Intrebari&raspunsuri-tilcuiri

Catehumen:

“Destoinic iaste Mielul cel omorît să ia puteare şi bogăţie şi înţelepciune şi tărime şi cinste şi slavă şi blagoslovenie”

+Iudita:

Mielul poate fi  orice calugar adevarat care urmeaza intocmai lui Hriistos,iar destoinic foarte bine pregatit.

aduti aminte ce zic scriprurile despre Maica Domnului, caci ea iubind atit de mult starea acelei fecioare despre care vorbeau profetiile, cu atit de imensa umilinta ca voia sa fie serva ei numai de ar intilnio, sa aflat fiind ea insusi cea aleasa caci sa ales singura cu nemasurata ei iubire.nu ca altcineva nar fi putut ajunge caci nu este predestinare cum multi au tendinta sa creada ,  dar la o asa iubire numai ea a ajuns la vremea ei; si azi de ar ajunge altcineva la acelas nivel, locul e ocupat, deaceea trebuie fiecare sa intrebe si sa caute sa afle ce ii ieste lui mai bine caci nu stie ce locuri mai sint libere si care i sar potrivi lui cel mai bine.
Catehumen:

Ce este cinstea şi ce este slava? Cum se dă cinstea şi cum se dă slava?

+Iudita

Cinstea e ceva foarte complex, sa zicem asa onoarea ortodoxa aici pot sati dau un exemplu insa onoare ortodoxa o poate avea doar cel ce a fost catehizat cum trebuie si deci nimeni nu mai poate smulge de la el adevarul decit numai de se leapada de la el insusi,adica stiind ce este bine si facind raul,aceasta virtute este extrem de rara in ziua de azi …..
Catehumen:

Despre cinste am că se dă sfinţilor şi icoanelor şi moaştelor. Celor din vechime li s-a zis: cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta… iar mai pe urmă a lăsat Dumnezeu că: mamă şi frate e oricine care face voia Tatălui ceresc
Iar după ce a risipit Dumnezeu idolatria cea văzută de pe pămînt, prin sfinţii apostoli, mucenici, părinţi, li s-a părut unora că icoanele şi moaştele sfinţilor nu trebuie cinstite, după cuvîntul din vechime “să nu-ţi faci chip cioplit şi nici un fel de asemănare” lăsat celor scoşi dintre egiptenii închinători la şerpi, la soare, la idoli, halucinaţii, etc .. şi atunci sfinţii părinţi au vorbit despre cinstirea icoanelor

+Iudita: (este purtarea de grije, ca ceea ce ele simnifica sa nu fie uitat denaturat,schimbat si precum acea icoana are pe ea reprezentate simboluri ale tainelor crestine si nu trebuie scoase sau sterse ca atunci se uriteste si saraceste icoana asa si crestinul trebuie sa se pazeasca sa nu piarda nimic din credinta lui ci sa caute so impodobeasca so infrumuseteze,deci cinstirea este acea fapta care demonstreaza  spoririea spirituala  si nu poate sa se manifeste la cei ce nu sporesc -pe scurt cind cineva e cinstitor e o certitudine ca sporeste spiritual ca este pe cale de a deveni un adevarat crestin)

Catehumen:

si , moaştelor..
cum se aduce această cinstire? e aducere aminte, cercetare, mărturisire a faptelor celor din icoană, închinare prin plecarea genunchilor? ai zis ca în duh sînt mai multe feluri de închinări sau închinăciuni ..

+Iudita:

(felurimea inchinarilor difera de nivelul spiritual si motivul pentru care ne inchinam,acestea nu inseamna cinstire.poate in cazuri mai speciale)  Catehumen:

că îngerul din apocalipsă l-a oprit pe sf Ioan să-i aducă închinare, ci lui Dumnezeu să i se închine 

+Iudita:

(aceasta e o dovada clara ca era Ingerul lui Dunmezeu caci diavolul nu ar fi spus asta dar si un prilej ca sa creasca prin neacceptarea a ceea ce nu i se cuvine deci o atentionare tainica pentru noi ca o tentatie poate veni chiar din partea cuiva bineintentionat care se afla crescind din putere in putere; si trebuie refuzata) aici mai adaog un detaliu foarte important pentru ca acesta este un exemplu clar de ce nu trebuie sa idolatrizam pe duhovnici ,sfinti,ingeri, deoarece ne intindem singuri valul intunecarii, caci idolatria inseamna mindrie. acea siduranta ca duhovnicul e sfint(de ex.) ma aduce in starea de a sti, a cunoaste deci asemenea lui Dumnezeu si iata ca iam luat locul intrun mod foarte subtil nesimtitor. REZULTA CA CEEA IN CARE TREBUIE SA RAMINEM E INTREBAREA PERMANENTA LUCRU PE CARE NICI ADAM NU LA FACUT  ATRAGINDUSI CADEREA SI MAI APOI NEPUTINTA RIDICARII IMEDIATE.
Catehumen:

Şi cum se cade să dau slavă lui Dumnezeu?

+Iudita:

Nu poti de nu se odihneste peste tine Duhul Sfint,caci Slava e din esenta Lui Dumnezeu si deci ea nu poate ramine decit unde locuieste El in esenta. Catehumen:

De a da slavă sfinţilor în ortodoxie n-am auzit (poate mai nou, da)

+Iudita:

nu se poate da ceva Celui ce e datatorul acelui ceva..

Catehumen:

slavă e aceeaşi cu mărire? .. că se zice “mărire Tatălui şi Fiului şi Sfîntului Duh” şi “slavă Tatălui şi Fiului şi Sfîntului Duh

+Iudita

(marire cind exprimam dorinta de a se marii puterea in noi si imparatia,iar slava mai are si intelesul de datorita , de recunostinta,dar nu trebuie sa inlocuiasca intelesul principal ) ..

Catehumen:

iar mărirea e mă recunoaşte pe mine cu cele ale mele mici, iar pe Dumnezeu cu cele ale Sale mari?

+Iudita

..asta e prostie pe care o poate scorni doar un invidios – cel peste care odihneste Duhul poarta in el si imparatia (raiul si iadul)deci prin deductie logica numi pare unul ca acesta asa de mic.deci tu nu trebuie sa te recunosti ci sa te vezi cum esti acum ca doar sper ca nu voiesti sa ramii asa!
Catehumen:

slavă înseamnă laudă? că în bibliile noi scrie scrie:
“cel care vorbeşte de la sine îşi caută slava sa”, “cum puteţi voi să credeţi, cînd primiţi slavă unii de la alţii” +Iudita:(e gresit ) iar în scriptură veche scrie “cela ce grăiaşte de sine laudă şie caută”, “cum puteţi voi creade, aşteptînd laudă unul de la alalt, şi slava carea-i numai de la Dumnezău nu căutaţi”+Iudita :..(-adica nu cautati sa fiti biserici vii) din scriptura veche îmi rezultă că lauda e omenească iar slava e de la Dumnezeu .. si mai poate da slavă omul lui Dumnezeu sau poate doar să aducă laudă? +Iudita:(poate unui alt om a lui Dumnezeu dar nu prin vorbe )
se poate pune în cuvinte ce simte cel ce dă slavă lui Dumnezeu în adevăr? PAZESTE TOATA LEGEA.orice se poate pune in cuvinte problema e ca pentru cine? nu e interesat nimen sa inteleaga…tot ce sa scris spus e pentru ca au fost cei ce au voit sa implineasca toata legea.

Anunțuri

17 răspunsuri to “Intrebari&raspunsuri-tilcuiri”

  1. catehumen Says:

    Deci ingerii cresc si ei din putere in putere, in imparatia cerurilor? „Sa stam bine sa stam cu frica” nu inseamna ca s-a oprit caderea ingerilor? Sau e doar crestere, dar fara cadere?

    Imparatia cerurilor e raiul si iadul? Cuvintul „cautati imparatia cerurilor” inseamna cautati „raiul si iadul”?

    Ce inseamna „cel mai mic din imparatia cerurilor”? Unul care nu are parte de rai, ci numai de iad?

    • …iar faci cocteil de intrebari ? caderea sa oprit, cresterea continua. unii cresc in bine fara limita altii in rau limitati la timpul ce se masoara pe pamint, si daca cresterea e limitata si puterea e limitata.

    • da tie de unde iti rezulta ca iadul e situat intrunul dintre ceruri,si de unde ai dedus ca cel mai mic din imparatia cerurilor are parte numai de iad?

  2. catehumen Says:

    ai scris mai sus asa:
    „cel peste care odihneste Duhul poarta in el si imparatia (raiul si iadul)”

    de aici am inteles eu ca imparatia la care te referi e imparatia cerurilor ca de alta imparatie nu s-a vorbit pina acuma .. si in paranteza linga cuvintul „imparatia” ai pus raiul si iadul .. de unde am dedus ca imparatia cerurilor = raiul si iadul .. si in intelesul acesta am intrebat ce inseamna cel mai mic din imparatia cerurilor? iar eu am pus acele intrebari pt ca in intelesul meu asupra scriselor tale se nasc nedumeriri ..

    iar nedumerire mai mare e aceasta: cum se face ca cel peste care odihneste Duhul poarta in el inclusiv iadul (dupa cum inteleg eu ca ai scris mai sus)? ca iadul e plingere si scrisnire a dintilor si moarte neincetata .. iar Duhul e viata, pace, plinire

    despre mare si mic in Imparatia cerurilor sint scrise acestea:
    Că adevăr grăesc voao, pînă nu va treace ceriul şi pămîntul, iota una nu va treace din leage, pînă nu vor fi toate. Că cela ce va sparge (strica) una dentr-aceaste porunci mai mici şi va învăţa pre oameni aşa, mai mic să va chema întru Împărăţiia ceriurelor, iară cela ce va face şi va învăţa, acela mare să va chiema în Împărăţiia ceriurelor.
    Adevăr grăesc voao nu s-au sculat den născuţi din mueri mai mare de Ioan Botezătoriul; dară cine-i mai mic întru Împărăţiia ceriului, mai mare-i de el.

    • el poarta in el pe Dumnezeu in trinitate si in El toate sunt pina acum precum stim, dara intrunii ca acestia iadul nu mai are putere de aceea dracii slujeau precum ai citit multor parinti..
      lumea care nu se inchina lui Dumnezeu este pina azi imparatia dracilor chiar daca limitata caci a zis diavolul lui Hriistos pe aripa templului : inchinate mie si imparatia asta tio dau tie…
      pai cit esti pe pamint daca vrei sa fii sigur ca nu se ia duhul de la tine si mergi pe calea mintuirii, trebuie sa plingi scrisnind din dinti murind neincetat in inima ta..
      este tradus gresit, „mai mic” trebuie inlocuit cu ” mai putin” si atunci vei intelege.
      inauntrul Imparatiei Raiului sint doua mai mici cea lumeasca (a timpului) si mai mica decit aceasta a iadului. insa si cea lumeasca contine in ea pe cea cereasca prin cei purtatori de duh si prin acest fapt ea exista cind cei purtatori de duh nu vor mai voi sa se faca atunci va veni sfirsitul ei,si el este aproape, caci nimeni nu mai vrea sa invete sa pazeasca toata legea.acest fel de invatatura trebuie trait nu poate fi invatat in scoli caci nu este repetitiva ci cu fiecare dupa inima lui.
      aceasta a spuso despre Ioan cind era vietuitor pe pamint.deci oricine din Rai e mai mare decit oricine de pe pamint , totusi sint purtatorii de Duh care au putere mai mare decit cei din Rai….
      eu nu las loc de nedumeriri ; nu pot sa ti raspund la intrebari pe care nu te stradui sa le pui ca as arunca margaritare la porci…

  3. catehumen Says:

    tu spui: „deaceea trebuie fiecare sa intrebe si sa caute sa afle ce ii ieste lui mai bine caci nu stie ce locuri mai sint libere si care i sar potrivi lui cel mai bine”
    despre ce cautare vorbesti aicea, si despre ce fel de locuri libere? ca nu stiu cum arata locurile acelea, nu le-am vazut si n-am auzit despre ele ca sa stiu ce mi s-ar potrivi si ce nu ..

    ce imi vine in minte acuma, ca inteles, e aceasta:
    Maica Domnului, e imparateasa cerurilor, despre care si ingerii cinta „ceea ce esti mai cinstita decit heruvimii si mai slavita fara de asemanare decit serafimii” .. deci ea ocupa locul imparatesei
    sf Ioan Botezatorul, e Inaintemergatorul venirii Domnului, care l-a aratat oamenilor pe Cela ce ridica pacatul lumii .. deci el ocupa locul inaintemergatorului
    sf Ioan Evanghelistul, ucenicul cel iubit si Cuvintatorul de Dumnezeu, a fost numit si fiul tunetului, care tuna cu cuvintul evangheliei si risipeste multa ratacire omeneasca in toate vremurile
    tot fiu al tunetului a fost numit si apostolul Iacov, fratele lui Ioan, dar nu stiu pt ce .. el a fost printre primii mucenici

    acestea sint locuri deja ocupate de acesti sfinti? fiecare cu numirile lor?
    in apocalipsa se vorbeste despre cei care vor ocupa alte locuri slavite, neocupate inca?

    • numai Dumnezeu stie locul fiecaruia si aceste locuri nu sint decise definitiv pina la judecata, deci depinde de tine ce loc vei ocupa.aici- a intreba este dorinta de a cunoaste, si a cauta sint faptele cu care te stradui sa te afli pe tine – ca esti pierdut….calugarii ocupa locurile ingerilor cazuti , mireni se mintuie pentru mila care o face Dumnezeu pentru rugaciunile calugarilor si au locuri aparte in rai nu umbla cu Hriistor prin toata imparatia . deci trebuie sa te straduiesti sa fii cit mai placut lui Dumnezeu si El te va calauzi pe locul tau.locul lui Ioan nu e locul Inaintemergatorului, ci vom vedea la judecata. fii ai tunetelor sint marii prooroci si Ioan este cel mai mare dintre citi stim. din cite stim si prin deductie logica au ramas cele mai bune caci avem scris ca cei de pe urma vor fi cei dintii, insa nu te poti fixa pe nimic caci la Dumnezeu totul e in permanenta miscare . la tine cana sta pe masa la Dumnezeu ea danseaza pe undeva deasupra mesei…..

      • apocalipsa vorbeste de cei pecetluiti. de ce pecetluiti? pecete se pune pe ceva scris pentru intarire ca cuvintul este cu adevarat al aceluia care a vorbit. deci acestia de pe urma au pecetluit in ei Cuvintul(sint un fel de maestri spadasini ai Cuvintului) de aceea scrie ca ei cinta o cintare noua pe care nimeni nu o poate invata.ei nu se supun nici unui fel de institutii pamintesti,desi in general fac ascultare de toate si de toti din jurul lor,insa nu se poate iluziona nimeni ca poate merge pe acea cale(ajunge la acel nivel)care este cu mult mai presus decit nebunia pentru Hriistos,caci El cunoaste strafundul inimilor……..

  4. catehumen Says:

    ai scris> ei nu se supun nici unui fel de institutii pamintesti,desi in general fac ascultare de toate si de toti din jurul lor

    cum e cu putinta ca cineva sa faca ascultare de toate si de toti din jurul lui? a face ascultare nu inseamna a pune voia altuia mai presus de voia proprie? daca voia aceluia e satanica, cum mai poate careva sa asculte de acela tinzind spre sfintenie?

    • aceasta este ascultarea cea adevarata de Dumnezeu la care oricine ar trebui sa ajunga. El se afla in toti si in toate din jurul tau,daca te inveti sal asculti El iti vorbeste chiar si prin cineva care te uraste,sau printrun ciine care te musca , printro use in care iti faci un cucui si astea sint exemple clare insa toate vorbesc, eu nu am zis ca trebuie sa asculti de voia lor… a face ascultare e a te lepada de voia ta complect si nu a o pune pe un nivel mai prejos….

  5. catehumen Says:

    Cand sfantul Lazar a intrebat „Care este cel mai necesar lucru pe care trebuie sa-l ceara omul aflat la portile mortii de la Dumnezeul sau?” ingerul Domnului i-a raspuns: „La sfarsitul si la inceputul calatoriei pamantesti, precum si in fiecare etapa a acestei calatorii, lucrul cel mai de seama pentru calatorul cel pamantesc este sa ceara doua lucruri de la Dumnezeu: mai intai, iertarea pacatelor, iar cel de-al doilea daruirea Duhului lui Dumnezeu. Tot ceea ce este plin trebuie sa fie mai intai golit ca sa poata fi iar umplut”.

    Daca eu cer lui Dumnezeu sa-mi ierte pacatele asa la gramada zicand „iarta-mi Doamne toate pacatele, stiute si nestiute, facute cu gandul, cu vorba si cu fapta”, deci fara sa le stiu pe fiecare in parte si fara sa-mi para rau si sa plang pt fiecare, deci daca fac asa, oare se goleste ceea ce trebuie umplut cu Duhul Sfant?
    Eu pacatele pe care le-am facut in marea majoritate nu le mai stiu, iar cele pe care le fac nu le vad decat rar cand se umple vasul. Parerea de rau pe care o simt acuma nu are lacrimi, si e una ambigua, cam abstracta. E mai degraba pt ca am fire pacatoasa, nu pentru pacatele in sine. Sau ma impac un timp cu pacatul, facandu-l, dupa care imi pare rau ca iar l-am facut. Sa-i cer lui Dumnezeu sa-mi arate pacatele mele? ca poate asa o sa-mi vina cumva groaza care aduce plangerea. Mie frica sa nu cumva sa raman nepasator.

    • trebuie sa le plingi pe cele care le stii ,vezi,caci asa se produce spalarea incetul cu incetul incepe cu cele care te infricosaza mai tare apoi ai sa incepi a le vedea si pe cele uitate…

  6. catehumen Says:

    ce insemna lepădare de suflet?

    • nu se poate lepada cineva decit daca are credinta.se poate lepada treptat prin faptele rele pe care le face , sau direct vinzindu si sufletul diavolului. mai sint insa si cazuri cind cineva poate sa ia in ris existenta sau altceva referitor la Dumnezeu, si zice ca daca asa sau asa imi dau sau vind sufletul ;atunci pentru hula sau blasfemie poate sasi piarda sufletul. insa lepadare in general se refera la cel ce cu faptele lui se leapada mai repede sau mai lent de suflet…

  7. catehumen Says:

    ce fel de lepadare fac calugarii cu schima mare? ca eu auzisem de o lepadare mai mare decit lepadarea de lume pe care o fac acestia .. daca cineva se leapada de lume si cauta sa-si mantuiasca sufletul, acela isi iubeste sufletul pe care vrea sa il aiba la adapost .. dar daca cineva doreste sa patimeasca chinurile iadului pt ticalosiile si nedreptatile pe care le-a facut si nu mai cauta raiul cu bunatatile lui pt ca nu le merita, acela nu se leapada de sufletul sau?

    • aceia nu se leapada ci isi pun sufletul, caci stiu ca iar il vor recapata; toti cei cesi pun sufletul lor pentru Hriistos devin nemuritori….dar ca sati pui sufletul (in inchisoare)pt cineva trebuie sal cunosti pe acel cineva ca altfel te vei indoi ca merita sa faci aceasta si te paste moartea…
      tias pune si eu tie o intrebare apropo de discutia de pe mesanger :cum marturiseste ucenicul pe Dumnezeu?

  8. catehumen Says:

    De ce se imbraca calugarii asa cum se stie?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: