CALUGARI ADEVARATI III

Cu ce obraz sa maninc si sa beau impreuna cu acesti sfinti parinti,eu,cel viclean si nemultumitor rob (al diavolului)(si iarasi poti sa adaogi toate cele ceti spune constiinta despre tine) care sint departe de fata Stapinului meu, pina cind nu ma voi pocai  sa iau iertaciune de la iubitorul de oameni Dumnezeu, dupa cum maninca si beau si se veselesc acei care nau gresit deloc, sau cei care au gresit si s-au pocait si au dobindit iertaciune de la Dumnezeu? Nu nu voi minca eu ca si  acestia, ci numai atit sa maninc si sa beau ca sa traiesc si sa ma necajesc si sa ma strimtorez si sa ma defaim pe sine-mi, ca sa vada Dumnezeu dintru inaltime strimtoarea mea si scirba mea cea de buna voie si sa ma miluiasca si sa-mi ierte pacatele mele cele multe. Acestea deci sa ti le amintesti sa le cugeti de-a pururea. Pentru aceasta osindeste-te sa maninci piine numai atit ca sa nu te saturi, dara nici prea putin fata de trebuinta si fata de cit poti sa te tii. La fel orinduieste-te ca si apa sa bei unul sau doua pahare, si acestea intro anumita vreme a zilei; iara cind maninci nu asculta de parerea ce te indeamna sa alegi vreuna din bucate sa maninci, ci sa te pazesti sa maninci numai aceea care este in fata ta. Si iarasi din ceea ce este in fata ta de este fruct sau oarecare alta mincare si iti place, si-ti zice gindul:aceea este buna,ia-o si o maninca, tu nevoieste-te sa nu te lasi biruit, ci nici macar sa no atingi….

Si de te indeamna fratii ce sed cu tine ca sa maninci sau sa bei mai mult, nu raspunde altceva nimica, ci impreuneaza miinile tale si ridicate putin, pleaca-ti capul si zii cu voce blinda “iertati-ma”, si nu numai la aceasta ci si la toate celelalte in acelasi chip sa raspunzi; si nici sa nu dai la altcineva din cele ce primesti de obste, nici de la altul sa nu primesti ceva, iar de nu bei vin, sa nu cauti sa-l iei spre a-l da altui frate, afara de numai e strain si a venit cu vreo nevoie si aceasta cu intrebare. sa nu cutezi vreodata sa gusti cu cineva sau nici dupa cina vreodata a doua oara, caci toate relele din asta se nasc si acestea sint cursele diavolului. de acestea trebuie sa se fereasca cel ce ma crede si pazeste cuvintele mele, caci  impreuna cu lucrarea darului lui Dumnezeu va ramine neispitit si nevatamat de catre diavol, iar ceilalti vor trai viata mireneasca cu cu chip calugaresc, si se vor prabusi si vor cadea in prapastie si asa aflindu-se nu o vor simti. De unde tu prea iuitul meu frate, hotaraste-te asupra celor ce tiam zis, atita, incit daca este nevoie sa si mori pentru asta, pentru ca in alt chip nu vei putea scapa de dracul imbuibarii. Si sa stii si asta, ca de vei pazi acestea, diavolul nu sufera si va ridica impotriva ta pe toti cei lenesi si vicleni ca sa te judece, cleveteasca, pismuiasca si besteleasca si sa-ti pricinuiasca necazuri nenumarate spre a te face sa lasi acest scop bun si sa incetezi de la aceste fapte care te duc la mintuirea sufletului; pe care de le vei rabda, vei afla mare mingiiere de la Dumnezeul si Mintuitorul nostru. Iar daca oarecarii stau la cina si maninca si tu nu maninci, ci slujesti sau stai sau altceva faci, nu uita sa zci cu mintea ta acestea: daca si eu m-as fi pocait si as fi luat iertaciune pentru pacatele mele, de buna seama ca as minca si eu si impreuna m-as veseli cu fratii mei. Dara de vreme ce eu ticalosul m-am facut de sine-mi nevrednic prin lucrurile mele cele spurcate, cu dreptate primesc acum dupa faptele mele…sa nu poftesti niciodata sederea inainte caci aceasta este cauza mindriei, ci sa o urasti din tot sufletul tau.

