva dulce, vad din experienta ca trebuie sa am un inteles mai tare decit gustarea dulcelui. La fel se intampla si cu lucrurile care nu le-am facut in trecut si trebuie sa le fac in viitor. Acestea se intampla pe masura intelesurilor pe care le adun.
Din tot ce am citit, imi razulta ca nu se poate mantui omu fara rugaciune, pt ca la vointa omului trebuie sa se adauge harul lui Dumnezeu, adica rugatorului trebuie sa i se adauge raspunsul rugaciunii. Nu exista mantuire fara amindoua acestea.

+Iudita:

raspunsul este deja in tine nu trebuie sal cauti, trebuie doar sa faci curat sa demonstrezi ca voiesti aceasta de aceea se cer fapte, la inceput ele nu sint tocmai perfecte aidoma vointei lui Dumnezeu de aceea trebuie sa cauti din ce in ce si fara incetare sa le perfectionezi caci El Este Perfect.El se uita la intentia ta si nu la fapta dar ca sa fii sigur de intentia ta reala si nu ca te afli in iluzii, faptuiesti si mai tirziu vei intelege din fapte de avansezi sau nu; sau mai bine spus imprejurarile iti vor arata.

Catehumen:
Vad ca acest inteles nu e de ajuns pt mine ca sa imi dea bucuria rugaciunii. Greu ma urnesc sa ma rog. Oare de ce? E posibil sa-mi lipseasca vreun inteles? Tu ai dat mai sus un inteles la cuv. mantuire, pe care il simt adevarat? Ce-mi trebuie ca sa ma bucur mai mult de mantuirea sufletului meu, si sa alerg catre Viata? Multe din cuvintele pe care le rostesc nu au in mintea mea inteles care sa ma traga la mintuire asa cum rezulta din intelesurile tale. Cine a ascuns de la mine si mi-a dinamitat semnificatiile cuvintelor de nu gasesc in ele puterea de a dori viata si a ma bucura de rugaciune mantuitoare?Al doilea lucru pe care il vad, din cauza caruia nu constientizez rugaciunea, e ca ma vad pe mine dezmembrat si fara control. Eu nu sint stapinul mintii mele, inima n-o simt parca nici nu e exista ca sa-i dau vreo importanta, gindirea mea e o adunatura de imaginatii, superstitii, magnet pt desertaciunile din jur, plina de mandrie si toate celelate patimi .. trupul meu e un consumator de placeri, un degustator de dulceturi care imi consuma tot timpul si taria .. ochii mei tresar la erotisme si pornografii, si umbla cu viteza maxima ca sa gaseasca greselile altuia .. deschid gura numai ca sa dau sfaturi si sa-mi atrag lauda oamenilor .. de auzit nu aud intreg cind imi vorbeste cineva, numai frinturi, si nu inteleg bine cele ce mi se spun de catre altii, pt ca gindurile mele imi disturba atentia de ascultator.
Cum am ajuns in halu asta?
eu trebuia sa fiu un om intreg .. cu inima sa simt.. cu mintea sa discern .. cu picioarele sa alerg catre Viata .. cu mainile sa-mi lucrez cele de trebuinta .. cu urechile sa aud cele ce mi se spun de catre altii ca sa caut cele spre folos .. cu ochii sa-mi vad greselile si dâra de haos pe care o las pe unde trec

+Iudita:

nu trebuie sa cauti bucuria rugaciunii caci trebuie sa treci dincolo de ea, tiam spus mai sus trebuie lupta  sa te debarasezi de lene.tu ti leai ascuns cu obisnuintele ,obiceiurile altor placeri dracesti. Puterea o capeti cind cu mult chin te stradui sa te rogi si te vezi pe tine total neputincios si strigi cu tot eserele tau la Hriistos dupa ajutor.demoleaza babilonul din tine si dai foc, apoi din lacrimi si cenusa construieste iar cu ajutorul Celui ce Este Adevarat.ai ajuns dindute cu sania la vale acum cind te urci iti pare ca e mai greu dar de fapt frumos e cind urci si cind ajungi in virf de bucurie iar te dai la vale ca sa te poti urca iar mai repede.tu tiai creat placere din datu la vale si nu din urcat aice e diferenta.iesi din iluzia ta.dira lasi cind te dai la vale,cind urci lasi urme iar cei mai experimentati razboinici nu lasa nici pe acelea…….

Catehumen:

Cind ma rog cu aceasta rugaciune “Doamne Iisuse Hriistoase, Fiul lui Dumnezeu, mântuieşte-mă pe mine păcătosul” .. vad ca trebuie sa ma preocup serios ca sa o zic pana la capat cu toate silabele ei, ca sa nu o trunchiez si sa o abandonez din cauza imprastierii minţii .. si sa-i urmaresc doar un inteles simplu, prin care, macar sa nu uit ca ma rog lui Dumnezeu. Vad ca sint doi inauntru care lucreaza cind ma rog: cel ce vegheaza si cel ce se sileste. Cel ce vegheaza are grija ca cel ce se sileste sa spuna rugaciunea intreaga, si continuu sa nu o abandoneze. Cel ce sileste spune rugaciunea in soapta cu gura intre-deschisa, misca limba uneori si tine gitu incordat. Cuvintele rugaciunii merg incet. Ca sa mearga mai repede l-am pus pe cel ce se sileste sa gindeasca rugaciunea, nu sa o zica, iar pe cel ce vegheaza sa fie atent la gind, nu la vorba. Gindu pare mai inauntru, vorba mai in afara. Dar cel ce vegheaza nu poate sta prea mult inauntru neintrerupt, si atunci el sare cind inauntru, cind afara, cind pe ganduri cind pe vorba. Imi rezulta ca trebuie sa mai insist, ca cel ce se sileste sa miste gindu, nu vorba la rugaciune, iar cel ce vegheaza sa stea si el mai inauntru. Constientizarea cuvintelor rugaciunii pare a fi treaba celui ce vegheaza, numai ca el nu poate face inca asta pt ca e ocupat ca cel ce se sileste sa-si faca treaba neincetat. Iar de simtirea rugaciunii nici nu poate fi vorba.

+Iudita:

tiam mai spus ca peste fiecare cuvint trebuie sa suprapui informatii despre el, la inceput merge mai greu apoi mintea se obisnuieste sa alerge din ce ince mai repede.daca vezi 2 inauntru sunt draci, inauntru nu e decit eva dar nu o poti vedea inca decit cind capeti rugaciunea mintii ca iti pare ca o banda ca se roaga in mintea ta iar mai apoi cind sa invatat la rugaciune lepadinduse de lume, doar ce vei vrea numai sa gindesti ceva ce nu trebuie ea te apostrofeaza zicinduti dobitocule ia si te roaga(ia aminte ca nu e vocea constiintei caci constiinta e ca un cutit dar eva iti vorbeste ca cineva pe care il cunosti demult si te bucuri ca tia adus aminte cum te bucuri de un prieten cati salveaza viata). trebuie sa te unesti cu ea in rugaciune altfel nu merge in jos in inima. Tu nu poti sa pui nimic sau ai uitat ca esti neputincios ai ajuns la curvie spirituala cu acestea, si gura inchisa ca te vad dracii ce faci sii intariti fara motiv. E normal sa sara ca dracii topaie incontinuu, rezulta ca metoda care tiai inventato singur trebuie abandonata degraba, toti cei ce curvesc cu dracii sint nesimtiti e logic.ma faci sa rid , teai indulcit cu toate mizeriile si acum vrei dulceturi din rai. Scoateti dulcegariile din cap si bucuriile pune ca sa terminat cu ele pentru todeauna altfel nu te vei putea ruga niciodata….

Anunțuri

46 răspunsuri to “rugaciunea inimi”RUGATIVA NEINCETAT” -VI-”

  1. catehumen Says:

    Calugar e cel ce are pe Dumnezeu inauntru lui sau si cel ce nu-L are si se sileste sa-L aduca? Cand incepe cineva a se numi calugar? Si daca cineva nu are pe Dumnezeu in el, cum poate sa stie care e voia Lui? Poate sa faca cele ce intelege insusi din Scriptura si de la sfintii Parinti ca este voia lui Dumnezeu?

    Cand imi spuneai de cele 12 rugaciuni, aveam tot felul de ganduri impotrivitoare sau straine. Majoritatea nu neaparat in legatura cu ce spuneai despre rugaciuni. Nici macar nu ma straduiam sa le inteleg, pt ca multe neintelese erau in mintea mea, dinainte, cunoscindu-te in general. Dar mai ales era gindul de invidie, acela: cine te crezi tu ca esti, de le stii pe acestea mari si ceresti, care fac din sfinti mari si mici, pe care eu nu le-am gasit scrise, atit cat am cautat, in lenevie fiind, dar pe care Dumnezeu Insusi ti le-a descoperit numai tie si ca ar fi singurele importante si mantuitoare. Dupa mintea mea scolita, fiecare trebuie sa stie ca nu este buricul pamintului, ca este mic si ca sint multi ca el, si multi care se nasc si mor, si nu aud acestea sau macar apropiate de acestea, si ca e nedrept Dumnezeu care nedreptateste pe cel din Honolulu, sau de aiurea de pe glob, daca tie iti da stiinta mantuitoare si aceluia nu.
    Acum am inteles diferit, ca si sfintii parintii pe unele le-au propovaduit si pe altele le-au tinut sub tacere fata de cei multi. Si ca mai face Dumnezeu si aceasta: pt cei putini sau pentru unul singur care se roaga Lui in adevar, da zile pe pamant cu soare de care se bucura cei multi si nevrednici. Dar eu negindind bunatatea Lui, si nevrednicia acelora, uit de dreptatea aceluia pt care Dumnezeu suporta nelegiuirile mele si a celor multi, si judec pe El ca nedrept. Deci cand te auzeam, ca sa nu fug departe sau sa te iau la bataie, in mintea mea era: tu stii si te priveste, ce zici! si mai mult nu ma strofocam ca sa aud si sa inteleg.

    • -este cel ce are scopul bun caci Dumnezeu vede strafundul inimii tale si deci motivul pentru care tiai ales sa te straduiesti.
      -a avea pe Dumnezeu in tine inseamna ca deja esti biserica vie.
      -trebuie sa te rogi Lui sa vina sa locuiasca in inima ta si atunci te va invata ce e bine si ce e rau.
      -poate sasi faca drumul lui iar cele scrise de parinti sunt ca busola sa nu se rataceasca.
      -nu mai cunoscut inca de nici o culoare,ti sa parut doar..
      -ba sint scrise vezi la Sf.Varsanufie de la Optima ca zice de rugaciunea a 4a si la Sf.Vasanufie cel Mare ca zice de a 7a..
      -pai Dumnezeu nu acopera nimik esti tu care din lene nu te sirgui sa afli..
      -„putere vam dat voua sa fiti Dumnezei”asa ca straduiestete sa afli si tu cum sa te mintui pe tine si nu cauta deocamdata sai mintiu pe altii..
      -puterea de a invata pe altii sa se mintuie e a celor smeriti…
      -nu leau tinut ei sub tacere dar nu aveau cui sa le zica caci vremea nu era gata pentru acelea..
      -se vede ca ai o predilectie pentru lene ..fa ceva ca putrezesti.

  2. catehumen Says:

    am inlocuit unele din dulcegarii cu pufuleti .. ca sa nu fie treaba prea brusca

    • iluzie cas pufuleti,e vomitatura in toata regula.pe calea caldicica sau pierdut majoritatea -daca vrei sa fii crestin treci direct la amariciuni.nam gasit scris ca Sf. Ap. Ioan ia dat ingerul sa manince pufuleti…

  3. Cum castig lepadarea de lume si instrainarea de care vorbesc sf Parinti?

    • a te lepada de lume nu inseamna musai a fugi de ai tai cunoscuti si ale tale cele dinainte,desi aceasta te ajuta mult,ci mai ales de cele ce leai invatat pina la momentul respectiv ca ar fi rele sau bune;si sa cauti sa inveti iar prin rugaciune de ca si cum nu ai sti nimic.aceasta o fac cei foarte experimentati spiritual numai ca neincetat:desi ei vad ca printro ceata care se clarifica din ce in ce se leapada neincetat de ce vad pentru a vedea si mai mult. instrainarea la incepatori este mai intai de lucrurile de pret si familie ca sa se probeze pe ei de vor putea sa se instraineze de ginduri,caci cel spiritual nu gindeste ca orice gind duce la mindrie;el lasa pe Hriistos sa i arate direct ce sa faca caci faptele pecetluiesc un ortodox.acestea doua nu se cistiga ci se faptuiesc direct,precum am spus,cel ce lea cistigat sia si vazut mintuirea inaintea lui….deci cu credinta ai pus ca Hriistos e Dumnezeu si atunci il rogi sati arate cine este,iar El cu siguranta iti va arata scotindute la lumina.-atentie ca de multe ori cei scosi la lumina tinjesc dupa perversitatea lor si atunci se intorc la si mai intuneric ca mai inainte fiind convinsi ca se afla in lumina.

  4. Buna ziua, va rog sa dati mare atentie urmatoarelor cuvinte.
    „Puterea Rugaciunii Iertarea Mortilor”. Este o carte scrisa dupa vedeniile unui crestin ortodox, sateanul Ion C. Popa Gheorghe din comuna Cuca, judetul Arges. In aceasta carte Dumnezeu si Sfantul Arhanghel Mihail il invata cum sa se roage fiecare crestin casa se mantuiasca si sa scape de demon. Domnul spune: „Cine va urma invataturiile din cartea pe care o vei scrie nu va fi lipsit de Bunatatiile cele Ceresti(Rai)”. Daca puteti, va rog distribuiti-o mai departe. In urmatorul link se afla cartea. Nu ma deranjeaza daca dati copy la carte si o puneti in alt link.
    Si inca ceva, nu ma pricep a crea linkuri, si de aceea am postat cartea pe contul google. Cartea este mica si se citeste destul de repede.
    https://plus.google.com/app/basic/stream/z13tedgrxqj2yhob104cijbotmmcurvamjs

    O MARE MINUNE DIN VREMEA NOASTRA

    http://www.munteleathos.com/Pagina/Afisare/Intamplari_minunate_O_mare_minune_din_vremea_noastra
    Va rog daca se poate sa o distrubuiti mai departe, este spre folosus sufletului.

    • …iata care a fost interesul tau sa faci propaganda la o carte eretica,eu nu pot sa distribui si nici sa sfatuiesc pe cineva sa lase citirea Sfintilor Parinti sau Bibliei pentru asi pirde vremea cu erezii. Din titlu se vede imediat cum se zice pe romineste ca totul e cusut cu ata alba ;nu am acum timp sa detaliez ca noi aici vietuim fara curent electric,in al doilea link vedenia celui din Iugoslavia este adevarata ;din nefericire azi daca cineva ar avea astfel de vedenii nu si ar schimba viata nicidecum si mai bine e sa credem ce au vazut sfintii si sa nu ne dorim nicicum sa vedem si noi ca mai multa plata sa avem,si iarasi ma repet ca am mai scris ca nu postul sau metaniile sau alte asemenea ne mintuie ci ne ajuta sa crestem si sa ne fortificam ca razboinici impotriva dracilor caci Sfintul Serafim de Sarov zice ca suntem datori sa capatam Sfintul Duh deci aceasta ne mintuie.pe unii ii ajuta metaniile mai mult pe altii postul s.a.m.d.deci nu este o regula fixa pt toti adica daca faci asa te mintui cu siguranta caci fiecare e facul in felul lui deci incepind a pazi adica a face ce spun sfintii va cunoaste cei este mai spre folos a face mai mult sau mai putin insa este de recomandat sa le incerce pe toate ca deaceea sunt carti si stiu toti sa citeasca ca sa acumuleze cit mai multe informatii utile pentru salvarea sufletului.

  5. Sfantul Ambrozie de la Optina ne arata cat de infricosatoare este Rugaciunea Inimii pentru demoni

    Din cand in cand chiliile monahilor se arata vedenii infricosatoare. Si de aceea, cand locuiesc in chili izolate, nu este ingaduit niciodata sa fie mai putin de doi in acel loc indepartat. Si asta ca sa fie cu putinta, in cazul undei aratari diavolesti, ca monahul sa mearga si sa bata la chilia vecinului ca sa-i dea ajutor.
    O astfel de chilie izolata se gase in curtea Schitului nostru. Dar nici in asta n-am lasat sa traiasca cineva cu desavarsire singur.
    Odata petrecea in ea un monah singur. Acestuia i-sau intamplat urmatoarele: Dupa canonul de seara, a vazut in chilia sa un barbat inaintat in varsata care a zis monahului:
    -De ce stai aici si chinui cerul? Intoarce-te la vechile tale preocupari. Acolo vei face mai mult bine. Vei dobandi mai multe si vei trai cum iti place.
    -Dar cum sa plec de aici? Portile schitului sunt foarte bine inchise.
    -Nu te nelinisti de asta. Numai sa vrei si eu te voi scoate intr-o clipa. La poarta te asteapta o trasura.
    -Dar tu cine esti? Esti diavol?
    -Da.
    -Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluieste-ma pe mine pacatosul! – a strigat monahul cu o voce puternica, cuprins de frica si de cutremur.
    Si duhul necurat a disparut.
    Era ora 12 la miezul noptii. Monahul a alergat la Sfantul Ambrozie. I-a povestit ce s-a intamplat. Iar staretul i-a spus:
    -Da, ai vazut o vedenie infricosata. Te-a vizitat un diavol peste 8 legiuni, caruia i s-a poruncit sa te omoare.
    -Dar cum m-am izbavit?
    -Domnul m-a instiintat ca esti in primejdie si am stat la rugaciune. Iar tie Domnul ti-a adus adminte sa rostesti numele Lui cel infricosator si minunat de care tremura puterile intunericului numai cand Il aud.
    Da. Uneori nise intampla lucruri infricosate. Dar in manastire este mai usor sa biruiasca cineva pe diavolul. In lume lucrul acesta este incombarabil mai greu. Si de aceea diavolul celor 8 legiuni cand se arata omoara. De obicei el se arata oamenilor care inca n-au inceput sa traiasca crestineste, ci numai au inceput sa se gandeasca ca au datoria sa-si schimbe viata.

    EXTRASA DIN CARTEA: „Staretul Varsanufie Omilii Duhovnicesti”

    • nu se prea intelege ce vrei sa spui cu acestea,e ca si cum ai sfatui sa nu se roage cineva ca va avea de furca cu dracii ba chiar va fi omorit. trebuie sa stii ca toti cei ce nu au rugaciunea inimii nu sint inca crestini ci ori se prefac a fi ori se straduiesc mai mult sau mai putin sa devina si am mai scris asta odata deci se vede ca nu ai citit blogul ci ai avut un alt interes sa comentezi aici. Acest blog e facut special in ajutorul celor ce vor sa o capete ca sa nu poata sa se spuna la judecata ca nu au fost aceia care sai indrume si si sau temut ca se vor pierde.cei ce dau texte din carti fara sa comenteze sint de obicei fricosi….

  6. catehumen Says:

    În Omiliile sf Macarie cel Mare în Cuvîntul al 8-lea am găsit scris învățătură despre Taina Crucii cu cele 12 trepte de rugăciune, de care mi-ai vorbit de când te-am întîlnit prima oară cînd mi-ai arătat Crucea pe foaia milimetrică. Rogu-te sa îl pui pe blog ca să te pot întreba mai pe îndelete din el. Textul este acesta:

    Cuvânt 8.

    Întră cinevași a-și pleca genunchele , și inima lui să umple de lucrare Dumnezeiască, și i să veseleaște sufletul împreună cu Domnul ca mireasa cu mirele, dupre cuvîntul Prorocului Isaiei ce zice: în ce chip să veseleaște mirele de mireasă, așa să va veseli Domnul de tine. Și să întîmplează că toată zioa acesta îndeletnicindu-se, într-un ceas dă pre sineși la rugăciune, și i să răpeaște omul cel dinlăuntru întru rugăciune, întru nemărginită adîncime a veacului aceluia întru dulceață multă, întrucît a i să uimi mintea toată, fiind înnălțată și răpită acolo, întrucît în vreamea aceaia uitare a să face gîndurilor despre cugetarea ceastă pămîntească, pentru a să umplea găndurile și a fi robite spre ceale Dumnezeești și cerești, întru lucruri nemărginite și neînțelease, întru oareșicare minuni ce-s cu neputință a să grăi cu gură omenească: întrucît întru ceasul acela a să ruga și a grăi cum că: O, de s-ar fi dus sufletul împreună cu rugăciunea.
    Întrebare: De întră totdeauna neștine întru lucrurile acealea?
    Răspuns: Darul adecă nelipsit iaste împreună, și e înrădăcinat și înfrămîntat dintru tînăra vîrstă, și ca un firesc și închegat s-au făcut acesta, carele este împreună cu omul ca o ființă: în multe chipuri însă, precum voiaște, spre folos îl orînduiaște pre omul, uneori adecă mai mult să ațîță și să aprinde focul, iară alteori ca mai moale și mai lin, și lumina aceasta, dupre oareșicare vremi, mai mult să aprinde și străluceaște, iară alteori să strînge și nuorează. Și făcliia aceasta, totdeauna arzînd și strălucind, cînd s-ar lumina mai mult, întru bețiia dragostii lui Dumnezeu să aprinde; și iarăși, dupre orînduială, să strînge, și deși împreună e lumina, este mai tîmpită.
    Însă s-au arătat oareșicărora semnul Crucii prin lumină, și s-au înfipt întru omul cel dinlăuntru. Altădată iarăși, întru rugăciune ca într-o uimire să făcu omul, și să află în oltariu stînd în besearică, și să aduseră unuia ca acestuia trei pîini, ca prin untdelemn frămîntate, și precît mînca, aceaia mai mult creștea și să mărea. Altădată iarăși, ca o îmbrăcăminte luminoasă, în ce fealiu nu este pre pămînt întru veacul acesta, nici de la mîini omenești este cu putință a să izvodi. Pentru că în ce chip în munte suindu-se Domnul cu Ioan și cu Petrul, ș-au schimbat hainele sale și a străluci le-au făcut, așa fuse îmbrăcămintea aceaia, și să minună și să uimi omul cel îmbrăcat. Iară într-altă vreame, lumina aceasta carea luminează în inimă o deșchise pre cea mai dinăuntru și mai adîncă și ascunsă lumină întrucît tot omul, fiind înghițit întru dulceața și vedeniia aceaia, a nu să avea pre sineși, ci a fi ca un nebun și ca un varvar lumii aceștiia, pentru dragostea și dulceața cea preacovîrșitoare, pentru tainele ceale ascunse; întrucît omul, în vreamea aceaia fiind slobozit, a ajunge întru desăvîrșitele măsuri, și a fi curat și slobod din păcat. Ci după aceastea să strînsă darul, și veni acoperămîntul puterii ceii protivnice: și să arătă oareșcum despre o parte, și stătu întru o treaptă întru cea mai dinjos desăvîrșire.
    Precum am zice, să cuvine cuivași doaăsprezeace treapte a treace și a ajunge întru desăvîrșire. În vreame, sosi neștine a o cuprinde măsura aceaia, și au întrat întru desăvîrșire. Iarăși să strînge darul, și să pogoară întru o treaptă, și stă întru ceale unsprezeace. Iară unul oareșicarele, bogat în dar, totdeauna zioa și noaptea stătu întru desăvîrșitele măsuri, fiind slobod și curat, totdeauna robit și înnălțat. Și acuma căruia i să arătară minunile acealea, și ale celora ce o priimi gustarea omul, de a fi fost împreună cu dînsul totdeauna, nu ar fi putut orînduiala cuvîntului sau greutatea a o priimi, nici ar fi fost suferit a auzi sau a să griji întru cea cu întîmplare pentru sineși, nici pentru cea de mîine, fără decît numai a șădea într-un unghiu, înnălțat și îmbătat. Deci desăvîrșita măsură nu s-au dat, pentru ca să poată a să îndeletnici întru grija fraților, și întru slujba cuvîntului: însă păreatele cel din mijloc al zidului s-au răsipit, și moartea s-au biruit.
    Iară lucrurile așa sînt. Ca o neguroasă oareșicarea puteare zace deasupra, și acopere ușor ca un văzduh gros (măcar de și arde făcliia totdeauna și luminează); ca un acoperemînt zace deasupra luminei aceiia.Pentru aceasta mărturiseaște acesta cum că nu iaste desăvîrșit, nici slobozit cu totul din păcat: întrucît a zice cum că s-au risipit tot, nici totdeauna. Pentru că iaste vreame cînd mai mult să aprinde, și mîngîe și odihnește; este vreame cînd să strînge și înnuorează, dupre cum darul acesta orînduiaște spre folosul omului. Și cine este cela ce ar fi avut din veacul acela? Pentru că încă n-am văzut nici un om desăvîrșit creștin, sau slobod. Ci deși să odihneaște cinevași întru dar, și întră în taine, și întru descoperiri, și întru multă dulceață a darului, ci încă și păcatul este împreună încă înlăuntru. Iară aceștea, pentru darul cel preacovîrșitoriu și pentru lumina ceaia ce e întru dînșii, socotesc a fi sloboziți și desăvîrșiți, greșind dintru neiscusință, de vreame că o au lucrarea darului. Dară nu am văzut încă pre nici unul slobod: de vreame că și eu, despre o parte, întru oareșicare vremi am întrat întru măsura aceaia, și știu deprinzîndu-mă cum că nu este desăvîrșit omul.
    Întrebare: Spune-ne nouă, tu întru care ești măsuri?
    Răspuns: După semnul Crucii, acuma darul așa lucrează, și în pace sînt toate mădulărule și inima, întrucît sufletul, din multa bucurie, a să vedea ca un prunc fără de răutate, și mai mult nu mai osîndeaște omul pre ellinul, sau pre jidovul, sau pre păcătosul, sau pre mireanul. Ci omul cest dinlăuntru cu ochiu curat pre toți îi veade, și mi să bucură omul de toată lumea, și cu adevărat voiaște a li să închina și a-i iubi pre ellini și pre jidovi. Într-alt ceas, fiiul împăratului așa-i îndrăzneaște Fiiului lui Dumnezeu ca unui tată: și i să deșchid lui ușile, și întră înlăuntru întru multe lăcașuri; și precît întră, iarăși i să deșchid lui spre cuvînt dela o sută de lăcașuri la alte o sută de lăcașuri, și să îmbogățeaște, iarăși alte minuni mai nouă i să arată lui; și i să încredințează, ca fiiului și moștenitoriului, lucruri ce nu să pot a să grăi despre firea omenească, sau cu gura și cu limba a să glăsui. Slava Dumnezeului. Amin.

    • vad ca iar te arunci la lucruri inalte la balene pe care nu le poti inghiti…vad pe zi ce trece ca omul e departe de puiul de curca care alege bucata cea mai mare si se lupta din rasputeri sa nu i fie furata si o inghite cu riscul de a se sufoca.

  7. ortodoxievoiesc Says:

    se poate cadea de-a dreapta? daca da, cum ne putem da seama? bogdaproste

    • da sa zicem asa,adica: la un anumit nivel ajungi sa vezi voia lui Dumnezeu si ai mai multe variante a nu cadea dar poate sa dureze o viata sa primesti un raspuns sau sa cazi de buna voie si sa scurtezi la maxim primirea raspunsului,deci caderea de buna voie e sa zicem asa -dea dreapta- in orice caz trebuie sa fii oarecum curajos….

  8. ortodoxievoiesc Says:

    am folosit „a cadea de-a dreapta” fara sa-mi dau seama ca a cadea (in contextul rugaciunii) are intelesul corect detaliat pe blog (caderea de bunavoie a rugatorului).
    am intentionat sa intreb referitor la „reaua caderea” de-a dreapta (daca exista vreun astfel de inteles…) si cum poate cineva sa-si dea seama daca este in aceasta cadere…
    mi s-a spus (cu privire la pericolul in care m-as afla) ca exista si cadere de-a dreapta, sinonimele pe care le-am primit fiind caderea in/ prin virtute, fanatism/ extremism/ fundamentalism religios, canibalism ortodox, schismatism, zilotism etc.
    cei care mi-au spus astfel de lucruri inteleg prin cadere de-a stanga delasarea/ trandavia/ lenea/ nepasarea etc iar prin cadere de-a dreapta cele enumerate mai sus. tot acestia mi-au spus despre o „cale de mijloc”, „calea sfintilor”, „bun-simt ortodox”, in afara careia as pasi cand gandesc de ex lucruri precum faptul ca in BOR n-ar mai fi Sfinte Taine, ca lumea din jurul meu (inclusiv eu) n-ar fi botezata s.a.m.d. mi s-a mai spus ca Sfintii niciodata nu s-au separat de Biserica Lui Hristos, in afara careia nu exista nadejde de mantuire.
    blogul descrie o cu totul alta ortodoxie decat cea in care am fost crescut, careia gresit ii atribuiam acest nume… cum sa inteleg „calea de mijloc”, „dreapta socoteala”, „smerita cugetare” in zilele noastre?
    bogdaproste

    • deci nu i nimeni vinovat ca te ai obisnuit sa pleci urechea la toti nebunii care cauta sa te convinga ca tu ai fi nebun pentru ca nu mai vrei sa te asemeni lor; deci in primul rind nu poate cadea cine nu este ortodox,adica cine nu pazeste legile Sfintilor Parinti unde sa pus anatema (adica daca cazi in curvie cu voie sau fara voie dea dreapta sau dea stinga nu e acelas cu a calca calendarul fapt care te arunca inafara biserici- a ortodoxiei) citeste pedalionul si cauta sa pazesti toate cele ce sau scris unde se incheie cu anatema,acestea facindule cu siguranta te vor aduce la botez – aceasta fiind pecetea cum ca ai devenit crestin sau mai bine zis ortodox.cei ce vorbesc de dreapta socoteala si smerita cugetare sunt dea dreptul idioti si nu au nimic cu acestea caci cele de mai inainte se capata la un nivel destul de avansat iar ei nu sint nici macar botezati iar calea de mijloc este minastirea adica nici in lume cu muiare nici in pustie cu draci sa te bati. Sa obisnuit lumea asta prea citita dar nefaptuicioasa sa foloseasca in sus in jos dea dreapta si dea stinga tot felul de texte dupa cum ii indeamna dracul sau capul propriu ca sa i determine si pe cei ce vor sa se scuture de nebunia lumii sa ramina asemenea lor .

  9. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc
    ce inseamna sa tii calendarul si sa calci calendarul? unde pot gasi calendarul?
    bogdaproste

    • Sa tii calendarul e sa te tii pe urmele Sfintilor Parinti,si daca Hriistos a zis putere va dau sa legati si sa dezlegati ce au legat Ei in Sfintele Sinoade nu poate fi dezlegat.La un moment dat au gasit de cuviinta sa adopte toti crestini un singur calendar sa luat cel care era cel mai bun la vremea respectiva ,la u indreptat si au fixat in legatura cu data pastelui celelalte sarbatori ca sa sarbatoreasca toti precum in ceruri asa si pre pamint. deci a calca calendarul inseamna a primi anatema Sfintilor si a fi taiati afara de biserica in prapastie si intuneric si nu cum ar zice unii ca acum inchidem becul ca ne am saturat de lumina acum il aprindem, cum ne place ,cei ce sau indirjit a tine calendarul au fost numiti extremisti,cum ca se inchina la calendar,e.t.c.si o repet trebuie sa fie asa un crestin adevarat – un extremist si se poate inchina si la calendar ca in calendar sint toti Sfintii nu este o regula dar nu este o gresala asta nu inseamna ca doar tinerea calendarului ne mintuieste insa calcarea lui ne face sa nu mai fim crestini eu nu am publicat pe blog un calendar deoarece este mult de munca pentru ca as dori sa fie trecuti toti Sfintii de care stim din toata lumea….

  10. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc
    voiesc sa tin calendarul, sa nu-l calc, dar nu stiu cum sa fac asta.
    e canonic acest calendar: http://www.catacombeleortodoxiei.ro/calendar/2015.pdf? daca nu, unde pot gasi un calendar canonic? daca da, cum tin acest calendar? ce trebuie sa fac in fiecare zi din an ca sa tin acest calendar?
    bogdaproste

    • ca sa tii calendarul trebuie sa apuci pe ortodoxie, deocamdata esti la rascruce de drumuri.intre a vrea si a voii e o mare diferenta -limba noastra i limba sfinta limba vechilor cazanii- a tine calendarul e nu numai a ne holba dimineata pe pereti sa vedem ce Sfint o fi azi sau chiar mai multe cum ar fi sa mergem la biserica sa aprindem o luminare la icoana Lui sau a citi viata Lui e.t.c.cateodata nu putem sa postim cum scrie in calendar si asta nu inseamna ca nu l tinem.calendarul in primul rind este al tau scris in inima ta si functioneaza dupa pulsatiile,puterea inimii tale; cauta sa zicem asa sa regularizeze impulsurile fapt care trebuie sa te faca sa tii drept sa nu sari de pe linie.inauntrul tau este deja calendarul numai ca nu l asculti nu ti asculti inima ci te ai obijnuit sa ti asculti ratiunea, calculele,deci e recomandabil sa cautam a respecta dar daca nu ne reuseste trebuie macar sa ne para cit de rau ca nu putem sa ne vedem neputinciosi si alte asemenea de pazim inima infrinta si smerita atunci calendarul e cu noi. daca vrei sa stii cum sa tii trebuie mereu sa intrebi pina la ultima suflare caci tu trebuie sa pui in inima ta ca pe Hriistos intrebi si de la El astepti raspuns- deci nu trebuie sa rigidizezi, sa devii foarte strict caci vei avea dezamagirea ca nu poti tine calea drept.
      da, calendarul pe vechi e bun, sau mai bine zici Sfinte al zilei ajuta mi decit sa chemi pe un altul cu numele, a carui ziua nu este si nu te poate ajuta ,ca s a scris ca multi vor veni in numele Meu sau al Sfintilor sa nu i primiti -de ce?-ca sint draci.

  11. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc
    cum pot mentine inima infranta si smerita totdeauna? incerc sa spun rugaciunea inimii dar o intrerup pe nesimtite foarte curand si ma trezesc tarziu de obicei intr-o preocupare pacatoasa (mandrie, fatarnicie, slava desarta, limbutie, trufie, hulire, schizma, erezie, iubire de arginti, lacomie, nedreptate, viclesug, juramant, hotie, camata, tiranie, trandavie, nepasare, lingusire, indoiala, cartire, sila, necredinta, nepocainta, manie, nerabdare, blestem, pricire, osandire, ura, dezbinare, neascultare, lacomie a pantecelui, raspandire a mintii, nesimtire, netrezvire, imbuibare, lene, betie, necuratie, desfranare, stricaciune, amestec de sange, moda, preacurvie, sodomie, destrabalare, pierzare, zavistie, intristare rea, incapatanare, clevetire, dusmanie, crima, neiertare, lepadare s.a.m.d.)
    bogdaproste

    • trebuie sa ti zici tie insuti : porcule!nesimtitule!homosexualule!e.t.c.chiar de ti vine sa rizi la inceput sau iti pare ca stai sa vezi ca nu esti char asa,caci zic Parintii ca daca ai facut un pacat le ai facut pe toate.rugaciunea nu merge pt ca e murdarie multa e ca si cum ai alerga cu calu prin mlastina , deci trebuie sa iesi intai si apoi sa pretinzi sa alergi.apostrofarea trebuie in toate zilele tale sa ti mearga ca o banda si peste asta suprapui rugaciunea;caci ea este smerenie si l arde pe drac …..

  12. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc
    cum sa fac incat in acelasi timp sa zic inlauntrul meu cuvintele rugaciunii in timp ce activitatea din acel moment ma sileste sa zic alte cuvinte? cum pot paraleliza vocea dinlauntrul meu fara sa ascult de fapt de niste draci? sunt programator
    bogdaproste

    • Nu poate un pc sa faca mai mult decit capul tau,asa cum un program ruleaza si deasupra lui un altul.dasupra ruleaza programe la care lucrezi ,dedesupt cele care sint gata;daca cele dedesupt nu sint puse la punct,fixate bine se poate bloca totul asa si cu rugaciunile.sa zicem ca ai avea un windows perfect ceea ce nu exista ,ai lucra usor si ai suprapune multe programe care ar fi controlate de primul sa functioneze , asemanator e cu rugaciunile ;prima, rugaciunea inimii controleaza totul(ea spune corpului:ai mincat otrava arunco afara)bineinteles ca nu putem compara prea mult, ce face musca cind se suprapune pe desk se caca si te enerveaza asa pc ul peste rugaciune,important este sa gasesti in orice un motiv sa cresti(ca s a scris crestevor din putere in putere)deci daca pc ul poate ceva cu atit mai mult tu,trebuie doar paziti pasi (regulile)care au fost gasite de Sfinti ca cele mai utile sa nu ti rupi gitul pe scara..pentru a lucra rugaciunea trebuie sai acorzi timpul ,spatiul,atmosfera care te face sa progresezi in ea dar cum am mai spus, asta te scoate din rutinele (obiceiurile) tale.esti gata sa iesi din ele?……

  13. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc
    nu stiu daca sunt, dar vreau sa fiu gata sa ies din obiceiurile mele dracesti!
    vreau sa lucrez rugaciunea! pentru aceasta vreau sa acord restul vietii mele ca timp. tot pentru aceasta vreau sa acord fiecare activitate a zilei (lucrul, mancatul, spalatul, facutul curateniei, cititul, vorbitul, desenatul, cantatul, plimbatul, cumparatul s.a.m.d.) si a noptii (dormitul, visatul s.a.m.d.) ca spatiu. nu stiu ce inseamna atmosfera care te face sa progresezi in rugaciune, dar vreau sa o acord si pe aceasta.
    cum sa fac incat sa pun la punct, sa fixez bine rugaciunea inimii din mers? pentru un pc e cu neputinta acest lucru.
    bogdaproste

    • oamenii au obiceiuri si mai rele decit cele dracesti,oricum important e in principiu sa te abtii de a judeca; pentru asta trebuie sa stii ca nu trebuie sa dai vina pe nimeni,ci trebuie sa ti o asumi numai tie ca sa nu gresesti precum Adam care a dat vina pe Dumnezeu{-femeia pe care tu mia i dat o mi a dat si am mincat-} scopul vietii omului nu trebuie sa fie rugaciunea ,ci sa faca voia lui Dumnezeu,iar pentru asta trebuie sa fie cu el Duhul Sfint sa devina biserica vie ca sa poata vedea pe unde merge.atmosfera este ca nu trebuie sa te afli in anturaje care te fac sa uiti sa te rogi sau intr o anumita pozitie sau loc.mai este ceva ca re nu am insistat pina acum sa se faca deoarece credeam ca mai sunt si altii ca mine,este ceva care ar trebuii sa se simta fiecare a face fara ca sa l invete cineva dar cum miam pierdut speranta sa mai vad pe vreunul atunci trebuie sa pun asta ca invatatura.cind pui mina pe ceva trebuie sa te inveti a pune la loc precum era mai inainte iar de nu faci asta nu ai frica de Dumnezeu aceasta iti este si ca semn daca mergi pe cale sau pe linga ;este ca un fel de aparat de control ca nu ar trebui sa intinzi mina fara sa ceri voie sau sa vorbesti cu Dumnezeu.repeziciunea cu care se fixeaza rugaciunea depinde de tine
      Poate te afli in mijlocul forfotei si te stradui sa spui rugaciunea si ti se pare f greu,dar se pune cu mult mai mult decit daca ai sta intr o pestera in singuratate caci important e sa fortezi iesirea din Egipt,din stapinia diavolului :dumnezeu se uita la intentia scopul inimii tale.sint multe de detaliat dar intrebarile treb sa vina de la tine pe masura ce lucrezi ca daca iti dau pesti mari sau balene sa inghiti poti sa faci indigestie sau sa i vomiti…..

  14. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc
    vreau sa nu judec tot restul vietii. cum imi dau insa seama cand judec si cand nu? unde trebuie sa ma opresc cu gandirea? cum sunt gandirea si judecata?
    de ex, asupra vorbelor cuiva pot sa am o atitudine (interioara neexprimata sau exterioara exprimata)? daca ma aflu vorbind cu cineva si-mi spune (cum mi s-a intamplat recent) ca poate Adam si Eva erau de fapt maimute si au evoluat sau ca poate islamistii sunt momentan mai aproape de Dumnezeu decat crestinii sau ca un canon (12) al celui de-al 6-lea Sfant Sinod Ecumenic il contrazice pe Apostolul Pavel in privinta cununiei episcopilor etc ce trebuie sa fac? dorinta mea e sa marturisesc adevarul si sa combat minciuna, dar automat prin asta judec credinta celuilalt, vadindu-l mincinos, deci fiul diavolului (chiar daca n-o zic) ceea ce mi se poate socoti mie pacat. iar al doilea efect e ca interlocutorul ma priveste ca unul ce se crede sfant, ca unul ce crede ca stie ce-i Unul Adevar, ca unul plin de mandrie etc facandu-l chiar sa gandeasca/ spuna/ faca contrar marturiei mele doar asa, de pe urma impresiei sub care e, ceea ce nu-i este de niciun folos sufletesc.
    am citit acum cateva zile, in viata Sfantului Paisie cel Mare un pasaj in care Sfantul a ales sa nu mustre un frate ce venea impreuna cu alti frati la el pentru cuvinte de mantuire, desi stia ca la plecare acel frate batjocorea si strica cuvintele Sale, pentru ca diavolul statea gata sa-l tarasca in pierzare pe acela si cand ar fi auzit de la Sfant vreun cuvant aspru ar fi fugit dintre frati in lume. iar Sfantul spune apoi “Atunci mă voi arăta eu vinovat şi pricinuitor al pierzării lui, pentru că n-am putut să rabd un frate ce este luptat de vrăjmaşul; însă se cade să rugăm pe Dumnezeu să-l scape de o patimă ca aceasta”.
    intreb despre lucrurile acestea concrete pentru ca nu stiu ce sa fac in atat de multe situatii ce-mi compun zilele, incat simt nevoia sa-mi pun capul in pamant ca strutul pentru adapost de tot razboiul asta.
    iertare pentru cearceaful lung…
    bogdaproste

    • nu e un cearsaf si nici lung caci cei ce creaza cearsafuri lungi le place sa se plimbe indelung in jurul unui inteles sa se prefaca ca vor sa inteleaga,sa se afle in treaba,sa se autolinisteasca cum ca sau straduit sau chiar au inteles s.a.m.d.
      uite eu pot sa ti explic dar fara lucrare nu vei putea sa intelegi cu Adevarat,adica cu inima,deci ca sa poti cu adevarat sa faci aceste diferente trebuie sa capeti mai intiia rugaciune(a inimi)totusi cel ce judeca nu poate capata rugaciunea nr.1(a inimi)eu pot sa ti arat cum sa minuiesti niste arme cu care sa tii departe judecata sau s o tai sau s o desradacinezi,insa depinde de tine cu ce maiestrie,pe care cind si cum- le vei utiliza;unele sint de a dreptul periculoase si poti sa ti tai urechea si chiar capul atunci cind nu esti obisnuit cu ele si te avinti in razboi, asa dupa cum vad ca ti place sa faci.deci cit timp nu ai urcat pe prima treapta a Scararului(a lepadarii de lume)trebuie sa ti tai aceasta placere si sa pleci capul, caci a te antrena in discutii cu cei cel slavesc pe dumnezeul “poate”te duce la o lupta istovitoate si nefolositoare.cartile au fost retiparite traduse in fel si chip si de cite ori cei ce faceu asta nu aveau pe Sfintul Duh au schimbat si rastalmacit dupa mintea lor sau sfatul dracilor ca sa nu se mai inteleaga nimic folositor salvarii sufletului.tu nu poti sa vezi ca cineva e fiu al diavolului pina ce Hriistos nu locuieste in inima ta sa ti arate aceasta(este unul care stie ce i binele si cu toate acestea face raul).eu nu sint sfint dar ma atrage nebuneste sa devin,ar fi un raspuns pe care la i putea da pe scurt,sau as putea sa ti detaliez raspunsuri cu care sa i faci varza calita dar la ce ti ar sau le ar folosi poate s ar turba si mai mult.deci una e sa batjocoreasca cineva niste sfaturi si alta s o faca direct catre Dumnezeu sau Maica sau Sfinti sau Ingeri;asta nu trebuie so accepti si sa cauti sa l faci pe respectivul sa taca sa l faci sa paraseasca locul sau sa l parasesti tu marturisind ca asemenea lucruri nu poti sa asculti si sa accepti.insa si pentru asta trebuie bineinteles sa ai o puternica credinta ca ei exista.a nu judeca inseamna sa tii pe “nu stiu”dar am auzit ca unii stiu nadajduiesc sa ajung si eu ca ei;este judecata de bine si de rau.ex:crezi ca e bine sa vb celor din familie despre credinta,dar poate ca nu faci decit sa i inraiesti mai tare sau sa le adincesti mai mult groapa in care se afla.caci cine afla despre ce e bine sa faca si nu face mai rau se va afla.odata am iesit eu din padure si am vazut pe unii sa faceau sex pe bordu masinii si mi a venit gind de judecata ,atunci mi am zis cu adevarat au vazut asta mai intii la mine si de aceea fac asa eu sint de vina si sa dus gindul de la mine. Trebuie sa stii ca nu functoneaza intoadeaunea sa folosesti acelasi disc cu al meu ci e de recomandat sa ti l creezi tui caci trebuie sa fii convins nebuneste ca asa este.aici poti folosi ura caci pentru asta a fost lasata ca sa ti ascuti discurile,cu cit ele sint mai ascutite cu atit tai judecata mai repede.atit timp cit ea vine raul e in tine si trebuie sa te napustesti cu toata carica de ura sa l dai afara din biserica.ura e o arma puternica ea a fost lasata sa fie folosita impotriva celor dinauntru si nu a celor dinafara.scris e ca smerenia le biruie pe toate deci fa orice zi ti orce te face sa te smeresti asta e drumul….despre cum e gindirea si judecata am sa ti spun ceva pe scurt-inauntrul tau se aud multe voci –ginduri nu sint ale tale ca scris e ca gindul omului il stie doar Dumnezeu atunci cind le accepti si le arunci si afara cu gura sau cu fapta ai judecat-cauta sa nu stai de vorba cu ele sa te opresti asupra lor sa le cintaresti organizezi cas bune sau rele e.t.c.pe masura ce le respingi ele mai multe dau navala ele vin de la draci de la eva din tine de la constiinta si de la Dumnezeu.in general cele ce se repeta si cauta sa te convinga lingusitor sa faci ceva sint de la draci de la eva sint cele legate de obisnuintele tale si par ca vin de la un prieten apropiat sau par gindurile tale,de la constiinta sint decis mustratoare si taioase de nesuferit,cind iti vb Dumnezeu nu l auzi ca este extrem de delicat suav dificil de explicat prin cuvinte,vb din tot ce exista si dinauntrul tau in acelasi timp.pina nu vei muri pe cimpul de lupta nu vei auzi pe Dumnezeu….

  15. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc!
    am citit pe blog ca schimbarea calendarului este erezie. am cateva intrebari punctuale si o framantare indelungata:
    – pot intra in bisericile celor ce tin calendarul schimbat?
    – ma pot insemna cu semnul crucii cand trec pe langa aceste biserici?
    – pot aprinde lumanari langa/ in aceste biserici?
    – pot duce acatiste/ prescuri la aceste biserici?
    – pot participa la sfestanii (in casa) facute de preoti ce tin calendarul schimbat?
    – pot bea apa “sfintita”, manca paine “sfintita”, consuma ulei “sfintit” de acestia?
    – ma pot inchina icoanelor astfel “sfintite”?
    – sunt casatorit cu sotia mea ce tine calendarul schimbat? (cununia a fost la o biserica ce tine calendarul schimbat)
    – pot spune rugaciunile de la masa impreuna cu cei ce tin calendarul schimbat?
    – pot citi rugaciunile de dimineata/ seara din carti publicate de eparhii ce tin calendarul schimbat? (intreb asta pentru ca vazand cat de multe alteratii exista si in rugaciunea Tatal Nostru, exista posibilitatea sa ma rog de fapt dracilor si sa nu-mi dau seama…)
    – nu inteleg de ce sfintii contemporani cu noi ai sec XX care erau printre noi cu trupul dupa schimbarea calendarului cum sunt de ex Sfantul Luca al Crimeii (+1961), Sfantul Ioan Maximovici (+1966), Sfantul Nicolae Velimirovici (+1956), Sfantul Ioan Iacob Hozevitul (+1960) nu au marturisit direct aceasta erezie. stiu ca Sfantul Ioan Iacob la schimbarea calendarului a plecat din tara. stiu ca Sfantul Nicolae Velimirovi nu accepta discutiile ecumeniste, parasind intrunirile cand se ajungea la astfel de teme. totusi, ma framanta de ce nu au marturisit direct aceasta erezie. stiu din istoria bisericii ca de-a lungul timpului au fost multe caderi in erezie ale aproape tuturor bisericilor si pana la urma s-a revenit la dreapta credinta prin marturisirea de multe ori a unui singur sfant (de exemplu Sfantul Maxim Marturisitorul). stiind ca atata greutate are cuvantul unui om proslavit de Dumnezeu prin sfinte moaste, ma framanta intrebarea de ce nu au marturisit direct erezia schimbarii calendarului?
    imi doresc sa pot lega orice lucru din viata mea de Dumnezeu, de voia Sa, asa cum vad pe acest blog. cum ma exersez in asa ceva? nu am nici rugaciunea mintii macar… sunt trandav si lacom si lenes si betiv si curvar si nestatornic si toate, cum am mai spus. m-am osandit, cu sudalmi, dar imi par fulgi moi fata de ce-as avea eu nevoie… nu simt ca ma ating deloc. am o mandrie care transforma subtil toate tentativele mele de osandire de sine in ridicari in slava imperceptibile pentru niste solzi asa grosi cum mi i-am crescut pe-ai mei. cum pot sa ma percep cu adevarat pe fundul rapei celei mai adanci?
    bogdaproste!

    • Sa scris – marturisitiva unii altora – de ce?
      Cind un ucenic se marturiseste parintelui pe care si l a ales ca avind putere sa i poarte pacatele caci altfel el nu ar putea sa creasca repede si sigur,e vorba de marturisirea unuia catre altul si nu si a parintelui catre ucenic; deci e vorba de altceva unii altora de acea marturisire a unora de acelasi nivel – ex. Sfintul Ioan sa marturisit scriind scara (pe fata cum zici tu) unui alt Sfint la cererea acestuia,si aceasta este pazirea legii patristice –marturisitiva unii altora- sau mai bine inteles (cine are vointa sa inteleaga)- marturisitiva unii pe altii- deci in vremuri mai vechi ex Sfintului Maxim Marturisitorul au fost destui la un anumit nivel de inalt ca sa l marturiseasca (recunoasca) ca pe unul ce legea o pazeste cu desavirsire si sa l urmeze. Sfintul Ioan Iacob nu a avut contemporani si ucenici de un asemenea nivel de aceea sa si izolat in pestera unde plingea in poeziile lui starea vremurilor . El nu a scris poezii pt ca era un romantic cum se vrea modern sa se spuie,ci ele sunt atentionari clare,directe si pe fata pt cei ce voiesc sa inteleaga .adica cum tu crezi ca cineva serios se duce la o intilnire si cind nu i convine ceva se scoala fara sa zica nik si pleaca?sau daca zice ceva ce nu le convine niciunuia dintre cei de fata te astepti ca ei sa marturiseasca ce a zis unul singur? Nu sa scris in biblie ca antihrist va birui tabara Sfintilor?deci nu i va birui pe Sfinti ci adunarea mai multora ca sa nu se mai marturiseasca unii pe altii sa sa fie greu de urmat in special de cei slabi si lipsiti de putere de lupta.
      Dracii iti zic cas fulgi ca sa dezamagesti si sa abandonezi ,toata viata nu trebuie sa abandonezi asta.
      Ar trebui sa ti functioneze logica destul de ascutit ca programator?! Un musulman sau yoghin nu are pacat,insa un eretic isi fabrica voit pacate caci nu i place sa urmeze pe Hriistos si ca sa fie in rindul lumii isi creaza hristosul lui dupa cum ii place,deci daca intri intr o moschee e mai putin rau decit daca intri intr o asa zisa biserica care este eretica caci acestia din urma fac in spirit sodomie si gomorie lui Dumnezeu.
      Semnul crucii pe care ti l faci tie este in general o operatie chirurgicala in duh (ex cind te inchini in fata unei icoane adevarate,te deschizi si asimilezi in inima ta pe Sfintul din fata ta).
      Cununiile si botezul lor nu au putere …deci traiesti in curvie cu asa zisa nevasta,e un fel de legalizare a curviei cum au profetit sfintii de aceea sa scris de multe ori in apocalips cine are urechi sa auda ce vb duhul bisericilor.
      Chiar si cei ce tin pe vechi in Rominia au cenzurat multe scrieri, sint din cei pe nou care au publicat carti destul de bune,cauta sa intelegi ce simti in diverse situatii,iti aduc aminte ca esti la rascruce si va trebui sa alegi un drum;autostrada pe care ai mers si pina acum sau alt drum mai strimt.esti singur ca sa decizi si eu nu am dreptul sa te influentez spuninduti direct ce sa faci deoare ce ar fi o violenta in duh eu pot face aceasta ucenicilor mei care deja au ales strada(violenta este un fel de operatie rapida fara anestezie de care trebuie sa fii constient ca doare,dar care extirpa raul nelasindul sa se inredacineze adinc)aceasta violenta si o poate face orcine e curajos lui insusi;eu nu recomand…
      Luminarile ca orice in dar Lui Dumnezeu ,trebuie sa fie de ceara curata altfel nu au nici o putere sa te ajute. Ele au putere sa se roage pentru tine cind nu stii sa formulezi rugaciunea corect ; pot fi aprinse in fata icoanelor sau in numele Sfintilor s.a.m.d. oriunde cu simpla rugaminte -ajuta mi-.
      Daca vrei sa faci teatru si sa te joci de a crestinismul fa toate cele ce le ai scris mai sus,numai ca Sfintii au interzis crestinilor mersul la teatru si jucarea de jocuri.
      Trebuie sa te informezi cit de bine cu putinta ce este bun sa faci dupa care sa treci la fapte,nu te poate nimeni forta ci trebuie sa ti asculti atractia inimii,nu te opri sa te rogi cu numele Lui Hriistos caci aceasta la fiecare invocare sterge un pacat.rugaciunea 0 adica a mintii este atunci cind auzi in capul tau numele Iisuse Hriistoase -mintuieste ma – ca o banda ce se repeta incontinuu independent de vointa ta mai apoi incepi sa o inpingi in inima……..straduiestete caci aceasta te va purta la viata cea vesnica si fara de sfirsit…..

  16. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc!
    se poate obtine rugaciunea mintii iar apoi cea a inimii inainte de botez?
    exista botez prin lacrimi sau altfel? unde poate fi botezat cineva?
    poate exista cununie intre cineva botezat si cineva nebotezat? unde pot fi cununati un barbat si o femeie?
    ce inseamna sa iti pui sufletul si sa te rogi pentru cineva? cum se pot face aceste lucruri?
    ce inseamna sa mori pe campul de lupta?
    bogdaproste!

    • intodeauna trebuie sa se obtina caci se zice precum in ceruri asa si pre pamint , rugaciunea inimii este de fapt botezul in duh si botezul vizibil este pecetea celui in duh.asa ca odata botezat este omul cu casa maturata si nu i ramine decit sa pastreze curatenia.
      ereticii ar trebui sa practice botezul lacrimilor dar si orce crestin ce si a nesocotit botezul asemenea, deci e valabil pt cei botezati.problema e mai complexa deoarece sint din cei botezati care au devenit eretici, si sint si nebotezati care sau nascut in diverse erezii. insa in zilele noastre mai toti stiu sa citeasca si aud in mas media destule informatii si nu vor avea scuza sa spuie ca nu au auzit de Adevar ca cine voieste cu tot dinadinsul azi sa l afle il gaseste.
      biserica Georgiana poate sa boteze, sa cunune insa este o problema destul de complicata deoarece aceasta biserica a evitat din toate timpurile certurile cu alte biserici,sa zicem ca sar gasi o portita de iesire dar pt asta ar trebui sa fie amindoi de comun acord si intr o buna intelegere caci piedicile sint multe pe traseu si daca unul se lasa putin moale nu se ajunge la scopul final.amindoi trebuie sa fie botezati in vremurile de azi din cauza razboiului in duh foarte puternic altfel cel botezat ar putea sa cedeze…
      isi pune sufletul cel ce e gata sa moara in orice clipa pt Hriistos,acela are putere sa ia pacatele altora asupra lui si sa se lupte cu dracii aceluia pt ca sa l scoata din robie,dar si atunci nu este spus ca acela se mintuie ca nerespectind ce celalat a facut pentru el si luind in ris si judecindul inghite dracii la loc dindu le putere mai mare ca mai inainte.cel ce e in razboi cu dracii lui nu poate sa se roage pt altul ca vor veni si dracii aceluia si se va afla coplesit.pt impacare poate sa spuna -Doamne fa precum stii tu cu acesta ca eu nu stiu cum sa l ajut-.
      cel ce a plecat pe calea crestinismului trebuie sa stie ca de voieste sa ramina crestin mai bine moare decit sa se intoarca de la calea ce a apucat o.
      eu din postura de calugar nu pot sa ti recomand casatoria deoarece sansele sint extrem de mici sa se mintuie cineva azi in viata de familie (trebuie avut in special in vedere ca nu mai dai raspuns pt tine in fata Tronului ci si pentru nevasta si copii tai),deci esti gata oare sa garantezi pt ei cind nici pt tine nu esti intru totul sigur si tremuri de toate smintelile in tot locul? am mai spus ca locurile din rai au ramas putine, in apocalips zice de cei feciorelnici – adica care nu au legaturi trupesti; imi pare rau chiar daca ti se pare teribil eu nu iti pot ascunde caci m am fagaduit sa marturisesc Adevarul

  17. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc!
    vreau sa aflu Adevarul, de aceea intreb.
    de ce biserica Georgiana ar mai cauta sa evite certurile cu bisericile cazute, devenite adunari ereticesti? nu ar fi de folos ruperea oricarui fel de comuniune cu ele, disocierea fatisa fata de ele? (totusi fara a cauta cearta cu ele…) cine are de castigat, respectiv de pierdut de pe urma acestei aparente comuniuni?
    ce simte un om scos din robie? un om odata scapat de diavolul obrazniciei si al nerusinarii, poate sa ia in ras, sa batjocoreasca pe cel prin care si-a castigat scaparea? n-ar trebui in sfarsit sa vada altfel lucrurile decat le-a vazut in robie fiind, iar de-aici sa vina si schimbarea atitudinii, comportamentului? daca sub robie fiind era inselat spre a fi obraznic si nerusinat, liber fiind cine-l mai inseala spre asemenea alegeri?
    ce inseamna sa dai raspuns in fata Tronului pentru cineva? ce trebuie un sot sa garantez pentru sotia sa, respectiv pentru copiii sai?
    ce inseamna sa nu ai legaturi trupesti?
    bogdaproste!

    • si biserica Georgiei este in cadere -sa scris ca toate vor cadea in erezie-majoritatea sunt impotriva Patriarhului si abi asteapta sa dispara de pe scena ca sa se uneasca cu ceilalti;evita dintr o veche obisnuinta.
      obisnuinta e cea care trage pe om inapoi la varsatura lui,deci trebuie mare taiere de voie (de aceea se tunde omul la calugarie , parul are semnificatul voilor lui de care se leapada) sau ascultare dar azi toata lumea cica stie ce trebuie facut si nu mai poate nimeni sa asculte de altul pentru Dumnezeu motivind ca acela nu se arata sfint si ca nu e el Dumnezeu ca sa se inchine lui…in trecut veneau dracii si spuneau oamenilor ce rautati sa faca si daca omul accepta mental se lipea pacatul de el,azi pacatul se lipeste direct fara intrebare prin radio tv compiutere si asa m.d.deci trebuie omul sa fie extrem de pregatit ,rapid si expert la sters ca sa nu se coboare in inima.
      Omul scos din robie se vede cit de vai de el era mai inainte si in ce prostie zacea dar mindria il trage iar la obisnuintele lui de mai inainte pe nesimtite.mai e si varianta cind vede dracul ca omul e hotarit il ajuta sa se roage sa mearga pe la minastiri si tot felul de parinti faimosi s.a.m.d. numai sa l scoata de la drumul initial pe care l a chemat Dumnezeu si sa l indeparteze de la cel ce la uns cu alifii la ochi ca sa vada ce voieste Domnul de la el si starea jalnica in care se zbatea precum pestele la mal..
      Mintuirea – Adica daca aceia nu se mintuiesc tu vei fi vinovat,raspunzi pentru ei,omul cind se casatoreste nu mai iubeste pe Dumnezeu cu toata inima lui ,si precum parintii ce au ucenici (copii duhovnicesti) raspund pentru ei tot asa si barbatul casatorit ca zice capul femeii casatorite e barbatul ei si al barbatului e Hriistos….
      Sa nu ai contacte sexuale cu nici un fel de trup.
      Adevarul este insusi Dumnezeu si e bine sa vrea omul sa l afle pe Cel ce Este si de care sa pierdut,insa iti repet ca crestin e cel ce faptuieste ,ca daca zici ca ti plac prajiturile mele ca sint adevarate si miros bine dar nu le maninci de teama sa nu te otravest atunci te afli mincinos si fricos si acestia din urma zice pe ultima pagina a apocalipsului ca sint primii care mostenesc iadul- deci rezulta ca curajosii sint cei placuti Dumnezeului Adevarat…..
      Ti am scris cit mai pe scurt caci nu am posibilitatea acum sa detaliez Dumnezeul Adevarat Iisus Hriistos sa ti ajute sa nu dai pomana mea so manince porcii,asta pentru ca zici mereu bogdaproste….

  18. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc!
    ce inseamna sa nu dau pomana primita s-o manance porcii? cum se faptuieste acest lucru?
    ce se intampla atunci cand incepi sa asculti de cineva pentru Dumnezeu? se poate face acest lucru in taina sau trebuie spus?
    ce se intampla daca femeia nu-l considera pe barbatul ei cap ci lepadatura? de ex, daca batjocoreste si defaima si strica orice vine crestineste de la barbatul ei…
    cum e un copil nascut dintr-un barbat si o femeie necununati? copilul are de suferit ceva in plus pentru restul vietii lui?
    exista vreun moment in viata asta in care sa poti zice sigur ca esti pe drumul cel bun? (in afara revelatiilor dumnezeiesti, a vedeniilor duhovnicesti in sensul acesta…) nu ca l-ai parcurs sau ca esti mai tare decat altii sau ca ti-ai izbavit din pacate etc, ci doar certitudinea ca alegerile de pana atunci te-au pozitionat pe drumul cel bun pentru mantuire, chiar daca esti la cota 0 absolut sau chiar sub zero?
    cum Il marturisesc pe Iisus Hriistos in viata de zi cu zi? e adevarat ca daca l-as marturisi cu adevarat as arde ca o torta?
    bogdaproste!

    • Sa auzi ce trebuie sa faci pt viata cea vesnica si sa nu faci…sa amini…
      Pai de cine vrei sa tainuiesti ? ca daca acela e de la Dumnezeu de cine tainuiesti de Hriistos? Si daca te ascunzi de el atunci ce ascultare mai este?
      Acea femeie nu mai este a ta,ea curveste cu tine cu altul sau cu dracu.copilul are probleme intodeauna vazute sau nevazute ,mosteneste pacatele parintilor( daca vre unul e epileptic de ex si copilul va fi).
      In orice moment poti zice ca esti pe drumul cel bun, in special dupa ce ai apucat calea Adevarata vezi clar ca toate au fost bune; ex sa zicem ca tot ce ti sa intimplat trebuia pt ca altfel de ai fi auzit nu ai fi avut invatatura netrecindu le cu fapta nu te ar fi marcat si ai fi ramas intr o stare de amorteala din care cu siguranta nu ai fi iesit chiar de te vezi timpit cum ca ai facut asa ceva e tocmai acolo ajutorul crestinul stie sa faureasca din rahat bici….
      Cu faptele tale,pina sa marturisesti cu gura sa fii maestru al Cuvintului sa zicem asa ,trebuie sa treaca vreme..(ex-ai citit la Sfinti ca unul a luat o piatra in gura ca sa si controleze iesirile pt 3 ani si stii ca nut ti stapinesti gura macar pentru trei zile daca nu pt 3 luni so tii si tu sa vezi de nu cumva ai vre un folos)
      Da, este focul ce mistuie murdaria din tine,daca ai fi curat ai fi luminos a cristalul……..

      • mi sa parut ca ti am scris prea putin la prima intrebare,porcii vrea sa zica in noul testament sunt aceia in care dracii se salasuiesc repede pentru imbuibare adica mincare mai multa decit necesar;si poate fi de doua feluri ,materiala si spirituala.asa cum cind iti este foame ai minca f mult la fel si cind tie foame de adevar vrei sa le afli pe toate de o data dar nu le poti primi pe toate si intelesul lor se strica si nu ti este spre nici un folos deci trebuie practica,fapte atunci mincarea multa se asimileaza si se inmagazineaza material ca energie spiritual ca putere. intrebarile e de recomandat sa fie in legatura cu practica ta ca sa nu ajungi sa judeci gresit …si zicind ca cele auzite le vei face cu timpul te inseli ca toata aminarea e de la draci si ei iti vor schimba intelesurile cautind sa te faca sa deraiezi de pe linie.

  19. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc pentru rugaciune!
    am ales dintre intrebari pe acelea aflate in legatura cu practica mea.
    incerc sa faptuiesc conform invataturilor aflate in raspunsurile pe care le primesc, caci cred ca sunt de la Dumnezeu. deja vad roade clare in viata mea si imi doresc sa devin crestin adevarat, fara a ma (mai) intoare la varsaturile de dinainte.
    mi-as dori (dar nu cutez fara binecuvantare) sa primesc rugaciune si pentru mama copilului meu si pentru copilul meu. ea crede ca este crestina adevarata, iar eu nu pot s-o ajut sa vada Adevarul. copilul este bebelus. imi doresc sa devenim crestini adevarati…
    bogdaproste!

    • este f normal sa doresti ca si copilul si mama lui sa devina crestini intru Adevar;garantia ca ei sa scape de iad este a unei singure cai si anume a calugariei, nu numai pe ei ii scapi ci pe toti din neamul tau pina la al 9 ualea. aceasta alegere pune la incercare credinta omului si in zilele actuale sunt putini cei ce faptuiesc aceasta,insa este de amintit caci ce lasa omul pt Dumnezeu primeste insutit.problema cu rugaciunea in particular pt cineva se pune in felul urmator: cind cineva are putere sa se roage pentru altul, suflul rugaciunii impinge pe acela in directia in care acela merge, spre rai sau iad.deci e bine ca omul sa primeasca rugaciuni cind deja si a schimbat directia. de ne vom ruga ca acela sa si schimbe directia inseamna sa intervenim in libera lui alegere ceea ce nu e ortodox.sau poate nu stii ca fiecare om are posibilitatea de a alege si i se arata de la Dumnezeu macar odata in viata ce este bine sa faca.asa ca cel ce se poate ruga intr un mod corect esti numai tu faptuind..

  20. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc!
    am dat pe internet peste o scrisoare din ’52 scrisa de Sf Ioan Iacob Hozevitul patriarhului Iustinian, pe care il ruga sa-l elibereze din egumenia schitului romanesc Sf Ioan Botezatorul de la Iordan.
    https://sfioaniacobhozevitul.wordpress.com/resurse/scrisoare-demisie/
    nu inteleg de ce, in mai multe randuri in scrisoare, il numeste pe patriarhul Iustinian „Inalt Prea Sfintite”? trecusera 29 de ani de la schimbarea calendarului… de ce, chiar si doar in formulare, Sf Ioan Iacob Hozevitul ii recunoaste hirotonia patriarhului Iustinian?
    ce se intampla cand un cleric ar trebui caterisit conform Pidalionului insa nu il cateriseste nimeni? dar cand un cleric este caterisit, insa el savarseste in continuare sfinte taine (de ex hirotonia)? cand pierde un cleric harul si devine cu totul nelucrator? cum sa inteleg ceea ce s-a intamplat in Romania din momentul octombrie 1923 incoace in ceea ce priveste hirotoniile? ce s-a intamplat cu cei ce erau hirotoniti la acel moment? dar cu cei ce-au fost hirotoniti dupa 1923?
    bogdaproste!

    • pentru simplul fapt ca sta pe scaunul unui inalt prea sfintit si se astepta sa fie numit astfel dar si ca sa i aduca aminte oarecum de responsabilitatea pe care o are,ca de ar fi fost cu adevarat la fata lui Dumnezeu Patriarh iar fi scris simplu Parinte; el scria acestea nu pentru el ci pentru cei ce se aflau acolo cu el si nu puteau duce povara pina in sfirsit.daca el calca legea nu trebuie sa l cateriseasca nimeni ca deja nu mai are nici o putere de sus,Duhul sfint sa dus in 1924 atunci cind se naste Hriistos pe vechiul calendar. toti cei ce au luat hirotonii si sau dus cu cei pe nou le au pierdut la fata lui Dumnezeu au ramas doar sa faca parada modei cu haine negre si sa i fraiereasca si pe altii..intodeauna abandonul scaunului staretiei se face din cauza problemelor spirituale si nu fizice cei ce erau cu el nu l mai urmau in duh….

  21. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc!
    am inteles acum. va rog sa ma iertati ca tot intreb despre astfel de lucruri… nu vreau sa fiu insistent. am foarte multe nelamuriri, neintelegeri si am vazut ca aici pe blog gasesc mereu raspunsurile adevarate pe care le caut. de aceea continui sa intreb.
    a fost sau poate fi vreun sfant ce a tinut sau sa tina calendarul nou? tot aud de sfintii inchisorilor, care, desi probabil au patimit de pe urma regimului comunist, nu au indurat mucenicie pentru Sfanta Credinta Ortodoxa. am vazut pe internet o filmare cu niste oseminte ale acestor oameni, la care se inchina poporul si din care ar fi si izvorat mir.
    http://vladherman.blogspot.ro/2013/03/moastele-sfintilor-de-la-aiud-au.html#.Vc4zr6NUCxI
    se poate sa fie moastele vreunui vechi calendarist roman din timpul prigoanei impotriva lor? cum sa inteleg aceste lucruri?
    ma pot ruga pentru sufletele celor ce-au adormit si in viata asta au tinut calendarul nou?
    se poate mantui un om care nu l-a cautat pe Dumnezeul cel Viu, Dumnezeul Adevarului in timpul vietii? (de ex, oamenii ce raman cu perceptia simbolica asupra realitatii dumnezeirii, a raiului, a sfintilor, a ingerilor…) daca da, cum se va face trecerea de la minciuna de cunoastere la care-a ajuns in viata aceasta la cunoasterea adevarata din viata vesnica fara sa-i fie violata libertatea de a alege raul si intunericul? ma gandesc la calugarii cei ce se mantuiesc si pot scoate pana la al 9-lea neam din iad… cum se intampla aceasta scoatere din iad? cum pot impartasi dragostea dumnezeiasca aceia ce l-au urat din tot sufletul pe Dumnezeul cel Viu, Dumnezeul Adevarat in timpul vietii pe pamant, faurindu-si alti dumnezei la care sa se-nchine? (de ex, cultura, civilizatia, distractia, cariera…) ce partasire in fericire vesnica poate avea un calugar cu aceia, chiar daca Dumnezeu ii daruieste acest mare dar de-a scoate atat popor din iad? e adevarat ca atunci cand s-a pogorat Mantuitorul nostru Iisus Hriistos la iad si a propovaduit nu toti cei de-acolo au crezut, respectiv au mers cu El in rai?
    bogdaproste!

    • Nu merge nimeni la rai din cei ce tin pe nou si nici nu au cum avea sfinti,moaste se pot cumpara pe bani de la catolici din cite stiu eu pt ca ei nu le pretuiesc ; nu iese nci un mir am cunoscut personal pe cineva care era politai si mia povestit cum duceau noaptea galeti de ulei si aromante sa zica ca si la calendarul nou iese mir si sa se dea toti iar pe cei ce nu voiau sa schimbe calendarul de obicei ii lichidau. Nu se pot mintui cei ce nu cauta Adevarul. cel al 9 lea neam va iesi din iad dupa judecata , pina atunci ei vor fi in iad. daca calugarul are in al 9 lea neam pe unii ca acestia ei nu vor putea sa vada nici fata lui nici a multora caci “in casa Tatalui Meu multe camari sunt” zice scriptura,iar cei nebotezati vor fi cu copii avortati ; numai cei botezati merg la rai. ultima intrebare nu prea e de inteles poate o reformulezi pe final…

  22. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc!
    reformulez: e adevarat ca atunci cand s-a pogorat Mantuitorul nostru Iisus Hriistos la iad, in perioada de dupa rastignire si inainte de inviere, a propovaduit in iad dreapta credinta la cei de acolo, insa nu toti au crezut? toti cei din iad au fost inviati si dusi in rai? sau doar dreptii? sau pe langa drepti si cei ce au crezut in propovaduirea Sa, chiar daca n-au fost drepti pe pamant? intrebam despre acest lucru in legatura cu restul intrebarilor…
    mai era o intrebare in mijlocul comentariului meu anterior: ma pot ruga pentru sufletele celor ce-au adormit si in viata asta au tinut calendarul nou?
    mai e ceva ce nu inteleg. daca garantia ca ei (adica, familia de pe pamant impreuna cu pana la al 9-lea neam) sa scape de iad este a singure cai a calugariei, insa nu se pot mantui cei ce nu cauta Adevarul, atunci le ce mai foloseste acest mare dar calugarului? pentru ca acesti „ei” nu stiu sa caute Adevarul… intr-adevar, ar scapa de iad, insa n-ar ajunge-n rai sa fie impreuna cu calugarul ce se mantuie. cum arata despartirea asta?
    bogdaproste!

    • Nu toti ; cei ce nu au crezut ca El este Cel ce are va sa fie nu au inviat..ti am raspuns indirect deja,sau vrei sa stii de ce nu e bine sa te rogi?!- simplu pentru ca trebuie sa te tirii tu mai intai din prapastia iadului si apoi sa voiesti sa ajuti si pe altii /scoate birna ca sa vezi sa scoti paiul/
      Arata ca nu l pot vedea pe el,dar calugarul ii vede pe ei.calugarul nu sta cu aii lui chiar de sint botezati caci a ales sa stea cu Hriistos.oricum sint variante de a fi botezati daca au nevinovatie dar acestea Dumnezeu le stie si ofera sansa la momentul potrivit..

  23. ortodoxievoiesc Says:

    multumesc!
    cum arata ratiunea vointei unui tata de copil micut (neintelegator inca) care alege scenariul in care (in cazul deznodamantului fericit) intr-adevar isi salveaza copilul de la iad insa doar pentru a-i oferi o vesnicie lipsita de vederea Lui Dumnezeu? nu ma refer dpdv al dragostei acelui tata fata de Dumnezeu, ci fata de copilul sau.
    bogdaproste!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: