rugaciunea inimi”RUGATIVA NEINCETAT”-5-

Catehumen a intrebat:

S-a scris “rugaţi-vă ca să nu intraţi în ispită” (Luca 22, 40), “rugaţi-vă neîncetat” (I Tes 5,17). Pe de altă parte Domnul ne învaţă: “Şi rugându-vă să nu grăiţi multe ca păgânii; că li se pare că, întru multă vorba lor vor fi auziţi. Deci nu vă asemănaţi lor, că ştie Tatăl vostru de ce aveţi trebuinţă, mai înainte de a cere voi dela dânsul” (Matei 6, 7-8). Cum să înţeleg acestea? Să mă rog neîncetat şi să nu spun multe? Şi ce trebuie să-i cer Tatălui ceresc? Putem a ne ruga cu rugăciunea Tatăl nostru, neîncetat?
Domnul nostru Iisus Hristos şi Mântuitorul oamenilor, când se ruga, el se retragea în pustie, aparte de oameni şi chiar de ucenicii săi, şi ne-a învăţat şi pe noi aşa: “Iar tu când te rogi,intră în cămara ta şi, şi încuind uşa ta, roagă-te Tatălui tău celui întru ascuns, şi Tatăl tău cel ce vede în ascuns, va răsplăti ţie la arătare” (Matei 6,6). Cum putem noi a ne ruga, fiind în lume, şi neavând pustia la îndemână, şi mai ales cu rugăciune neîncetată? Trebuie să părăsim lumea şi să mergem la pustie, în retragere?
Mantuitorul n-a venit sa mântuiască lumea toata aşa gratis. Pare-mi-se că El aşteaptă să-i cerem. Cum sa-i cer? ca nu stiu sa cer? M-am invatat doar să repet nişte formule mentale. Odată m-am simţit aproape de El, şi n-am ştiut ce s-ai cer. Deatunci parcă sunt paralizat, şi nu mă simt în stare sa-L rog ceva, şi zic doar cu indiferenţa. Dă-mi Doamne ce stii tu ca este bine!
şi mai e ceva
Ca de multe ori mi-am zis .. că mă voi aşeza la rugăciune si am să încerc să strig către El, cumva .. da intr-un an întreg odata am încercat mai tare .. da m-am plictisit repede .. şi de atunci am făcut de câteva ori nişte genuflexiuni numite metanii sau am repetat mental niştre mantre cum fac yoghinii
în rest .. nimic .. numa deşertăciuni
si trec zilele

-“rugaţi-vă ca să nu cadeti în ispită”-traducere de literati-antihristi destia de se sparg in perfectiuni gramaticale si dupaia isi mai iau si titluri de teologi de parca are cineva nevoie de gramatica lor ca sa mearga la rai, ce e aia intrati?doar nu intram in supermercat? ca e plin de ispite supermercatu e altceva,  dar e prea limitat, ca nu numai in supermercat sint ispite.deci prin deductie logica,ispita e localizata in jos si nu in sus, adica vine de la diavol a carui locuinta e la iad-(ingerul cel cazut) si nu de la Dumnezeu,asa ca nu putem spune, ma intru in beci, ci ma cobor in beci.dar in beci( ispita) daca ma cobor o fac de buna voie si deci fac si atentie aceasta fiind ea insusi o rugaciune (atentia-trezvia de care vb.parintii) caci stiu ca e intuneric si pot sa si alunec pe scari e.t.c. asa ca am fost avertizati cu rugativa pentru a nu cadea, caci caderea poate fi atit de rea ca sa nu ne mai putem ridica rezultind de aici un pericol caruia i se potriveste un avertisment.(sa nu cadeti precum a cazut ingerul)

-“să nu grăiţi multe ca păgânii”-adica sa va adesati lui Dumnezeu si nu ca unuia ca voi care are nevoie sai spui ceti trebuie,ba chiar indeamna la intelepciune ca in putine cuvinte sa le ceri pe toate lasind pe Dumnezeu sati dea la momentul potrivit ceti este spre folos ca tu nu poti deslusi; altfel la ce ai mai avea nevoie sa te rogi, daca nu crezi ca El poate sati dea orice.

-cu rugaciunea “tatal nostru”nu se poate sa se roage nimeni neincetat, caci este pentru cei ce cad neincetat-pt.pacatosi si nu pentru cei ce siau curatat inima.si nu ca cei ce siau curatato nu mai fac sau nu ar mai fi pacatosi dar sau invatat sa steasga repede-neincetat pacatul pe care il fac,si astfel sa se mentina in lumina.

-cind Mintuitorul se retragea,o facea sa ne arate calea cea mai usoara ca stia ca suntem slabi asta nu inseamna ca in lume nu poti practica rugaciunea inimii(doar cind El scotea draci, nu se ruga?) insa este atuul celor mai tari si probati, acum insa toti sint impinsi catre aceasta rugaciune in lume, deoarece locurile tiam mai spus ,au ramas doar cele din fata.

-Si daca zice sa intri in camara ta intrascuns inseamna ca si acolo poti sa te retragi in pustie,caci inima omului este pustie fara de duhul lui Dumnezeu.

-Ba sintem mintuiti chiar gratis, numai sa voim ,ca nu putem sai platim cu nimic lui Dumnezeu, doar ce avem sa fie al nostru si sa nul fi primit  de la El mai inainte,iar faptele noastre demonstreaza ca voim cu adevarat si fara fapte vointa si credinta sint moarte .

-Exista si in cerinte o trinitate, adica :mai intii ceri cu gindul apoi cu gura si apoi cu fapta.de aceea si parintii mai intii psalmodiau cu gura si cu fapta :un exemplu-metanii ,ca sa intareasca, sa dea putere cit mai multa gindului, pe care sal impinga ca pe o sabie (vezi psaltirea numele Domnului sabie de foc) in inima  si sa taie de acolo toata necuratia,iar mai apoi sa apere intrarea sa nu mai intre nimic care sa lase murdarii inapoi.

-Poti sa compari rugaciunea si cu o formula dar ca sa fie cit mai eficace trebuie so imbunatatesti chiar deadreptul neincetat,si anume cind o repeti trebuie sa cugeti la semnificatia ei si sa aduni incontinuu ginduri (informatii), care sa intareasca credinta ta.citeodata cind ne simtim foarte departe de cum ar trebui sa fim trebuie sa repetam rugaciunea si mecanic caci dracu cauta sa ne faca so intrerupem,el neputind sa foloseasca anumite formule de rugaciune ,nici macar de finta, de aceea trebuie catehism ca sa stim cum si cui ne rugam.

-Un ava avea nu de mult timp un ucenic si a venit acesta la el intrun tirziu si ia zis:parinte eu vad ca nu ma pot ruga precum fratii, cu greu ma abtin la mincaruri, nu am mila ,nu am dragoste, nu sporesc nicicum si mam gindit ca rau am facut venind aici la tine si mai bine ma intorc in lume,ca si pe voi va necajesc. Si a zis ava lui:ba nu stai si fale pe toate de ca si cum leai avea.si dupa 30 de ani sa dus cu slava la Domnul, prefacinduse, iar 30 arata ca ajunsese la virsta barbatului desavirsit. Fiecare lucru pe care il facem, semnul crucii, metania si celelalte,trebuie facut incit dracii sa nu poata sa le faca si ei ,cum zici tu genoflexiuni, iar ca sa se arda si sa fuga in final,acesta lucrare pe care o faci trebuie sa contina tainele mintuirii sa ai cunoasterea despre cele ce le faci.

-Indiferenta la rugaciune vine din lipsa informatiei adevarate al lucrurului pe care il faci.nu esti singurul care face genoflexiuni toti fac de la cei mai mici pina la cei mai mari.celor mici,pentru prostime, li se mai pune si ca rugacine ,dar cei mai mari se inchina direct diavolului ,neinvatind pre prostime cum trebuieste sa practice.

Rugaciunea inimi ,devine ca o bomba atomica impotriva dracilor cind acumulind cit mai multa cunoastere despre Adevar in catehism putem sa srafulgeram cu gindul prin aceasta cunoastere cu viteza necunoscuta pe pamint;acea viteza ne poarta dincolo de timp in lumea cea vesnica.la oameni nu e cu putinta dar la Dumnezeu orice, deci sa batem sa ni de deschida sa cerem si ni se va da.mai intii sa scris sa batem (nu pe cineva cum se practica prin asa zisele biserici de toate culorile pe vechi si pe nou care iau la bataie pe oricine le sta in git ca le spune adevarul)ci pe noi insine sa ne batem cu toata constringerea(cu postul, cu dormitul pe jos, cu privegherea,e.t.c.)ca sa ni se deschida usa cea pietrificata a inimii si sa lasam pe Hriistos sa intre si sa faca lumina pe care trebuie sa ne straduim sa nu o stingem iara cu invidia lui cain.(va urma)

11 răspunsuri to “rugaciunea inimi”RUGATIVA NEINCETAT”-5-”

  1. Atunci cand la Tatăl nostru ne rugăm „şi nu ne duce pe noi în ispită”, eu inteleg ca Tatal ne poate duce in ispita si deci eu rugandu-ma Lui cu cuvantul acesta atunci El nu ma va mai duce in ispita. Dar apostolul Iacov spune ca Dumnezeu este neispititoriu, adica El nu poate duce in ispita: „Nimeni ispitindu-se să zică, că dela Dumnezeu se ispiteşte că Dumnezeu este neinspitit de rele, şi el pre nimeni nu ispiteşte; ci fiecare se ispiteşte de a sa poftă fiind tras, şi amăgit” (Iacov 1,13). E neclar aici, despre cum e Tatal nostru, pentru ca si Sf. Antonie zice ca nimeni neispitit nu va putea să intre în Împărăţia Cerurilor, ca de s-ar ridica ispitele, nimeni nu este care sa se mantuiasca (Pateric – Avva Antonie 7). Si daca Tatal nu ne ispiteste sau nu ne poate duce in ispita, de ce sa-i mai cerem sa nu ne duca in ispita? La fel cum El nu poate sa ne urasca sau sa ne vrea raul, fiind Insasi Dragostea,iar noi sa-i cerem inutil sa nu ne urasca. E cumva aici litera din bibliile noastre care ucide duhul, sau sunt complet stricat la cap in chestiunea asta?

    • Chiar asa stricat la cap nu esti,ai vazut daca ai mincat multi morcovi in post?ai inceput sa vezi mai bine.e gresita traducerea si nu numai acolo,am sati pregatesc comentariul la aceasta rugaciune care e de mare importanta ,deoarece azi aproape toti se roaga cu aceasta rea traducere, dea dreptul lui satan pentru incarnarea lui si apostolilor lui dracii teologi,e.t.c…..de mai bine de 12 ani leam atras atentia de greselile din carti ,care nu numai ca micsoreaza puterea rugaciunii ci dea dreptul o transforma in adorare a dracilor.da ei in continuare cica sint nebuna si ca ei pazesc cum au primit ,adica sa faca pe prostii,si nu vor sa modifice cartile.oricum la nebunia mea so masoare nau cum sa ajunga ca e fara limite.

  2. mai catehumene tu te prefaci smerit dar te dai destept!! Nu ti mai da cu parerea unde spun deja sfintii cum este problema!!daca mergi dupa capul tau si altfel decat spun sfintii o sa ajungi acolo unde nu sant sfinti!!eu cred ca nu pricepi si nici nu vrei sa pricepi ce ti spun !!DEci tu nu ai citit pana acum tilcuirea la Tatal nostru ??Dumnezeu ne pune incercari ca sa vada ce facem noi ca asta e viata o incercare !!il lasa pe diavol sa ne incerce !! mai mult nu ti spun ca sti sa citesti sau daca nu ai bani sa cumperi carti intraba si o sa ti spuna cineva ce spun sfintii mai pseudoincrezutut catehumensmerit

  3. Ma laud cu smerenia mi-a zis Iudita, smerenie pe care n-o am, Gile m-ai prins aici, ca vad si eu ca mandria o am pana la os, ca pana mai ieri ziceam si eu ca mandria e o virtute. Am citit o biblioteca care ma invata sa fiu mandru de mine, pozitiv, inteligent – sa am personalitate. Ca lenea e si ea o virtute – de aici vin inventiile, confortul si „progresul lumii”. Ca slava desarta e de fapt notorietate, potrivita in lucrul cu oamenii. Iubirea de argint – cariera… Si mie mi-au placut grozav toate. Auzi – cultul pesonalitatii, sunt un om cu personalitate.
    De cand am inceput sa rasfoiesc cartile sfinte, le gasesc toate pe dos. Iar eu, un psihopat, plin de draci. Auzi ce scrie in dictionar, ca dracu e fiinta imaginara, adica Mantuitorul scotea fiinte imaginare din om?? Si-apoi cei de azi care iau carti sfinte la tradus, nu sunt instruiti in academii ca manuitori ai dictionarului si ai textelor de biblioteca? Ai citit ce-a scris Iudita, ca fara rugaciune, scolile nu-s decat ingamfare si ca adevarata teologie vine prin rugaciune, pt ca Domnul spune: fara de Mine nu puteti face nimic.
    Gile, da-mi sa citesc, da trebuie mai intai sa ma inveti a citi, si intelege. Degeaba imi spui ce ai inteles la Tatal nostru ca nu vad cum ai ajuns acolo, ca ce spun sfintii prin carti n-o spun intodeauna ei ci mai sunt „indreptate” si de translatori teologi. Ca m-am invatat si eu a folosi cuvantul ca o jucarie de dictionar, atunci cand il citesc, inteleg sau scriu. Auzi ce sta scris: si Cuvantul era Dumnezeu, si Dumnezeu era Cuvantul – cuvantul lui Dumnezeu e arma a duhului, e sabie, Mantuitorul si sfintii izgoneau demoni din oameni, cu El. Nu stiu nici sa citesc, nici sa inteleg, nici sa scriu. Da de rasfoit cartile sfintilor nu ma opresc, chiar de sunt in bezna, ca mai trimite Dumnezeu, om cu lumanare si atunci sa ma gaseasca cu cartea in fata.
    Pe blog mai intreb si ca sa ma bag in seama, ca am gasit aici lumanare.

  4. catehumene scuze daca te am suparat!eu nu am de unde sa stiu sufletul tau,m am luat doar dupa ce ai scris si am vrut sa fii real,sa faci ceva nu numai sa vorbesti,cam la asta m am gandit eu !Dumnezeu nu se uita unde ai ajuns in bine caci EL cu harul LUI ne ridica ,EL se uita la dorintele si stradaniile noastre ,la sinceritatea noastra,la VIGILENTA noastra..mi a placut ca te ai gandit la modificarea scrierilor caci eu chiar am lucrat intr o tipografie bisericeasca securista,toate bune !

  5. veronica ziceai ceva de aghiazma mare ca ne spui !sa ne completam cunostintele ! eu mai stiam ca se poate inmulti in saptamana asta cu apa normala(adica se pune peste aghiazma mare cea veche),tu ce mai stii ?

  6. Ha!ha!pai veronica nu prea stie ca nici ei nu prea iau facut catehismul ,dar so intrebam pe Iudita ca poate copacii din padure or fi invatato ceva.

  7. se spune ca iisus a zis asa” Daca veti avea credinta cat un graunte de mustar, veti zice muntelui acestuia: Muta-te de aici dincolo, si se va muta”. sau
    Adevarat graiesc voua: Daca veti avea credinta si nu va veti indoi, veti face nu numai ce s-a facut cu smochinul, ci si muntelui acestuia de veti zice: Ridica-te si arunca-te in mare, va fi asa. Si toate cate veti cere, rugandu-va cu credinta, veti primi. (Matei 21, 18-22)
    se spune ca prin credinta primim orice vom cere ORICE sau nu chiar …… hmmmmm

    • bine zici ca se spune. ar fi cazul sa citesti ceea ce sa scris ca se spune altfel decit ceea ce sa scris, caci chestia cu aruncatul in mare este o exagerare protestanta si acestia au rescris biblia pina ce a devenit o super blasfemie.deci sa zis muntelui :mergi de locuieste in mare. a locui aici are inteles de a se afla in acel loc ca la el acasa. muntele se refera la cel intarit in rugaciune credinta si celelalte, care detine o putere, iar marea e noianul de ispite, pacate in care inoata sau se ineaca toti cei lumesti…
      nu chiar orice, trebuie sati dau citeva exemple ca sa intelegi exact,dar miine caci azi mai am si altele de facut….

    • tiam continuat raspunsul dar a disparut mesajul nu se stie cum am sal refac…

      • deci era cam asa mes care a disparut : daca ai credinta ca poti sa zbori, de exemplu, poti sa te faci inventator si si asa au aparut avioanele sau yoghin si te poarta dracii de colo colo in ambele cazuri esti convins ca zbori cu puterea ta insa zborul adevarat e cu totul altceva. Chiar daca ai ajunge sa zbori dintro galaxie in alta tot limitat ramii, si orice are limita este iluzoriu. Deci numai cu puterea lui Dumnezeu poti sa zbori cu adevarat si fara limite. Zborul este pe masura puterii iar puterea pe masura credintei si credinta creste pe masura punerii in practica a poruncilor lui Dumnezeu.

Lasă un comentariu