Ia seama sa stai cu barbatia sufletului tau si sati aduni cugetele in rugaciunea ta si sa nu le lasi sa se plimbe la alte lucruri;si impreuneaza-ti miinile in fata si picioarele sa ti le pastrezi drepte si nemiscate si inchideti ochii ca sa nu vada altceva si sa ti se raspindeasca mintea; apoi ridicati mintea si toata inimata spre ceruri si spre Dumnezeu si cere de la Dinsul mila Lui cu lacrimi si suspine….

Pentru aceasta sa-ti marturisesti cugetele parintelui duhovnic,de este cu putinta in tot ceasul, iar de nu sa nu lasi vre o zi sa nu te marturisesti…sa ai credinta sigura catre acesta, chiar daca lumea intreaga l-ar cleveti si l-ar osindi si daca tu singur l-ai vedea ca curveste, sa nu te smintesti, nici sa-ti imputinezi credinta care o ai pentru el, ascultind pe Hriistos care zice “Nu judecati si nu ve-ti fi judecati”…

De vreme ce am vorbit catre oameni care flaminzesc si insetoseaza pentru mintuirea lor, am socotit ca trebuie sa fac inceputul cuvintului de la acest nesecat izvor, de la Domnul nostru Iisus Hriistos, caci acesta este si la incepatori temelia credintei,si la cei de mijloc nadejde nerusinata si la cei desavirsiti dragoste si viata fara de sfirsit, Caruia ii auzim in fiecare zi glasul cel sfint care zice”Oricine nu va lasa pe tatal sau si pe mama sa si frati si toate cite are el, si luind Crucea sa-mi urmeze Mie nu este Mie vrednic”

Aceasta deci am invatat-o din Scriptura, si am invatat-o si din incercare, ca Crucea sa pus la urma celorlalte ca sa ne arate scirbele si ispitele si in sfirsit insasi moartea cea de voie, pe care trebuie s-o rabde cel ce vrea sa se faca urmator lui Hriistos. In acele vremuri cind erau tiranii prigonitorii crestinilor, au rabdat multi cu bucurie moartea cu atitea prea felurite chinuri. acum ca este cu darul lui Dumnezeu pace la crestini, suntem incredintati ca nu este alta nimic Crucea si moartea decit desavirsita omorire si taierea voii de sine. Caci acela care isi face voia lui, fie oricit de mica, nu este cu putinta sa urmeze poruncile Lui. si atunci ca sa fac cuvintul meu catre dragostea voastra  ca unui frate, zic astfel: frate, roaga pe Dumnezeu adesea cu multa rivna ca sa-ti arate omul,care ar putea sa te povatuiasca bine si pe care sa-l ai tainic Dumnezeu cu darul sau, in chip vazut sau aratat printr-un rob al Lui, mergi la el si sa ai respect si evlavie catre dinsul ca si cum ai avea pe inusi Hriistos. Pentru ca precum ai nevoie sa te supui lui Dumnezeu, asa se cuvine sa te supui si catre dinsul, pentru ca sa te invete cele de trebuinta si orice iti spune sa le faci fara clintire, chiar daca pare potrivnic sau vatamator de suflet cele ce iti porunceste.Caci mai bine e sa te numesti ucenic al ucenicului, decit sa petreci viata ta de sine si sa-ti agonisesti fara folos rodurile voii tale proprii; si daca auzi de la dinsul astfel, iesi din pamitul voii tale si din rudenia cugetelor tale, nu socoti si nici cumva sa te rusinezi, biruit fiind de slava desarta, iar de ti-ar spune:”vino in pamintul ascultarii ce til arat”, alearga cu toata puterea ta; nu da somn ochilor tai, ca nu cumva sa te biruiesti de ticalosie sau de trindavie. Daca iti spune sa-l urmezi, srtabate cetatile impreuna cu dinsul cu  indrazneala, ca te vei folosi mult, daca privesti numai spre el si nu spre altceva. si daca il vezi ca maninca cu curve si vamesi si pacatosi, sa nu cugeti ceva patimas si omenesc, ci toate nepatimase si sfinte; cugetind in mintea ta aceea ca “m-am facut tuturor toate ca pe toti sa-i dobindesc”. Vazind-ul ca se pleaca(face pogoramint de la lege)spre patimile omenesti, sa nu dai crezare la asta nicidecum, caci te inseala si acestea dupa cum dupa cum am aflat cu lucrul(dupa cum reiese din lucrarea – faptele fiecarui), ci urmeaza-L si crede cuvintelor Lui si nu cauta spre cei ce sint impreuna cu tine si nici sa zici cumva pentru cineva: Doamne dar aceasta ce este? ci ia aminte todeauna de sineti si ai in fata ta moartea si cugeta cu luare aminte, cu ce fel de fapta buna sa slavesti pe Dumnezeu. Sa nu te mindresti pentru invatatorul tau, daca esti cinstit de catre cineva mai mare nici daca ai pe multi care se supun pentru numele Lui(a tacea si a nu marturisi ca toate le ai prin  parintele tau si cinstea si laudele lui se cuvin este agonisire de slava desarta si tradare)ci mai virtos sa te bucuri ca sa inscris numele tau in cerul smereniei.

De ai vedea pe demoni ca tremura de umbra ta, sa nuti inchipui ca asta ar fi iscusinta ta proprie, ci socotind totul rugaciunilor parintelui tau, atunci se vor infricosa demoni pentru smerenia ta. Daca iti zice sa stai la masa alaturi de el, primeste-o cu multumire si pazeste respectul si cinstea catre dinsul cu tacere si sa nu incepi a minca ceva, fara rugaciunea lui, dar nici sa nu indrasnesti a da ceva altuia, sau sa poftesti altceva, fara de stirea si porunca aleluia…. si nici sa dobindesti cu usurinta pe cele mai mari; si iarasi sa nu indraznesti a intinde mina ta in blid inaintea altora, tu impreuna cu el, pentru ca stii foarte bine cine a indraznit sa faca asta.

Iar de zice:”unul din voi ma va vinde”,sa nu ascunzi viclesugul, ci de cunosti ca ai facut-o marturiseste, iar de nu cunosti nimic cazi la picioarele lui cu lacrimi si intreaba-l: nu cumva sint eu Doamne? caci pacatuim multe si din nestiinta nu pricepem. Nu zic sa cazi pe pieptul parintelui tau ca nu iti este de folos. Ca desi Ioan din multa dragoste ce o avea catre Hriistos, a indraznit catre acesta, a poruncit si el impreuna cu ceilalti ca de ar face toate poruncile Lui, sa se numeasca pe sine rob netrebnic.

Daca vezi pe invatatorul tau ca face minuni si se slaveste, crede si te bucura si multumeste lui Dumnezeu ca ai intilnit asemenea invatator; si iarasi,daca il vezi ca se necinsteste si se palmuieste de se intimpla si se tiraste de acei care il pizmuiesc, sa nu te smintesti de dinsul, ci ia sabia si ca un alt Petru rivnitor si taie nu numai urechea celui ce se incumeta sa cleveteasca si sa palmuiasca pe parintele tau, ci taie si mina si limba lui, chiar daca vei fi mustrat, precum Petru, insa todeauna vei fi laudat si mai mult, pentru cea multa dragoste a ta cea catre El si credinta…..

Deci acestea le-am scris catre dragostea ta sa le citesti oricind voiesti,… numai ia seama, frate, sa nu se intimple sa urmezi fara sa vrei celor rai. Caci cei care stiu sa pastoreasca bine si sa vindece suflete cuvintatoare sunt in adevar foarte putini, mai ales in vremurile de fata, pentru ca multi poate sau aratat cu fatarnicie, ca postesc si privegheaza sau ca le fac si cu lucrul (exemplu asa-zisul sfint al bisericutei de stil vechi din Rominia care postind 40 de zile se lauda in predici ca e deasupra apostolilor si cu aceasta si privegherea si-a deschis raiul lui privat cu chei platite scump pe la Roma pe care i leau clonat dupa statuile sfintului petru de la vatican) avind si evlavie in afara ingaima cuvinte multe si invata poporul de obste cu usurinta.(de exemplu ca de intra vreunul la el-Flavian in minastire nu mai trebuie sa faca nimic ca se mintuie automat).

Insa foarte putini se gasesc sa desradacineze patimile…deci nu cumva sa urmezi pe lup, drept pastor, nici sa intri in turma care ar avea boala sufleteasca si patimi, nici sa te afli singur aparte,.. ca sa fii inghitit ori te vei imbolnavi de vreo boala peste boala si patima peste patima si sa mori sufleteste ori aflindu-te singur sa cazi si cistigi pe vai si amar,vai unuia de ar cadea.

Pentru acela care a intilnit un bun povatuitor si se da pe sine cu totului tot acestuia, nu va avea grija si se va mintui intru Hriistos, Domnul nostru, Caruia este slava in veci. Amin.

(…cit sunt de actuale aceste cuvinte scrise de Duhul Sfint prin mina Sfintului nostru parinte Simeon Noul Teolog si rescrise de Sfintul nostru parinte Ioan Iacob Hozevitul; ce raspuns vom da de nu vom urma mai intii cu faptele acestora? si nu vom marturisi Adevarul, adica pe Dumnezeul nostru, iar de se gaseste cineva caruia nu-i place ca le-am copiat si eu, dar mai ales ca am martrisit Adevarul in paranteze ANATEMA lui, si de se va gasi oarecare caruia ii vor place dar mai ales sa le faca pe acestea sa fie blagoslovit pina ce va trece de portile raiului si inapoi nu se va mai uita.+Iudita)

Anunțuri

30 răspunsuri to “CALUGARI ADEVARATI III”

  1. Cum pot sa fiu smerit?

    • pentru ca sa afli smerenia trebuie ceva timp,in cele mai multe cazuri se prelungeste pina la sfirsitul vietii pamintesti.poate vrei sa spui cum sa incepi a te smeri? cel ce afla smerenia se smereste neincetat . insa aceasta necesita si mindrie caci nu se poate smeri cel ce nu se vede pe el mindru fapt care este periculos pentru cei ce cauta sa inteleaga cu mintea de aceea trebuie sa capeti rugaciunea neincetata care te invata toate. atit cit poti sa intelegi acum e ca trebuiesa cauti sa te mindresti cu cele pe care leau facut sfintii si Hriistos si nu cu cele pe care le faci tu caci acelea sigur sunt fapte bune (si de ai intilnit pe vreunul care tea indreptat mindrestete cu numele aceluia.si de ai mers cu el pe cale si ai vazut mai mult mindrestete cu acea cale caci de este adevarata cu mult mai mult vei avea spor in ea iar de nu mai intunecat te vei afla)si nadajduind si straduindute cite putin macar sa ajungi si tu sa le faci. neputinta care te copleseste cind incepi este ca sa te faca sa ti vezi cit mai profund mindria,iar de acea neputinta nu te poti scapa pina ce nu esti gata sati dai viata pentru calea pe care ai aleso .adica sati dai iluzia in care traiesti pentru viata cea adevarata. multi se tem sa faca asta zicind: dar daca gresesc si nu e aceea cea adevarata, insa Dumnezeu se arata intodeauna celor ce il cauta cu toata inima ,dar daca dupa ce el ne arata cumva ce rebuie facut ne intoarcem precum ciini la vomitatura este problema fiecaruia caci suntem liberi in alegeri sa nu uitam insa alegerea ne face sclavi sau ne elibereaza cu adevarat depinde ce am ales. iar daca zici ca te gindesti in fiecare zi si nealegind esti liber afla ca esti sclavul gindirii tale si liber nicidecum,caci libertatea se cistiga prin fapte.(si tot asa si daca ai ales chiar cei bun si nu faptuiesti.

  2. Ce lucru bun pot sa fac, care nu piere niciodata?

  3. In cartea lui Lazar scrie ca oricarei inimi care arde de dragoste ii vine un raspuns din cer .. cum e inima care arde de dragoste?

    • nu stiu cit voi reusi sa-ti descriu prin cuvinte,dar am sa incerc.

    • Ii vine raspuns din cer pentru ca ea sufera neincetat o moarte de dorul lui Dumnezeu si de nu ar fi atinsa,mingiiata, ar arde de tot mistuita de acea dragoste fara masura pe care nici un om nu o poate simti pentru un altul niciodata.acea dragoste e probata de o durere pe masura ei acesta fiind unica metoda de a o putea masura sau intelege insa ea nu poate fii intelesa din afara inimii ci fiecare trebuie sa probeze acea durere in inima lui.nu ca la unii ar fi mai mare sau mai mica asta poate doar Dumnezeu masura cei ce se ocupa de masuratori si comparatii cred ca gresesc enorm in loc sa se ocupe de inima lor…

  4. Ingerul a spus sfantului Andrei cel Nebun pt Hristos ca a rapit smerenia. Smerenia poate fi rapita? Cum e posibil?

    • si despre imparatie sa spus ca furii o vor rapi pe ea. deci cel ce rapeste arde de dorul celuia pe care vrea sa-l aibe cu el si nu asteapta nici macar permisiune pentru acctiunea lui si nu ingaduie aminare. deci asa si cu smerenia sau imparatia cel ce voieste sa le capete trebuie sa acctioneze rapid ca nu cumva sa-l coplesasca lenea cea urit mirositoare…

  5. doresc sa preiau din cind in cind si de pe la dumneavoastra cite un articol, se poate?

  6. Parintii vorbesc despre lucrarea inimii.
    Ei zic: intaresteti inima ca pe o piatra tare.

    Eu nu pot decat sami ascult inima cum bate.
    Nu am alt control asupra ei.
    Nu pot sai zic: inima intarestete!

    Dumnezeu Mantuitorul spune ca din inima ies toate, bune si rele, ca si cum acolo e un centru de comanda.
    Deci eu nu pot sa controlez centrul de comanda, ci el ma controleaza pe mine, sau centrul de comanda as fi chiar eu.

    Oricum ar fi, e foarte neclar.
    Si simt ca nu pot face lucrarea inimii.

    Despre ce inima vorbesc parintii?
    E chiar aia care o aud batand in mijlocul meu sau e alta, inteleasa altfel?
    Si cum pot sa o intaresc ca pe o piatra tare?

    • parintii au facut tot felul de comparatii incercind sa faca cunoscuta lumea cea adevarata , cea de dincolo de vederea carnala si explicatiile lor de multe ori se contrazic si literatii se enerveaza spre exemplu sa spus ca cei cu inima de piatra trebuie sa si-o inmoaie caci o inima de piatra nu poate primi pe Dumnezeu.
      inima este intradevar ca un centru de comanda deci cineva care se afla acolo poate sa te comande, ca sa poti prelua tu controlul numai Dumnezeu te poate invata, insa el nu vine in zilele noastre direct la tine ca pe vremea apostolilor ci mai degraba tu trebuie sa-l cauti pe El cu sirguinta si aici incepe lupta preluari centrului de comanda.
      dracii preiau comanda cind omul face din faptele cele rele o obisnuinta, alunngarea lor din inima e o lupta grea la inceput deoarece trebuie facut tot ceea ce nu ne place si ne-am obisnuit sa facem.
      unii parinti compara cu rezidirea unei case parasite inchiderea usilor si a ferestrelor si vezi si in scripturi despre curatirea casei si alungarea duhurilor.inima e aia pe care o stii dar nu ai ochi ca sa vezi ce se intimpla in ea,trebuie rugaciune sa vina Hriistos sa-ti deschida ochii,trebuie ascultare ca sa inveti sa cum sa te rogi sa nu cumva sa fure dracii rugaciunea ta si sa te stradui in zadar….

  7. Despre întărirea inimii sfîntul părinte Varsanufie îi spune lui Ioan: Întăreșteți inima ca pe o piatră tare. Iar piatră numesc tăria sufletului ca să poți auzi cele ceți voi spune. Ia deci seama la tine însuți ca nu cumva auzind aceasta să te semețești în inima ta și să cazi din făgăduința duhovnicească . Căci pe mulți ia pierdut înfumurarea chiar dintre cei ceau atins măsura. Deci te pregătește spre mulțumire în toate…

    Cum fură dracii rugăciunea?

    • atunci cind stii ce trebuie sa faci si nu faci,sau facind ceva rau la fata Lui indraznesti sa te rogi apoi,continuuind sa faci mai departe raul atunci dracii pot fura rugaciunea ta caci nefiind ea neprimita cade fiind murdara de faptele cele rele si atunci cel rau o fura..

  8. Ce inseamna ca dracii imi fura rugaciunea? Dupa mintea mea ar fi cum ca, eu indemnandu-ma sa ma rog lui Dumnezeu pt un folos anume, se intampla ca sa nu obtin acel folos si atunci rugaciunea e fara efect, ca si cum nu mas fi rugat la Dumnezeu. Mai rau pare a fi sa ma rog la draci crezand ca ma rog lui Dumnezeu, si sami atrag de fapt vatamare in loc de folos.

    Si daca dracii imi fura rugaciunile, pot sa mi le recuperez napoi? Sau doar pun inceput nou cu rugaciune noua?

    Cum stiu unde se duc rugaciunile mele? Rugaciunea: “Doamne Iisuse Hriistoase, Fiiul lui Dumnezeu, mantuiestema pre mine pacatosul” se poate duce la draci?

    Despre sfantul Andrei cel nebun pt Hriistos se spune ca “a rapit smerenia in chipul cel mai desavarsit”. Nu scrie ca a lucrat smerenia, ci ca a rapit-o, ca si cum a dobandit ceva ce nu-i apartinea. Cum se fura Imparatia Cerurilor?

    • nu poti sa le recuperezi trebuie sa pui inceput dar poti acumula invatatura sa nu mai faci asemenea.
      rugaciunea inimi nu poate fi furata dar spusa rar nu are putere caci fiecare spusa sterge un pacat…
      se fura noaptea,cu privegerea cu metaniile care ajuta sa te trezesi..
      se spune ca se rapesc femei frumoase,deci cei ce faceau aceasta erau minati de o dorinta nestavilita se inarmau cu toate armele si actionau cu mare rapiditate si altele,iar rapire in chip desavirsit este ca trecind de rugaciunea a 4 a diavolul nu mai poate fura rugaciunea.

      • si ca sa fie mai clar smerit e cel ce ajunge la rugaciunea a 5 a caci prima data te cobori cu mintea in iadul inimii tale pe care l-ai facut salas al dracilor cu pacatele precum sa zis,tine mintea ta in iad si nu deznadajdui, mai apoi esti supus la proba cu facerile de minuni ca acelea de a muta muntii,iar aceia nu se muta cu smerenia ci cu credinta precum sa scris; minunile mari despre care sa scis ca si mai mari decit acestea ve-ti face, nu sint perceptibile celor ce nu se afla pe calea mintuirii fiind ascunse diavolului si celor ce urmeaza lui cu neputinta a le percepe;de aceea a si grait in pilde ca numai cei ce lasa toate si urmeaza Lui sa afle intelesurile cuvintelor….adica pe El Dumnezeu Cuvintul.

      • Ce scrii despre rugaciunile acestea pare invatatura foarte tainica si frumoasa, care mie-mi pare a fi un izvor de apa vie, intro lume a cunostiintelor foarte bogata. Vorbesc mai mult din parere ca unu care nu face distinctia prea bine intre apa vie si apa nevie. Insa atunci cand vorbesti despre rugaciune inalta eu ma vad ca porcu, care ia invatatura inalta si o calca in picioare sau o da la draci. De pe tarlaua mea draci fura cum vor. Eu sunt bataia de joc a mea si dracii probabil rad de se sparg. Cum se intampla asta nu stiu? sau stiu da-mi place asa? Tu vezi mai bine.

        N-as vrea sa ma lipsesc de acest izvor pe care Dumnezeu mi la scos in cale. As vrea sa te intreb mai multe despre acele rugaciuni, dar eu nu-s nici macar la nivelul 0. Roaga pe Maica Domnului sa-mi ajute sa cunosc ceea ce spui despre rugaciuni, inainte sa fie prea tarziu. Eu ma vad ca un paralitic care se roaga la draci. Masochist.

      • Maica de mai multa vreme se roaga cu lacrimi de singe si genunchii ei sint deasemeni insingerati ca sa va mai dea Dumnezeu timp dar voi va faceti ca uitati aceasta…

  9. Miai spus ca inainte de rugaciunea inimii e rugaciunea mintii, adica rugaciunea 0. Asta e atunci cand mintea se deprinde sa rosteasca neincetat rugaciunea – Doamne Iisuse Hriistoase Fiiul lui Dumnezeu mantuieste-ma pre mine pacatosul?

    Mintea mea nu are obiceiul sa rosteasca neincetat rugaciunea, ci o repeta destul de rar si pt scurt timp. Se intrerupe mai ales cand incep sa vorbesc cu cineva, sau cand ma ocup de o lucrare pamanteasca care cere atentia mintii, cum este folosirea cunostintelor memorate.

    Simt ca imi trebuie mult exercitiu pt aceasta deprindere, pt ca in munca mea de peste zi folosesc atentia mintii si multa vorbire cu colegii de lucru care pare contrar rostirii neincetate.

    Daca eu rostesc rugaciunea in gand si atentia nu o am la cuvintele rugaciunii, ci in alta parte, mai e valabila rugaciunea?
    Cand rostirea e insotita de atentia mintii rugaciunea are putere mai mare? si cand nu e asa are putere mai mica?
    Rugaciunea care are putere mai mare sterge mai multe pacate? sau mai mari?
    Este cu putinta ca atentia sa o tin pe rugaciune in timp ce imi folosesc mintea si pt altceva?
    Este cu putinta ca o mintea sa rosteasca mai multe rugaciuni in paralel?
    Este cu putinta sa pun mai multe organe la rugaciune afara de minte? Inima, mainile, picioarele, ochii ? Care madulare pot aduce rugaciune lui Dumnezeu si cum?

    • da are valoare orice efort cit de mic pe calea mintuirii are valoarea lui,ori ce ar fi nu trebuie sa te opresti .atentia te ajuta sa o impingi in jos in inima dar este posibil sa se coboare si deodata fara un efort deosebit asta depinde de tine de cit de tare reusesti sa te smeresti.rugaciunea are putere cind se stabilizeaza si acea putere nu e perceputa in mod normal de la caz la caz ea forme diverse.rugaciunea nu contine putere ea este o cerinta a ta catre Dumnezeu de a capata putere
      dar ca puterea sa vina si sa ramina cu tine trebuie neaparat fapte .deci trebuie fapta care sa confirme ca ceea ce m-am rugat este adevarat saumai bine zis rugaciunea fara fapta te transforma intr-un mincinos.pentru aceea sa scris hristosi mincinosi vor veni in numele meu sa nu-i credeti caci faptele lor nu sunt adevarate.nu rugaciunea sterge pacate ci Hriistos.da se poate sa faci ceva din rutina si sa te rogi aceasta insa din intimplare iar de vei cauta dinadins sa o poti si pe asta atunci nu esti ortodox.nu mintea nu poate decit o singura rugaciunee si pe aceea ca sa devina rugaciune adevarata trebuie so impinga in inima.toate organele trebuie sa ajungi sa se roage….

  10. De ce sfantului Serafim de Sarov i sa aratat icoana Maicii fara Prunc?

    • buna intrebare;pentru ca sintem la sfirsitul vremilor,pruncul acum e mare si se naste in Duh,dar si pentru ca in cazul Sfintului care deja era biserica vie el era pruncul sau mai bine zis pruncul era crescut in el ajuns la virsta barbatului desavirsit preot in veci dupa rinduiala lui Melchisedec

  11. cum pot sa imping rugaciunea catre inima?

    • inpinge rugaciunea cel ce nu se straduie sa se smereasca si nu prea nici faptuieste ci doar o repeta cu mintea …dar si aceasta e ceva caci poarta la posibilitati de a faptui si smeri ramine de vazut daca posibilitatile vor fi trecute cu vederea sau nu dar si de alegerea lor..

  12. Cand s-au dezgropat moastele staretului Varsanufie, au fost gasite opt bobite de lemn invelite in matase verde, din care cinci ramasesera intregi.

    Ce inseamna cele opt bobite de lemn invelite in matase verde, din care cinci au ramas intregi?

    • ti am raspuns pe skipe dar ai uitat asa cati scriu si aici . 8 sint rugaciunile pe care cineva treb sa le capete pentru a nu l mai tine de mina Maica Domnului,atunci incepi sa vezi cit de cit cum lucreaza Dumnezeu. 5 inseamna ca cel ce o capata pe aceasta nu va fi biruit de antihrist(el se va preface ca le are pe cele 4 destul de bine dar sa se coboare in iadul smereniei nu i va reusi si atunci isi va da arama pe fata si toti vor vedea cine este de fapt). Matasea verde e vietuirea in puf a celor din viata de aici de care trebuie sa se dezveleasca (lepede)pentru a capata rugaciunile si viata vesnica.

  13. Cum să caut împărăția cerurilor când smintelile si smintitorii sunt la tot pasul? Cum să dobândesc Adevărul și să stau tare în El?

    • Despre sminteala am mai scris, nu poate sa te sminteasca nimeni in ziua de azi. Nu esti copil sa nu stii mai nimic, nici sa citesti sau altele. Deci vezi prorociile, apoi zi-ti tie ca nu mai e nimeni care sa mearga drept ca sa-ti fie spre ajutor de a nu judeca pe fiecare in parte. Cauta sa te indepartezi de unde vin aceste multe sminteli. Roaga-te sa ti se dea putere sa faci asta cu dreapta socoteala daca nu te poti rupe rapid. Nu te apuca sa faci vreo asa-zisa fapta buna daca nu ai pe cineva in spate sa te sustina spiritual caci nu stii ce e binele sau raul (deoarece in general gindesti ca faci ceva bun si vei avea oarecum o plata dar nu e asa).

      Adevarul este Hriistos ; si El sta in tine – atunci cind tu esti gata sa-ti dai viata in orice clipa pentru El. Totul in aceasta cautare e sacrificiu. Multumeste daca ai ceva de sacrificat caci pt asta vei avea plata adica putere sa stai pe drumul Imparatiei (cit timp vietuiesti pe pamint esti pe drum). Nu cauta sa inveti nicidecum pe altii din foarte putinul pe care il stii despre Dumnezeu asta te arunca de pe drum. Chiar de ai un duhovnic cu putere care sa te traga inapoi va treb s-o iei de la inceput. Ba te poti afla cu rane grele si cu mare osteneala te vei ridica; de aceea parintii au zis nu sta cu ereticii sau nu citi cartile lor si au pus lege pt aceasta.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: